Voi pyhä elämä noita lastenvaatteisiin hurahtaneita äitejä
Itseäni ei voisi merkit vähemmän kiinnostaa. Hinta, kuosi ja materiaali ratkaisevat. Käytettynä ostan paljon ja silloinkin vain ehjää ja tahratonta. Olen esteettinen ihminen ja lastani en ikinä pukisi tahraisiin ja rikkinäisiin vaatteisiin. Mutta siia nämä hurahtaneet äidit; merkkiä pitäö olla. Saa olla tahraa ja rikkikin. Ja niistä tahraisista maksetaan omaisuuksia. Mikä noita äitejä vaivaa?
Mieluummin puen lapseni ehjiin, puhtaisiin ja kauniisiin marketti vaatteisiin, kuin värinsä menettäneisiin, rikkinäisiin kauhtuneisiin merkkirätteihin!
En ymmärrä. Heitin roskiin nukkaisen ja tahraisen gugguu vaatteen, niin sain viharyöpyn niskaani. Se olisi kelvannut ties kuinka monelle äidille.
Lapsiparat, kun joutuvat ryysyissä kulkemaan.
Kommentit (20)
Puen järkevästi, käytännöllisesti ja kauniisti. Tuon gugguun vaatteen lapsi oli saanut lahjaksi. Nätti oli sekin, mutta itse en sellaista hintaa vaatteesta maksaisi ja käytetystä ja tahraisesta en euroakaan. Enkä pukisi lapselleni enää. Enhän itsekään kulje likaisissa vaatteissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on ainutkertainen. Ja sä puet hänet "vain" järkevästi ja käytännöllisesti? Tylsyytensä kullakin.
Ööh, miten se rikkinäisten ja tahraisten merkkivaatteiden pukeminen lapselle ylistää hänen uniikin lumihiutaleen olemustaan? Tai yleensä niiden massojen suosimien merkkivaatteiden käyttäminen, jos tosissaan haluaa olla ainutkertainen? Itse ajattelen että ainutkertaisuutta voi juhlia ja tukea muutenkin kuin pinnallisuudella ja merkkien perässä juoksemisella.
Ap:n pointti oli joka tapauksessa se (näin minä sen ymmärsin) että jotkut ovat valmiita käyttämään jopa likaisia ja rikkinäisiä lastenvaatteita, kunhan ne ovat merkkivaatteita, mikä on todella käsittämätöntä. Jokainen lapsi ansaitsee ehjät ja puhtaat vaatteet.
Kivasti aletaan jo pienestä iskostamaan tuota merkkiuskovaisuutta... En tajua enkä ole koskaan tajunnut tuota.
Vierailija kirjoitti:
Kivasti aletaan jo pienestä iskostamaan tuota merkkiuskovaisuutta... En tajua enkä ole koskaan tajunnut tuota.
Pisti silmään kyllä yksillä lastensynttäreillä kun jo vauvatkin olivat kopioita toisistaan, samat mallit Gugguuta päällä. Onneksi housujen väreistä vielä jotenkin erotin että mikä vauva on kenenkin kun näyttivät niin samanlaisilta, mutta mietin kyllä että kun kaikki poistuivat juhlista yhdellä rysäyksellä niin tuliko kaikilla varmasti oma mukaan?
Jotkut naiset on niin sopuleita, siksi mikä tahansa hömppä saadaan myytyä näille naisille
Myös lastenvaunuihin hurahtaneita löytyy, ja ne vasta käsittämättömiä onkin. Juuri luin ruotsalaisäidistä jolla on 10 lasta (nuorin vajaa puolivuotias) ja hänellä on ollut 105 (!!!) lastenvaunut. Sairasta.
Mitä järkeä on laittaa suuret rahat vaatteisiin, jotka jäävät lapselle pieneksi muutaman kuukauden käytön jälkeen? Ikinä en hankkisi kasvavalle lapselle merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma elämä;)
Auts, tais löytyä yks merkkimamma. Kerro meille tarkemmin sun ajatusmaailmastasi!
Mä en edes tiedä mitään kalliita merkkejä :D
Tuli mieleen vaan tämä:
http://www.feissarimokat.com/2015/06/kirpputorin-loytoja-osa-111/
Tuo kånken...
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on laittaa suuret rahat vaatteisiin, jotka jäävät lapselle pieneksi muutaman kuukauden käytön jälkeen? Ikinä en hankkisi kasvavalle lapselle merkkivaatteita.
No varaudu hulluuteen: jotkut perustelee asiaa jälleenmyyntiarvolla! Aivan oikein. Ihan sekopäistä touhua. Ensin pitää esittää varakkaampaa kuin onkaan ja sitten tapellaan kirppareilla hinnoista....
Minun tutuista nämä ovat yleensä sellaisia keskituloisia, todella taviksia kaikkn tavoin, joille on muutenkin hirveen tärkeää näyttää ulospäin kaikenlaista.
Jos merkkivaatteet ovat kivan näköisiä, ehjiä, laadukkaita, puhtaita niin mikäs siinä jos niitä ostelee jos oikeasti on varaa. Sitä en ymmärrä jos köyhät jotain tahraisia käytettyjä käyttää tai varsinkaan jos ostelevat uusia velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Myös lastenvaunuihin hurahtaneita löytyy, ja ne vasta käsittämättömiä onkin. Juuri luin ruotsalaisäidistä jolla on 10 lasta (nuorin vajaa puolivuotias) ja hänellä on ollut 105 (!!!) lastenvaunut. Sairasta.
