Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua hävettää tämä meidän asuminen

Vierailija
31.10.2017 |

Aina lapsi vertaa tätä kavereiden komeisiin taloihin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat lähinnä itse vertailla asumistasi muiden asumiseen. Mitä väliä on lapsen puheilla. Toiset asuvat todella leveästi ja toiset hieman pienemmin, niin asiat elämässä ovat. Kaikki ovat ihan yhtä hyviä tapoja asua, pääasia että kotona on kaikki hyvin.

Vierailija
2/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele olemaan onnellinen siitä mitä teillä on, yritä olla vertaamatta muihin. Opeta tätä lapsellesikin, vaikka eihän se 100%perille mene, aina lapset vertailevat keskenään - mitä kaverilla on niin juuri sitä halutaan...Mutta jos haluat elämäänne eri suuntaan niin tee toimintasuunnitelma (yksin tai yhdessä perheen kanssa) jonka päämääränä on sellainen elämä(ntyyli) josta unelmoit ja ala tehdä hommia tuon asian saavuttamiseksi. Ei ne lapsesi kavereiden perheiden lukaalitkaan kaikki ole voineet tyhjästä ilmestyä tai ole perintörahoilla/ lottovoitoilla hankittu. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat lähinnä itse vertailla asumistasi muiden asumiseen. Mitä väliä on lapsen puheilla. Toiset asuvat todella leveästi ja toiset hieman pienemmin, niin asiat elämässä ovat. Kaikki ovat ihan yhtä hyviä tapoja asua, pääasia että kotona on kaikki hyvin.

Kyllä lapsi ihan itse vertailee. On jo sen ikäinen että tajuaa hävetä köyhyyttä.

Vierailija
4/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidänkin teinin mielestä meidän talo "nolo". Koko ajan remppakin kesken, ikuisuusprojekti. Ahdastakin on. Ei kehtaa tuoda kavereitaan meille. Sopii mulle vallan mainiosti. :)

Vierailija
5/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi teillä on? Meillä täyttää vasta kolme ja häpeän kans tätä meidän vuokrakaksiota...

Vierailija
6/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi teillä on? Meillä täyttää vasta kolme ja häpeän kans tätä meidän vuokrakaksiota...

Koululainen.

Vierailija
7/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki tavat ovat yhtä hyviä, niin miksi varakkaat asuvat aina leveämmin? 

Vierailija
8/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä ihmettele miksi hävettää. Meidän talon arvo on maksimissaan 50000 euroa ja kavereiden on 200000-300000 euron väliltä.

Vierailija
9/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä mä ihmettele miksi hävettää. Meidän talon arvo on maksimissaan 50000 euroa ja kavereiden on 200000-300000 euron väliltä.

No teillä on velka pikkasen nopeammin kuitattu kun sillä 300 tonnin talon omistajalla. Ainakin toivottavasti.

Vierailija
10/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman tehtävä on kasvattaa lasta.

Vierailija
11/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juma, jos oisit tehnyt x vuotta jotain konkreettista sen ylensyömisen ja valittamisen sijaan, sulla ois  nyt rahaa ja kivampi  talo. Niillä mässyrahoilla ois ostanut ihan kivasti osakkeita joista tulee tuottoa mutta ei, sen sijaan sä söit itsesi 50 kg ylipainoiseksi ja valitit palstalla.

Sitä niittää mitä kylvää..

Vierailija
12/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki tavat ovat yhtä hyviä, niin miksi varakkaat asuvat aina leveämmin? 

Koska varakkaat osaavat taloudenhallinnan ja lisätulojen kerryttämisen, toisin kuin sinä.

Vierailija
13/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teillä on velka pikkasen nopeammin kuitattu kun sillä 300 tonnin talon omistajalla. Ainakin toivottavasti.

Ei ole. 15v lainan maksu ja 10v remppavelka.

Vierailija
14/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juma, jos oisit tehnyt x vuotta jotain konkreettista sen ylensyömisen ja valittamisen sijaan, sulla ois  nyt rahaa ja kivampi  talo. Niillä mässyrahoilla ois ostanut ihan kivasti osakkeita joista tulee tuottoa mutta ei, sen sijaan sä söit itsesi 50 kg ylipainoiseksi ja valitit palstalla.

Sitä niittää mitä kylvää..

Ihan sama vaikka olisin ollut syömättä. En osaa sijoittaa.

Vierailija
15/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette sentään käyneet Aruballa 😘

Vierailija
16/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin hävetti lapsena kun asuttiin niin köyhästi. Vanhemmat oli kyllä alkoholisteja niin muuhun ei olisi ollutkaan varaa. Nyt omilla lapsilla parempi tilanne, heidän kotinsa on koko koulun hienoin ja isoin.

Vierailija
17/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen päivä tänään tuli, vaikkakaan ei mikään lämmin. Silti on kiva kun aurinko paistaa.

Vierailija
18/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vertailee ja AINA on kavereilla parempaa. Asumme 300 neliöisessä omatkotitalossa jonka olemme remontoineet kivaksi, mutta lapset valittaa kun eivät saa asua kerrostalossa tai rivitalossa :-)

Vierailija
19/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen kavereilla ei ole komeita taloja. Kaikkk asuu kerrostaloissa ja suurin osa kaupungin vuokra kämpissä. Näin siis Itä-Helsingissä. Mun lapsi vertaa asumistamme sometähtiin Kardashianit, Jennerit sun muut.

"Olis tosi kiva jos olis sellainen sika iso kämppä, uima-allas ja kaikki..."menee jo niin yli ettei osaa olla kateellinen.

Vierailija
20/26 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on, jos aikuiset häpee kotejaan. Ei meilläkään kummonen torppa ole, mutta niin rakas, kodikas ja viihtyisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän