Taas tätä samaa, mutta itselle niin tärkeää
Heippa!
Tästä aiheesta on keskusteltu varmaan jo ikuisuus tällä palstalla, mutta minkäs teet kun asiat mietityttää. Ajattelin, että täältä löytyy kohtalotovereita ja ymmrätäjiä. Asiaan...
Alkuraskauden oireita tässä mietiskelen ja itseäni kovasti tutkailen. Parashan tietysti olisi olla miettimättä ja odottaa siihen asti että kuukautisten olisi pitänyt alkaa, mutta minkäs itsellesi voit. Tällä hetkellä menossa kp 21. Ovulaatio oli kp 12. Ensimmäisen kerran olen käyttänyt Clomifeneja. Seurantaultrassa löytyi kaksikin munarakkulaa ja touhuiltu on oikeeseen aikaan. Siksi siis olen antanut itselleni luvan tutkailla ja pohtia. Niitä oireita sitten...
- rinnat on olleet nännien alueelta kipeet ovulaatiosta asti sekä raskaan tuntuiset...ihan kun olisivat vähän kasvaneet (voi olla että kuvittelen)
- väsymystä...olen nukkunut jo muutamana päivänä päikkärit ja silti illalla nukuttaa oikein makoisasti. Normaalisti kärsin nukahtamisvaikeuksista.
- pari päivää on myös närästänyt lievästi
- tunteet on pinnassa, niin itku kun suuttumuskin
Että sellasta. Toivottavasti jaksoitte lukea. Olisi kiva kuulla kommenteja. Voisiko olla niin ihanasti, että melkein kahden vuoden yrtittämien tuottaisi viimein toivotun tuloksen. Olisi mukava jos edes joku jaksaisi vastata vaikka aihe onkin jo niin moneen kertaan käsitelty.
Onnea kaikille yrittäjille!
Kantri80
Kommentit (12)
Äh, ihan kun ei oikeita töitä olisi, kun työajalla ehtii tänne surffaamaan... Nyt varsinkin jumituin, kun löysin kohtalotovereiden keskustelupalstan :) Tsemppiä teille Kantri!
Meidänkin kahden hengen perheeseemme haluttais vauva, mutta yrittämisen rohkenimme oikeastaan aloittaa vasta tässä kierrossa... Toisaalta olemme " puolihuolimattomasti" harrastaneet suojaamatonta seksiä jo jonkin aikaa, pillereitä en ole syönyt piiitkään aikaan (muita elämäntilannekiemuroita selittämässä tätä). Luulisin, että ovulaationi ajoittuu viikon, parin päähän tästä taaksepäin. Edelliset menkkani tosin olivat todella lyhyet ja niukat, ihan ääneenkin sitä kotona hämmästelin, mutta raskauden mahdollisuutta en tullut ajatelleeksi, olivathan kuukautiset kuitenkin jonkinlaiset! Tällä viikolla olen sitten kahtena aamuna voinut tosi pahoin, tänä aamuna työmatkabussin haju etoi. Palelen, nännit ovat olleet tosi arat jo muutaman päivän. Melkein kaikki itkettää. Ajattelin ensin, että psykosomatisoin: syntyyhän sitä oireita kun oikein haluaa! Nyt sitten tajusin, että jos olisinkin tullut raskaaksi jo VIIME kierrossa, olisi nyt menossa vko 5-6...
Inhottavaa, kun ei uskalla toivoa, mutta haluaisi niin pirusti! Mietin, että jokohan sitä uskaltaisi/kannataisi tehdä testi? Edelliset minimenkkani alkoivat 24.3. ja kiertoni on yleensä lähempänä viittä kuin neljää viikkoa. Pelkään, että petyn testin kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä näyttäessä negatiivista, mutta toisaalta valvon jo melkein yötä miettiessäni, että voisikohan se sittenkin olla positiivinen... Apua!
