Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti muutitte yhteen kumppaninne kanssa?

Vierailija
31.10.2017 |

Siskoni tapasi kuukausi takaperin miehen ja ovat nyt kk tuntemisen jälkeen muuttamassa yhteen. Olen yrittänyt puhua järkeä että tutustuisivat ensin rauhassa, mutta ei. Itse olen seurustellut 1,5v mutta en tosiaan vielä aio muuttaa kumppanini kanssa yhteen. Miten muilla on mennyt? Olemme vähän alta kolmenkymmenen kaikki.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1,5v yhdessäolon jälkeen mies muutti minun luokseni. Vähän puolivahingossakin, asiaan vaikutti se että olin viimeisilläni raskaana niin hyvähän se oli että mies on saman katon alla.

Vierailija
2/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä suhteessa 5vuoden seurustelun jälkeen. Toki olin silloin vielä nuori. Nykyään miltei sama tilanne kun sulla. Seurustelen mutta ei vielä ajankohtaista saman katon alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs vuosi menossa, yhteen muuttaminen ei ole vielä ajankohtaista. Avioeksäni muutti aikoinaan epävirallisesti luokseni lähes välittömästi, mutta hänenkään kanssa emme virallisesti muuttaneet avoliittoon ennen kuin muutaman vuoden seurustelun jälkeen, kun ostimme yhteisen asunnon ja perustimme perheen (= oli selvää, miten hoidetaan yhteinen talous ja milloin lapsi saa tulla jos on tullakseen jne). Toivottavasti siskosi ymmärtää, että hän on todellakin muuttamassa avoliittoon ja toivottavasti ovat miehen kanssa puhuneet selviksi esimerkiksi raha-asiat.

Vierailija
4/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut, teinilapset vielä kotona. Uuden miehen kanssa olen seurustellut 3 vuotta muttemme muuta yhteen vielä pariin-kolmeen vuoteen. Lapset saavat ensin aikuistua ja lähteä omilleen, kerkeää sitä myöhemminkin. Tässä iässä ei ole enää kiire, kerkeää tutustuakin paremmin rauhassa.

Vierailija
5/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v. Opiskeltiin eri kaupungeissa ja aluksi mies oli armeijassa. Ei siis edes oltaisi voitu muuttaa yhteen aiemmin.

Vierailija
6/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tapaamisesta :D Ei olla päivääkään oltu erossa, kun reilu 12 vuotta sitten tavattiin. 

Vierailija
7/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotta.

Olosuhteiden pakosta tosin osittain johtui. Ensin kun seurusteltiin samalla paikkakunnalla asuen kolmisen vuotta ja sitten muutettiin opiskelujen ja töiden perässä vielä eri paikkakunnille.

Ensi viikolla tulee 15v yhdessä. Nykyään naimisissa ja kaksi lasta.

Vierailija
8/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi mennä neljä vuotta ennen kuin hommattiin yhteinen asunto. 

Vierailija
9/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri, kun he eivät vielä tunne toisiaan kunnolla. Toisen huonot puolet, miten toinen käyttäytyy kun on erimielisyyksiä, talous, kaikki.

Vierailija
10/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis äskeinen viesti

Vierailija
11/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siskosi nyt sitten menettää, jos muuttaa yhteen?

Vierailija
12/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu vajaa vuosi yhdessä ja suunnitellaan parin kuukauden sisään yhteenmuuttoa, mutta varmaa päivää ei vielä ole lyöty lukkoon. Meille kummallekaan asumiskysymys ei ole kovin kummoinen asia, tarkoittaen lähinnä, ettei se ole kummallekaan mikään Suuri ja Pelottava Askel Eteenpäin. Ollaan lapseton, päälle 30-v pariskunta ja kummallakaan ei vielä ole säästöjä omaa asuntoa varten, joten siinä mielessä yhteistalous voisi helpottaa säästämisen aloittamista. Kummallakaan ei ole myöskään suurta tunnesidettä nykyiseen asuntoon tai "oma tupa, oma lupa"-ajattelua, joten ollaan todettu, että kaikin puolin järkevä ja hyvältä tuntuva ratkaisu, vaikka vasta lyhyen ajan olemmekin seurustelleet. Tiedämme nimittäin nyt jo, että tulemme olemaan aina yhdessä. <3

Vierailija
13/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä juuri, kun he eivät vielä tunne toisiaan kunnolla. Toisen huonot puolet, miten toinen käyttäytyy kun on erimielisyyksiä, talous, kaikki.

Niin entä sitten? Meinaat, että oma suhteesi on jotenkin turvassa kun aikoinaan yhteen päädytte muuttamaan ja elätte onnellisena elämänne loppuun asti? Samalla todennäköisyydellä tekin tulette eroon päätymään.

Vierailija
14/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni on aika iso juttu muuttaa kokonaan toiseen kaupunkiin puolitutun ihmisen kanssa samaan kämppään. Tottakai toivon että kaikki menee hyvin ja siskoni on onnellinen mutta mielestäni olisi voinut tutustua ensin rauhassa ennen yhteenmuuttoa

Vierailija
15/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffejä seuraavana päivänä muutimme yhteen ja nyt on 24. vuosi onnellisesti menossa. Meitä varoitettiin ja käskettiin odottamaan. Onneksi emme kuunnelleet ketään, vaan teimme itse omat päätöksemme. Meidän elämä ja meidän parisuhde ja se ei kuulu muille. Jokainen tehköön tavallaan.

Vierailija
16/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolme vuotta ehdittiin seurustella ennenkuin hankittiin yhteinen asunto (tavattiin, kun minä 17 ja mies 19). Nyt 12 v yhdessä ja remontin alla yhteinen koti nro 2.

Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi kokee. Henkilökohtaisesti en ikinä voisi kuvitella muuttavani kuukauden tai parin tuntemisen jälkeen yhteen, mutta ehkä joillekin se sopii. Mielestäni liiallinen tunteella eläminen on typeryyttä ja lapsellista, mutta kukin tyylillään :D

Vierailija
17/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk. Jouduin luopumaan silloin vuokra-asunnostani sillä sen omistaja päätti myydä sen sukulaiselleen, ja miesystävä ehdotti että muuttaisin suoraan hänen luokseen. Nyt 5v myöhemmin ei edelleenkään kaduta. Miehen vanhemmat epäilivät ratkaisun järkevyyttä suureen ääneen, mikä totta puhuen loukkasi minua. Kolmekymppisiä kun oltiin niin mitä sitä odottelemaan.

Vierailija
18/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni vuosi. Nyt en kyllä välttämättä haluaisi muuttaa yhteen ollenkaan, kunhan pari yötä viikosta saa nukkua toisen vieressä.

Vierailija
19/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa, mies muutti mun taloon. Todettiin että ellei homma toimi, niin saan potkia pihalle. 2 vuotta ainakin jo toiminut näin. :) 

Vierailija
20/138 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kuukausi oltiin seurusteltu kub mies muutti virallisesti mun luo. Kesällä tulee 15v tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme