Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lääkärit näkevät

Mietiskelijä
01.11.2017 |

Olen yleensä käynyt terveystalossa lääkärissä mutta nyt välissä kävin kunnallisella ja nyt taas menen takasin terveystaloon lääkärille kenellä käyn aina. Niin mietin että katsooko hän kanta palvelua via käyttääkö terveystalo omaa järjestelmää? Kun halusin nähdä jonkun toisenkin lääkärin näkökulman asiaan joka vaivaa. Ja nyt mietin että katsooko ne terveystalossa mitä kantaan on kirjoitettu julkisella puolella?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vaivaan haluat mielipiteen?

Vierailija
2/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Terveystalon pitkäaikainen asiakas. Eli Terveystalon tekstit näkyvät Kanta.fi:ssä, ja Oma Terveys sivuilla, jonne voit kirjautua. Itselläni näkyvät siis molemmissa. Tietojen näkymisen Kanta.fi:ssä samoin tietojen luovutuksen voi kieltää. Itseltäni kysyttiin lupaa kirjallisesti elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään Oma Terveys sivuilla, joka siis on Terveystalon asiakkaille, näkyvät vain Terveystalon käynnit, labrat ym.

Vierailija
4/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nään molemmissa tietoni mutta mietin että katsooko terveystalon lääkärit kantaa vai vaan omaa järjestelmää varsinkin kun olen monta kertaa käynyt samalla lääkärillä joka varmasti muistaa minut!

Vierailija
5/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kannassa lukee että en ole antanut vielä lupaa potilas tietojen luovuttamiseen tai jotain sinne päin..

Vierailija
6/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne katsoo sitä omaa järjestelmää, eli Terveystalon.

Vierailija
7/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos vastauksista!

Vierailija
8/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku pystyykö kolmio lääkkeitä piilottamaan muilta lääkäreiltä? Kanta antaa kyllä pistää täpän kolmiolääkkeisiin mutta näkyykö ne lääkäreille vai ei?

Vierailija
9/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolmiolääkkeet ei ole pkv-lääkkeitä (eli Pääasiassa keskushermoston kautta vaikuttavia lääkkeitä). Pkv-lääkkeitä ei voi piilottaa mutta jos on vain tavallinen kolmiolääke niin sen voi. Esim Sirdalud ja Norflex on kolmio- muttei pkv-lääkkeitä.

Vierailija
10/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tutkia, ei sieltä löydy masennuslääkkeitä eikä muutakaan epämääräistä. 

Vierailija
11/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku pystyykö kolmio lääkkeitä piilottamaan muilta lääkäreiltä? Kanta antaa kyllä pistää täpän kolmiolääkkeisiin mutta näkyykö ne lääkäreille vai ei?

Jos lääkäri on aikeissa kirjoittaa sinulle PKV (pääasiassa keskushermostoon vaikuttavan) lääkkeen, hän voi ilman sinun lupaasi tarkistaa reseptikeskuksesta, mitä muita pkv-lääkkeitä sinulle on määrätty ja kuinka olet niitä apteekista hakenut .

Ja tämä on hyvä homma.

Vierailija
12/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut niin että ne tulee jotenkin automaattisesti esille kaikkien yksityisten ja julkisten omissakin järjestelmissä. Niinhän se on hyvä ettei kukaan pysty haalimaan lääkkeitä paljon. Mutta tuskin kaikilla lääkäreillä on aina aikaa alkaa katselemaan kantaa ja muita lääkkeitä jos ei ole syytä mitään väärinkäyttöä epäillä. Tai tuntuu ainakin itse kun olen esim yksityisellä käynyt niin aika nopeasti haluuvat vaan seuraavaa potilasta sisään.

Vierailija
13/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-reseptikeskuksessa näkyy kaikki lääkereseptit ja kuinka niitä on toimitettu apteekista. Nykyään kaikki reseptit ovat e-reseptejä, paperireseptiä ei voi enää laatia. Jos potilas ei ole antanut lupaa e-reseptikeskukseen, lääkäri pystyy ne silti katsomaan. En kyllä ymmärrä, että miksi joku ei antaisi hoitavalle lääkärille lupaa. Onko potilaalle muka jotain hyötyä siitä, että lääkäri ei tiedä hänen lääkityksiään? Itse en uusi tai kirjoita varsinkaan mitään pkv-lääkkeitä, jos e-reseptikeskukseen ei ole annettu lupaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän