Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä palsta voi olla vahingollinen tiedosta tämä:

Vierailija
31.10.2017 |

Täällä on aika ajoin ihmettelyjä siitä miten huonosti tulee kohdelluksi jos tänne kirjoittaa.

Ei välttämättä sinussa itsessäsi mitään vikaa sillä jos sallitte esimerkin:

itse saan kaikista empaattisuutta mittaavissa korkeimmat mahdolliset melkein mutta täälläkin vaan keljuilua koko ajan. On siis ympäristöjä jossa olet enemmän tai vähemmän ns vammaisten luonteitten kanssa tekemisissä ja se on vaan niinkuin ymmärrettävä että näin on.
Sama älykkyystesteissä todella korkeat pisteet ja silti koko ajan että mitenpä tyhmä oletkaan. Kun se enemmistö jää näissä jälkeen niin eihän ne millään voi käsittää sellaista joka ajattelee perille saakka asioita.

Tämä on niinkuin hyväksyttävä realitetti. Ja sitten päätettävä että jatkaako täällä vai ei. Palstakulttuuri on vahingoittava niille jotka ovat haavoittuvaisia sillä täällä on psykopaattejakin jopa, tosin ei jokainen sentään. Mutta huomattavia rajoituksia on sosiaalisessa kanssaköymisessä ja empatiakyvyssa useimmilla. Ja ammattiin katsomatta.

Älä siis ihmettele kirjoittaja jos sattuu täällä tai tällä on sinuun vahingollinen vaikutus. Valitettavasti näin vaan täällä on.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on kiva seurata ihmisten reagointia ja sitä, kuinka jonkun näkökulma saa selkeästi ajatukset muillakin laukkaamaan. 

Tämä on loistava paikka harjoitella omaa verbaliikkaa ja seurata sitä mikä toimii. Toisinaan reaktiot voivat olla kiinni hyvinkin pienistä sanavalinnoista tai nyansseista. Äärettömän mielenkiintoista.

Rakastan tällaista kiinnostunutta katselutapaa. Ihmiset on usein niin välinpitämättömiä, ja asioista kiinnostuneita saatetaan moittia jankkaamisesta tai vakavasti ottamisesta, vaikka oikeasti ihminen suhtautuu johonkin asiaan intohimoisesti ja uteliaisuudella, haluten ymmärtää asiaa ja tietää lisää. Muille se ei kai aina vain välity...

Tosin jos viittaat nyt siihen, että miten saa vedettyä oikeista naruista ärsyttääkseen ihmisiä, niin en kannata tällaista, mutta tapasi suhtautua asiaan on joka tapauksessa mielenkiintoinen.

Vierailija
82/84 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla näin koukussa tähän palstaan, tiedostan itsekin miten typerää jankkausta, överiä ilkeilyä ja täydellistä turhuutta täällä on suuri osa kommenteista ja keskusteluistakin, mutta välillä negatiivisuus meinaa vetää mukaansa, vaikka tiedostan sen olevan kirjoittajien omaa pahaa oloa. Keskustelupalstat on mulle nykyään todella koukuttavia, sillä ne antavat mielelle tauon omista ongelmista, jotka kiertävät kamalalla tavalla kehää oikeastaan koko valveilla vietetyn ajan. Aivot saa keskustelupalstoilla lepotilaan, mutta ei tämä varmaan auta kohti parempaa oloa, vaan ennemmin päinvastoin.

Olen ahdistunut, masentunut ja keskittymiskyvytön kun taas joskus parempina aikoina saatoin helposti uppoutua kirjoihin, kirjoittamiseen ja kehittävämpiin asioihin pidemmänkin aikaa. Edelleen yritän mutta keskittyminen herpaantuu koko ajan. Etenkin kännykään pitäisi laittaa joku esto etten palaisi tänne koko ajan kun levottomuus iskee. Pitäisi kai löytää jotain oikeita ihmiskontakteja että olisi helpompi kulkea tuolla oikeassa maailmassa oikeiden asioiden parissa, mutta olen sosiaalisesti niin urpo että nettiriippuvuus ja erakoituminen saattaa olla mun lopullinen kohtalo :D

Mulla samankaltainen tilanne. Nukkumaan mennessä varsinkin sormi vaan hakeutuu tänne, enkä saa täältä oikeasti ikinä mitään hyvää elämääni.