Missä lehdessä tällainen juttu? Kiinnostaa kauhistelumielessä.
Kylläpä oli säälittävä provoilu :D
Käypä joksus silmät auki päiväkodissa, ostoskeskusten leikkipaikoilla tai vaikka hoplopissa. Kyllä ne kinnaavissa tai liian isoissa ryysyissä kulkevat ja rähnäiset lapset ovat pääosin ihan jotain muita kuin merkkivaatteissa kulkevia. Mitä enemmän vanhemmat kiinnittävät huomiota lastensa vaatteisiin, sitä enemmän yleensä lasten yleisolemukseenkin kiinnitetään huomiota. Eivät haise, räkäjojot ei ole liiskautuneet hiuksiin, vaatteet on aina puhtaita, hiukset puhtaat ja siististi laitettu, ulkovaatteet siistissä kunnossa jne. Tämä ihan vain päiväkodin työntekijäönä pistänyt silmään.
Miksi muuten heitit roskiin gugguun vaatteen? Taitaa olla sinulla aukko sivistyksessä kun et tiedä, ettei tekstiilijätettä saisi heittää roskiin, kuuluu kierrättää. Ja tahraisenkin vaatteen saa vielä hyvin käyttöön kun vähän viitsii nähdä vaivaa. Oletko kuullut tekstiiliväreistä? Itse värjään aina ikitahraantuneet vaatteet jollain tummemmalla ja sillä saa taas paljon lisää käyttöaikaa vaatteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lehdessä tällainen juttu? Kiinnostaa kauhistelumielessä.
Itse asiassa se oli yhdessä tv-ohjelmassa, Familjen Annorlunda, https://www.facebook.com/SJUAN/videos/vb.351245205059765/75328988152196… (Ohjelman kokopitkässä versiossa myös tuo äiti kertoo vaunuista ja kuinka niitä on ollut se 104 kpl ja kuinka nykyiset vaunut on se numero 105 järjestyksessään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma elämä;)
Auts, tais löytyä yks merkkimamma. Kerro meille tarkemmin sun ajatusmaailmastasi!
Merkkivaatteet ja -tavarat tuovat arvokkuutta, kivempi katsoa 24/7 arvokkuutta huokuvaa lasta, kuin ryysyläistä tai tyylitöntä.
Mä en kyllä tunne ketään joka pukisi lapsensa rikkinäisiin merkkivaatteisiin. Heitä kyllä jotka ostaa kirpputorilta nuhjuisia ei- merkkivaatteita; eli heille ylipäätään ei ole niin väliksi mitä lapsella on päällä.
Itse tykkään merkkivaatteista mutta myös ns. merkittömät kelpaa. Kunhan on oman maun mukaisia. Tykkään myös kirppistellä. Tosin en ehkä tykkää kaikista kalleimmista merkeistä, Nosh on oma suosikki. Suosin sitä myös mm. kotimaisuuden vuoksi, vaatteet on valmistettu Euroopassa ja olen todennut ne kestäviksi/ laadukkaiksi. Metsolalla on myös kivoja vaatteita.
En tajua miksi tässä otetaan aina perheen tulotaso puheeksi. Meillä on ihan tavalliset duunariammatit, mutta eihän nuo vaatteet niin paljoa maksa, etteikö raha-asiansa huolehtiva pystyisi kahdelle lapselle muutamaa vaatekertaa ostamaan. Kun niitä ei edes osteta kerralla, vaan ripotellen sitä mukaa kun on tarvetta. Itse en ainakaan tykkää tavarapaljoudesta, joten ostan vähän ja laadukasta. Ja jos jotain myytävää jää niin myyn toki fb-kirpiksellä pois. Koskaan ei ole sielläkään tarvinnut tapella kuitenkaan; joku on saanut kivan vaatteen edullisesti ja minä muutaman roposen esim. matkakassaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli säälittävä provoilu :D
Käypä joksus silmät auki päiväkodissa, ostoskeskusten leikkipaikoilla tai vaikka hoplopissa. Kyllä ne kinnaavissa tai liian isoissa ryysyissä kulkevat ja rähnäiset lapset ovat pääosin ihan jotain muita kuin merkkivaatteissa kulkevia. Mitä enemmän vanhemmat kiinnittävät huomiota lastensa vaatteisiin, sitä enemmän yleensä lasten yleisolemukseenkin kiinnitetään huomiota. Eivät haise, räkäjojot ei ole liiskautuneet hiuksiin, vaatteet on aina puhtaita, hiukset puhtaat ja siististi laitettu, ulkovaatteet siistissä kunnossa jne. Tämä ihan vain päiväkodin työntekijäönä pistänyt silmään.
Miksi muuten heitit roskiin gugguun vaatteen? Taitaa olla sinulla aukko sivistyksessä kun et tiedä, ettei tekstiilijätettä saisi heittää roskiin, kuuluu kierrättää. Ja tahraisenkin vaatteen saa vielä hyvin käyttöön kun vähän viitsii nähdä vaivaa. Oletko kuullut tekstiiliväreistä? Itse värjään aina ikitahraantuneet vaatteet jollain tummemmalla ja sillä saa taas paljon lisää käyttöaikaa vaatteelle.
Kylläpä meni jollain merkkiuskollisella tunteisiin...
Lapsesi on ainutkertainen. Ja sä puet hänet "vain" järkevästi ja käytännöllisesti? Tylsyytensä kullakin.