Tänän on ollu vähän hassu päivä näiden oireiden kanssa. Lenkillä ollessa tuli oksennus suuhun, mutta sen jälkeen ei ole ollu paha olo. Lenkin jälkeen kun kävin suihkussa niin tuli kamalan kylmä. Ihan kunnon puistatuksia ja väsytti. Nukuin sitten tunnin päikkärit ja se piristi. Sitten iski siivousvimma ja tuli ihan järetön hiki vähästä tekemisestä. Nyt sitten on sellanen paineen tuntu tuolla mahassa että menkat alkaa iha just. Ja nyt sitten tietysti masentaa. Kun sais huomiseen ittensä jaksamaan ni olis oikeen hyvä. Aamulla sitä on ihminen taas viisaampi.
Koittakaa kaikki muutkin piinailijat jaksaa!
jokos kantri80 oot testannut, vai malttanut odottaa???
Mielenkiinnolla vaan kyselen kun itsellä hyvin pitkälle samat oireet tällä hetkellä mitä olet luettellut noissa omissasi.... mutta mäpä joudun odottelemaan omaa testausta ensi viikon alku puolelle vielä:(
Mutta toivotaan parasta ++++++
Täytyy tunnustaa, että en ole malttanut mieltäni, vaan testasin ma kp 24 ja tänään kp 26 puhtaat negat. Tein molemmat testit päivällä, joten en tiiä onko sillä mitään vaikutusta asiaan. Oireet vaan jatkuu. Alavatsaa nippailee ja tuntuu et menkat alkaa ihan just. Väsyttää ja paleltaa. On ollu myös huimausta kun nousee nopeesti ylös.
Yks testi on vielä kaapissa. Perjantaina pitäis testata, mutta en tiiä uskallanko. Nyt vaan ajattelen, et kaikki on hyvin niin kauan kun ei menkat ala. Voihan se olla että se näkyy plussana vasta ens viikolla tai sitte täti tulee kyllään pääsiäisenä.
Ei siis auta kun odotella. Ilmottelen kyllä sitten kun tiiän jotain.
Moi,
tuli tässä mieleen, josko oireet johtuisivat clomien syömisestä. Itsellä on täsmälleen samat oireet, enkä usko olevani raskaana. Pääsiäisenä odotan kuukautisia tulevaksi, tämä on ensimmäinen clomikiertoni.
Rinnat ovat tosi " kovan" tuntuiset, nännit arat, huimausta on ollut tämän viikon ajan, samoin palelen ihan värisemällä tosi paljon. Väsymystä voisi olla havaittavissa, mutta toisaalta olen aina väsynyt :).
Toivottavasti en masentanut sinua, itse tosiaan uskon kaikkien oireiden johtuvan vain clomeista.
Hauskaa pääsiäistä joka tapauksessa!
Olvi
Mulla on menossa 4. clomikierto ja mulla valitettavasti palelut, huimaamiset, pissaamistarpeet, päänsäryt, nippailut ja tisukivut oviksesta alkaen ovat liittyneet tätiin=( Näistä sivuoireista kerrotaan myös clomien tuoteselosteessa. Mulla on yksi clomilapsi 6v., joka tärppäsi ekasta clomikierrosta 2v. yrittämisen jälkeen (lisäksi Pregnyl-piikki ovisplussapäivänä) ja muistan siitä, että mitään oireita ei ollut, enneku menkat oli myöhässä. Viime kierrossa olin melko oireeton, mutta tätihän se sieltä taas tuli. Toivottavasti sulla Kantri oireet tarkoittaisivat jotakin myönteisempää, koska se on varmasti myös mahdollista!
Ei tullut täti tänään kylään. Yksi testi kaapissa vielä odottaa. Katsotaan milloin uskallan testata. Voi olla etten huomena testaakkaan. Jotenkin nyt vaan ajattelee että kaikki on hyvin niin kauan kun ei menkat ala. Tiedän, että ei pitäis elätellä mitään toiveita ennen kun oikeesti testi kertoo et on raskaana, mutta nyt kun ekan kerran on lähes kahen vuodena aikana oikeesti mahdollista että olis raskaana karkailee ajautus väkisinkin. Täytyy yrittää säilyttää oma järki =)
Olis niin kiva sanoa, että raskaanahan sä olet mutta tosiaankaan tossa vaiheessa ei voi päätellä vielä mitään. Mulla on raskaus ja pms oireet ollu ihan samanlaisia. Ainoo ero oli nyt kun plussasin, että tuntu et menkat alkaa viikon etuajassa. Sellasta menkkakipua ihan kunnolla.
Pidän kuitenkin peukkuja, että plussa tulee!
Ria 5+5
Itselläni oli selkeät kiinnittymiskivut ja siitä alkoi " flunssa" ilman kunnon flunssaa. Kuumeinen olo, ei muita oireita. Silloin osasin epäillä vahvati!! Väsymys ja rintojen arkuus alkoivat mulla vasta h5-6, pahoinvointi vähän myöhemmin.
A & Kirppu h14+3
Nyt kun on muutama päivä kulunut tuosta kun kirjottelin tuota listaa, niin voin todetta oireilun vain jatkuvan.
- paleltaa, vaikka eilen lämmitin leivinuunin ja sisällä pitäis tareta t-paidassa
-menkkamaista jomotusta ja vihlaisuja on ilmaantunut. On kokoajan tunne että kohta alkaa.
Nyt menossa siis kp 23. Ennen clomeja söin kolme kiertoa teroja ja sillon kierron pituus oli 26. Nyt sitten mietiskelen että millon kannattas testata. Kierto on yleensä yli 30, joen näkyykö se jo kp 26 jälkeen jos on raskaana? Mieheni kanssa on sovittu että testataan pitkäperjantaina, mutta maltanko odottaa sinne asti? En tiedä?!?
Tämä on tällaista oman navan tutkiskelua, mutta tiedän että täällä on ihmisiä, jotka voivat jakaa asian kanssani. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja kommentoida, sillä vastaukset ovat minulle tärkeitä. Ei ole oikeen muuta paikkaa missä näistä juttelisi.
Kiitos taas etukäteen ja plussa onnea kaikille.
Kantri80
Mulla oli noita menkkajomotuksia viikkoa ennen kun menkkojen piti alkaa. Olin jo varma, että alkavat etuajassa. Ehkä ei ihan kp26 kannata testata jos kierto on ollut ton 30 päivää tai ylikin. Mä kyllä tosin testasin samana päivänä kun menkkojen olis viimeistään pitänyt alkaa eli kp29 ja plussaa näytti. Voithan tietysti testata, mutta voi olla et joudut uusii testin tai sit et:)
Peukut pystyssä täällä!
Yöllä sitten alko menkat. Eli ei tullut meille plussaa vaikka sitä jo kovasti odoteltiin ja oireitakin oli ihan uudenlaisia. Oireet taisivat liittyä Clomeihin ja normaaliin kiertoon. En vielä oikeen ole tottunut tähän normaalin mittaiseen kiertoon ja siihen että kroppa toimii niin kun pitää niin sitten tavallisia pms oireita ajattelee raskausoireiksi. Yöllä oli mieli maassa ja aamula masensi kertoa miehelle, mutta ei auta muu kuin suunnata katse tulevaan. Laskeskelin jo mahdollista ovis päivää ja se sattuis sopivasti viikolle (mikäli on suurinpiirtein samaan aikaan kun viime kierrossa) joten touhuilua kyllä ehtii sitten harrastelemaan, kun ollaan molemmat kotosalla. Taidan ihan oman mielenterveyden kannalta olla täältä palstalta hetken pois. Palailen varmaan sitten kun taas jännitellään ja mietitään, että josko nyt olis tärpänny.
Tsemppiä, voimia ja plussaonnea teille kaikille.