Suosittelen äänikirjaa. :) Ei vaadi keskittymistä, ja sovelluksen saa kännykkään, eli ei tule myöskään mentyä sinne palstoille jos kännykällä käytät. Olo on paljon rauhallisempi ja tuntee jopa, että on sivistänyt itseään. Palstoilla pyöriminen taas tekee saamattoman, laiskan olon, plus se tarttuva negailu siihen päälle. 

-31

Kiitos vinkistä, tässä tulikin niin rakentava ja järkevä kommentti että vähän yllätyin :) Tässäkin ketjussa on tietty paljon negailijoita jotka tylyttää kaikkea ihan vain viihteenä. En ole koskaan tajunnut mikä siinä on niin hauskaa kun yritetään olla ilkeitä ja provosoida muita, anonyymisti tai muutenkaan. Ehkä sekin johtuu alhaisesta älykkyysosamäärästäni, kuten tuolla yksi kommentti ketjun hengen mukaisesti kertoi, ei millään pahalla tietty, ystävällisesti vaan mainitsi että olen tyhmä :D

Vaikkei tätä palstaa, ketjua tai mitään sen kommentteja otakaan tosissaan, niin kyllä tuollainen apinamainen ulina mitä monesti saa lukea antaa aika synkän kuvan siitä, mitä jotkut pitää viihdyttävänä ja ehkä osa jopa pohjimmiltaan ajattelee oikeasti. Ne kommentit itsessään ei laske mielialaa, vaan se että on ihmisiä joiden mielestä niitä on hauska kirjoittaa, vaikka osa onkin varmasti teinejä. Välillä täällä on viihdyttäviä ketjuja ja hauskoja juttuja, jopa pientä ilkeilyä hyvin kirjoitettuna, mut juurikin sellaiset teinimäiset provoyritykset tyyliin "AP oot luultavasti kehitysvammanen hullu ja kukaan ei muutenkaan rakasta sua lol/ kaikki naiset on huorii/ kaikki miehet on turhii paskoja/läskit roviolle niin johan alkaa ihra sulamaan" on niin turhia ja niitä on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

narsistipsykopaattibesserwisseenergiasyöppö kirjoitti:

Tajusin tämän saman  juuri vähän aikaa sitten.

Aloitin yhden keskustelun, jossa ihmettelin, kun siskoni poisti minut ihan täysin puskista Facebook-kavereistaan ja pohdin, miten tähän pitäisi reagoida. 

Sain yli 20 vastausta naisilta, jotka kertoivat, että olen energiasyöppö ja siskoni on saanut minusta tarpeekseen, olen ärsyttävä besserwisser, joka kertoo kaikille muille miten heidän pitää elää (vaikka emme ole siskoni kanssa edes puhuneet toisillemme puoleen vuoteen). Lisäksi sain tietää että olen narsisti ja psykopaatti, ja en saa millään mahtumaan kaaliini sitä, että muut saavat elää ihan miten tahtovat. Lisäksi levittelen juoruja siskostani kaikkialla.  

Näin siis siitä huolimatta, että kerroin äärettömän vähän mitään faktaa siskoni käytöksen takana.

Tämä siis siitä huolimatta, että siskoni on esimerkiksi sanonut minulle päin naamaa, että "miten sä voit elää tuolla tavalla, syöt tollasta paskaa, sä myrkytät sun elimistön".

Minua nauratti ja itketti samaan aikaan. Tulin itselleni tosi aran aiheen kanssa palstalle kun ei ole ketään sukulaista tai ystävää kenelle siitä voisin puhua. Tuli jopa fyysisesti vähän paha olo. Olen tosi herkkä, eli kyllä anonyymikin viha satuttaa.  

Näin se käy. Tämä palsta  on monille hyvä alusta purkaa omaa katkeruutta, vihaa, suuttumusta, häpeää, ilman seurauksia - jos tulee tappelu, niin lisää vettä vain myllyyn. Nämäkin naiset projisoivat ilmeisesti omia myrkyllisiä ihmissuhteitaan ja näkevät syntipukin, johon on helppo purkaa tuntojaan.  

Se on raukkamaista käytöstä, josta ei takuulla ole kenellekään mitään apua.

Tämä on ihan totta. Keskustelut, joissa ihmiset kertovat omista ongelmistaan, täyttyvät usein ennen pitkää oudoista olettamuksista ja oikein mihinkään pohjaamattomista spekulaatioista, joita nämä ihmistuntija-kyökkipsykologit suoltavat. Aloittaja on näiden mielestä aina syypää ongelmiinsa, johtuivatpa nämä mistä (tai kenestä) hyvänsä, ja aina persoonallisuushäiriöinen/itsekäs/sosiaalisesti taitamaton, you name it. Halutaan tyyliin bustata aloittaja valehtelusta tai liioittelusta ja luoda jotain suurta palstadraamaa á la b-luokan ihmissuhdesarjat. 

Itse olen myös huomannut tällaisen ilmiön joissakin ketjuissa.

Lisäksi koen joskus, että jos joku henkilö aloittaa ketjun, jossa hän avautuu esimerkiksi jostain tuntemastaan ihmisestä, jotkut kirjoittajat iloittavat ketjun asiattomaksi, koska se koetaan hekilökohtaisena yleistyksenä.

Jos joku henkilö tekee aloituksen, jossa hän avautuu esimerkiksi vaikka ärsyyntyvänsä jonkun tuttavansa tupakoimisesta siihen sopimattomalla paikalla, joku tupakoitsija kokee kyseisen ketjun henkilökohtaisena loukkauksena, ja että kyseinen ketju muka kohdistuu kaikkia tupakoitsijoita kohtaan (vaikka aloittaja puhuisi vain tästä tuntemastaan henkilöstä ja sillonkin ihan kiihkottomasti ja asiallisesti eikä tämä  loukkaantuja itse todennäköisesti edes tunne ketjun aloittajaa tai hänen kritisoimaansa henkilöä), jolloin tämä loukkaantuja ilmoittaa ketjun asiattomaksi. Jos sitten ylläpito ei poista koko ketjua (koska ei koe sitä mitenkään asiattomana), niin sitten tämä loukkaantuja tekee ison liudan jotain täysin tyhjänpäiväisiä trollaus-aloituksia, jotta se "tupakoitsijoita loukkaava" ketju hautautuisi usean sivun taakse, jotta sitä ei enää huomattaisi, jolloin siihen ei sitten enää tulisi enempää niitä "epämieluisia tupakoivia ihmisiä  loukkaavia kommentteja".

Vierailija
84/84 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

narsistipsykopaattibesserwisseenergiasyöppö kirjoitti:

Tajusin tämän saman  juuri vähän aikaa sitten.

Aloitin yhden keskustelun, jossa ihmettelin, kun siskoni poisti minut ihan täysin puskista Facebook-kavereistaan ja pohdin, miten tähän pitäisi reagoida. 

Sain yli 20 vastausta naisilta, jotka kertoivat, että olen energiasyöppö ja siskoni on saanut minusta tarpeekseen, olen ärsyttävä besserwisser, joka kertoo kaikille muille miten heidän pitää elää (vaikka emme ole siskoni kanssa edes puhuneet toisillemme puoleen vuoteen). Lisäksi sain tietää että olen narsisti ja psykopaatti, ja en saa millään mahtumaan kaaliini sitä, että muut saavat elää ihan miten tahtovat. Lisäksi levittelen juoruja siskostani kaikkialla.  

Näin siis siitä huolimatta, että kerroin äärettömän vähän mitään faktaa siskoni käytöksen takana.

Tämä siis siitä huolimatta, että siskoni on esimerkiksi sanonut minulle päin naamaa, että "miten sä voit elää tuolla tavalla, syöt tollasta paskaa, sä myrkytät sun elimistön".

Minua nauratti ja itketti samaan aikaan. Tulin itselleni tosi aran aiheen kanssa palstalle kun ei ole ketään sukulaista tai ystävää kenelle siitä voisin puhua. Tuli jopa fyysisesti vähän paha olo. Olen tosi herkkä, eli kyllä anonyymikin viha satuttaa.  

Näin se käy. Tämä palsta  on monille hyvä alusta purkaa omaa katkeruutta, vihaa, suuttumusta, häpeää, ilman seurauksia - jos tulee tappelu, niin lisää vettä vain myllyyn. Nämäkin naiset projisoivat ilmeisesti omia myrkyllisiä ihmissuhteitaan ja näkevät syntipukin, johon on helppo purkaa tuntojaan.  

Se on raukkamaista käytöstä, josta ei takuulla ole kenellekään mitään apua.

Tämä on ihan totta. Keskustelut, joissa ihmiset kertovat omista ongelmistaan, täyttyvät usein ennen pitkää oudoista olettamuksista ja oikein mihinkään pohjaamattomista spekulaatioista, joita nämä ihmistuntija-kyökkipsykologit suoltavat. Aloittaja on näiden mielestä aina syypää ongelmiinsa, johtuivatpa nämä mistä (tai kenestä) hyvänsä, ja aina persoonallisuushäiriöinen/itsekäs/sosiaalisesti taitamaton, you name it. Halutaan tyyliin bustata aloittaja valehtelusta tai liioittelusta ja luoda jotain suurta palstadraamaa á la b-luokan ihmissuhdesarjat. 

Itse olen myös huomannut tällaisen ilmiön joissakin ketjuissa.

Lisäksi koen joskus, että jos joku henkilö aloittaa ketjun, jossa hän avautuu esimerkiksi jostain tuntemastaan ihmisestä, jotkut kirjoittajat iloittavat ketjun asiattomaksi, koska se koetaan hekilökohtaisena yleistyksenä.

Jos joku henkilö tekee aloituksen, jossa hän avautuu esimerkiksi vaikka ärsyyntyvänsä jonkun tuttavansa tupakoimisesta siihen sopimattomalla paikalla, joku tupakoitsija kokee kyseisen ketjun henkilökohtaisena loukkauksena, ja että kyseinen ketju muka kohdistuu kaikkia tupakoitsijoita kohtaan (vaikka aloittaja puhuisi vain tästä tuntemastaan henkilöstä ja sillonkin ihan kiihkottomasti ja asiallisesti eikä tämä  loukkaantuja itse todennäköisesti edes tunne ketjun aloittajaa tai hänen kritisoimaansa henkilöä), jolloin tämä loukkaantuja ilmoittaa ketjun asiattomaksi. Jos sitten ylläpito ei poista koko ketjua (koska ei koe sitä mitenkään asiattomana), niin sitten tämä loukkaantuja tekee ison liudan jotain täysin tyhjänpäiväisiä trollaus-aloituksia, jotta se "tupakoitsijoita loukkaava" ketju hautautuisi usean sivun taakse, jotta sitä ei enää huomattaisi, jolloin siihen ei sitten enää tulisi enempää niitä "epämieluisia tupakoivia ihmisiä  loukkaavia kommentteja".

Joo. Ja sitten toinen strategia jota näiden en-tykkää-siis-ilmiannan–poistojen aikaansaamiseksi käytetään on se, että spämmätään keskustelu täyteen jotain sääntöjen vastaisia tai ihan vaan ketjun lukemista hankaloittavia viestejä, jotta koko ketju poistuisi spämminä tai asialliset keskustelijat kyllästyisivät spämmitulvan läpi kahlaamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän