Tämä palsta voi olla vahingollinen tiedosta tämä:
Täällä on aika ajoin ihmettelyjä siitä miten huonosti tulee kohdelluksi jos tänne kirjoittaa.
Ei välttämättä sinussa itsessäsi mitään vikaa sillä jos sallitte esimerkin:
itse saan kaikista empaattisuutta mittaavissa korkeimmat mahdolliset melkein mutta täälläkin vaan keljuilua koko ajan. On siis ympäristöjä jossa olet enemmän tai vähemmän ns vammaisten luonteitten kanssa tekemisissä ja se on vaan niinkuin ymmärrettävä että näin on.
Sama älykkyystesteissä todella korkeat pisteet ja silti koko ajan että mitenpä tyhmä oletkaan. Kun se enemmistö jää näissä jälkeen niin eihän ne millään voi käsittää sellaista joka ajattelee perille saakka asioita.
Tämä on niinkuin hyväksyttävä realitetti. Ja sitten päätettävä että jatkaako täällä vai ei. Palstakulttuuri on vahingoittava niille jotka ovat haavoittuvaisia sillä täällä on psykopaattejakin jopa, tosin ei jokainen sentään. Mutta huomattavia rajoituksia on sosiaalisessa kanssaköymisessä ja empatiakyvyssa useimmilla. Ja ammattiin katsomatta.
Älä siis ihmettele kirjoittaja jos sattuu täällä tai tällä on sinuun vahingollinen vaikutus. Valitettavasti näin vaan täällä on.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee tämän palstan vahingolliseksi itselleen, saa ihan vapaasti häipyä täältä. Ei täällä ketään väkisin pidetä.
Jos sinua häiritsee tämä keskustelu, häivy. Ei ole pakko avata keskustelua, lukea, saati kommentoida. Ei ole kaikki inkkarit kanootissa eikä kaikki muumit mukissa. Hae terapiaa ja hoida lääkitys kuntoon, senkin tyhmä, huonoitsetuntoinen vegaani, raja**i, suva**i ja mur*aaja.
narsistipsykopaattibesserwisseenergiasyöppö kirjoitti:
Tajusin tämän saman juuri vähän aikaa sitten.
Aloitin yhden keskustelun, jossa ihmettelin, kun siskoni poisti minut ihan täysin puskista Facebook-kavereistaan ja pohdin, miten tähän pitäisi reagoida.
Sain yli 20 vastausta naisilta, jotka kertoivat, että olen energiasyöppö ja siskoni on saanut minusta tarpeekseen, olen ärsyttävä besserwisser, joka kertoo kaikille muille miten heidän pitää elää (vaikka emme ole siskoni kanssa edes puhuneet toisillemme puoleen vuoteen). Lisäksi sain tietää että olen narsisti ja psykopaatti, ja en saa millään mahtumaan kaaliini sitä, että muut saavat elää ihan miten tahtovat. Lisäksi levittelen juoruja siskostani kaikkialla.
Näin siis siitä huolimatta, että kerroin äärettömän vähän mitään faktaa siskoni käytöksen takana.
Tämä siis siitä huolimatta, että siskoni on esimerkiksi sanonut minulle päin naamaa, että "miten sä voit elää tuolla tavalla, syöt tollasta paskaa, sä myrkytät sun elimistön".
Minua nauratti ja itketti samaan aikaan. Tulin itselleni tosi aran aiheen kanssa palstalle kun ei ole ketään sukulaista tai ystävää kenelle siitä voisin puhua. Tuli jopa fyysisesti vähän paha olo. Olen tosi herkkä, eli kyllä anonyymikin viha satuttaa.
Näin se käy. Tämä palsta on monille hyvä alusta purkaa omaa katkeruutta, vihaa, suuttumusta, häpeää, ilman seurauksia - jos tulee tappelu, niin lisää vettä vain myllyyn. Nämäkin naiset projisoivat ilmeisesti omia myrkyllisiä ihmissuhteitaan ja näkevät syntipukin, johon on helppo purkaa tuntojaan.
Se on raukkamaista käytöstä, josta ei takuulla ole kenellekään mitään apua.
Arvelen myös, että provoilijoiden joukossa on ihan aidosti niitä, jotka assosioivat tällaisista tapauksista jotain itselleen tapahtunutta - eikä edes niin väliä, vaikka se itselle tapahtunut ei ihan aloitukseen sopisikaan - josta voi kuitenkin purkaa omia tuntojaan aloitukseen. Minulla on ihan sama kokemus myös, tein aloituksen erään ihmisen toiminnasta ja totta kai olin myös "itsekäs paska" ja itsekeskeinen ihminen yms. Mutta toki tuntuu pahalta sekin, kun tuntematon ihminen tekee oletuksia asioista, joita ei ole edes kerrottu ja haukkuu siihen päälle. Ja vielä kenties huvikseen?
Tiedostettu on.
Harvoin täällä hyvän mielen saa.
Antoisia ketjuja on hyvin vähän, ja aina sinne löytää tiensä jokunen sekopää.
Modejen käsissähän se taso on.
Kaikilla foorumeilla liikkuu sekopäitä, mutta miten aktiivisesti ketjuja siivotaan ja poistetaan on yp.n asia.
Foorumin säännöt ei selitä, miksi moni asiallinen ketju häviää. Toisaalta kiroilijat, solvaajat, jopa rikokseen yllyttäjät saavat hyvin vauvaav-tilaa.
Yleensä yp. julkaisee itsekin kommentin, jos on ongelmia. Täällä ei. Joten tulee mieleen, onko täällä yp.tä lainkaan, vai pelkkä automaatti, joka poistaa ketjut joissa esiintyy tietty sana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedostettu on.
Harvoin täällä hyvän mielen saa.
Antoisia ketjuja on hyvin vähän, ja aina sinne löytää tiensä jokunen sekopää.Modejen käsissähän se taso on.
Kaikilla foorumeilla liikkuu sekopäitä, mutta miten aktiivisesti ketjuja siivotaan ja poistetaan on yp.n asia.Foorumin säännöt ei selitä, miksi moni asiallinen ketju häviää. Toisaalta kiroilijat, solvaajat, jopa rikokseen yllyttäjät saavat hyvin vauvaav-tilaa.
Yleensä yp. julkaisee itsekin kommentin, jos on ongelmia. Täällä ei. Joten tulee mieleen, onko täällä yp.tä lainkaan, vai pelkkä automaatti, joka poistaa ketjut joissa esiintyy tietty sana.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Älä ota niin vakavasti.
Sananvapaus! Modet ei saa puuttua! Se olisi ilkeää sananvapauden riistämistä. Minulla on oikeus kertoa rehellinen mielipiteeni. Oma vika, jos ei faktoja kestä. Pitäisikö mielistellä ja nöyristellä?
Mikä sääntöpoliisi sinä oikein olet?
Nyt sitä hattua löysemmälle. Tämä on vain viihdettä!
Tämä oli sitten vain huumorii!
😌 😍 😘 😗 😙 😚 😋 😜 😝 😛 🤑 🤗 🤓 😎
piita kirjoitti:
Kyllä monikin haluaisi myötätuntoa omiin murheisiin ja apua toisilta ihmisiltä, mutta jos kirjoittaa niistä, niin jossakin vaiheessa joku tulee ja möläyttää jotain paskaa. Monestikin haluaisi keskustella ihan vakavasti joittekin ongelmista, jotka ovat lähellä itseäkin. Mutta kun ei pitkälle pääse, niin joku jo kirjoittaa jotain outoa ja saa ap;n pahoille mielin. Siksipä minä en aloitusta aloita, vaan mielelläni otan kantaa.
Myönteistä on kuitenkin se, että kukaan täältä ei tunnista kadulla. Tosielämässä aina joku muistaa jonkun ei-niin-kivan asian, ja saattaa myöhemmin käyttää sitä jotenkin. Livenä ihmiset leimaantuu.
Olisi ihanne jos olisi luotettavia ihmisiä ympärillä, ja vaikka olisikin, jokaisella on omat intressinsä. Eli tänne voi purkaa jonkun asian jos itseä helpottaa mutta ei tarvi ottaa vastauksista kuin ne josta voi olla itselle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
piita kirjoitti:
Kyllä monikin haluaisi myötätuntoa omiin murheisiin ja apua toisilta ihmisiltä, mutta jos kirjoittaa niistä, niin jossakin vaiheessa joku tulee ja möläyttää jotain paskaa. Monestikin haluaisi keskustella ihan vakavasti joittekin ongelmista, jotka ovat lähellä itseäkin. Mutta kun ei pitkälle pääse, niin joku jo kirjoittaa jotain outoa ja saa ap;n pahoille mielin. Siksipä minä en aloitusta aloita, vaan mielelläni otan kantaa.
Myönteistä on kuitenkin se, että kukaan täältä ei tunnista kadulla. Tosielämässä aina joku muistaa jonkun ei-niin-kivan asian, ja saattaa myöhemmin käyttää sitä jotenkin. Livenä ihmiset leimaantuu.
Olisi ihanne jos olisi luotettavia ihmisiä ympärillä, ja vaikka olisikin, jokaisella on omat intressinsä. Eli tänne voi purkaa jonkun asian jos itseä helpottaa mutta ei tarvi ottaa vastauksista kuin ne josta voi olla itselle hyötyä.
Onhan täällä julkistettu ihmisten kuviakin ja saatu kommentteja kuntosaleilta ja vaikka mistä. Joten jotain pimeää täällä tapahtuu joka ei kestä valoa. Ja uhkailijoitakin ilmaantuu esim Estonia keissin ympärille.
Eivät ihmiset ole täällä suojassa sillä jostakin syystä nyymiys ei pidä!
Onhan se surullista ettei täällä voi puhua kaikesta. Jotkut aloitukseni ovat keränneet pääasiassa kommentteja, joissa minua haukutaan ja pilkataan. On sanottu jopa ettei kenelläkään voi olla kertomani mukaista ongelmaa.
Pakko kai kertoa se tässäkin; pelkään käydä isolla asialla jos asunnossa on muitakin. Puoliso laittaa kuulokkeet kun sanon käyväni vessassa, tai menen vessaan kun näen hänellä kuulokkeet (tähän rohkaistun vasta vähän aikaa sitten).
hyvä juttu näissä omissa ongelmissa on se, että ymmärrän itse helpommin ihmisten erilaisia vaivoja.
//Toivottavasti kaikki ymmärsivät, että kommenttini olivat ivamukaelmaa, parodiaa AV:n kliseisistä ja tylsistä ilkeilytavoista, joilla keskustelua täällä usein turmellaan. Ei muuta, sanoin vain varmuuden vuoksi. Poistun, jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ihmiset ole täällä suojassa sillä jostakin syystä nyymiys ei pidä!
Kuumottaakos joitain? Kuitenkin omat nimet ja naamat laajalti tiedossa näiltä levittelijöiltä. Sossukaan ei tykkkää...
Aloitin yhden keskustelun, jossa ihmettelin, kun siskoni poisti minut ihan täysin puskista Facebook-kavereistaan ja pohdin, miten tähän pitäisi reagoida.
Sain yli 20 vastausta naisilta, jotka kertoivat, että olen energiasyöppö ja siskoni on saanut minusta tarpeekseen, olen ärsyttävä besserwisser, joka kertoo kaikille muille miten heidän pitää elää (vaikka emme ole siskoni kanssa edes puhuneet toisillemme puoleen vuoteen). Lisäksi sain tietää että olen narsisti ja psykopaatti, ja en saa millään mahtumaan kaaliini sitä, että muut saavat elää ihan miten tahtovat. Lisäksi levittelen juoruja siskostani kaikkialla.
Näin siis siitä huolimatta, että kerroin äärettömän vähän mitään faktaa siskoni käytöksen takana.
Tämä siis siitä huolimatta, että siskoni on esimerkiksi sanonut minulle päin naamaa, että "miten sä voit elää tuolla tavalla, syöt tollasta paskaa, sä myrkytät sun elimistön".
Minua nauratti ja itketti samaan aikaan. Tulin itselleni tosi aran aiheen kanssa palstalle kun ei ole ketään sukulaista tai ystävää kenelle siitä voisin puhua. Tuli jopa fyysisesti vähän paha olo. Olen tosi herkkä, eli kyllä anonyymikin viha satuttaa.
Näin se käy. Tämä palsta on monille hyvä alusta purkaa omaa katkeruutta, vihaa, suuttumusta, häpeää, ilman seurauksia - jos tulee tappelu, niin lisää vettä vain myllyyn. Nämäkin naiset projisoivat ilmeisesti omia myrkyllisiä ihmissuhteitaan ja näkevät syntipukin, johon on helppo purkaa tuntojaan.
Tämä on ihan totta. Keskustelut, joissa ihmiset kertovat omista ongelmistaan, täyttyvät usein ennen pitkää oudoista olettamuksista ja oikein mihinkään pohjaamattomista spekulaatioista, joita nämä ihmistuntija-kyökkipsykologit suoltavat. Aloittaja on näiden mielestä aina syypää ongelmiinsa, johtuivatpa nämä mistä (tai kenestä) hyvänsä, ja aina persoonallisuushäiriöinen/itsekäs/sosiaalisesti taitamaton, you name it. Halutaan tyyliin bustata aloittaja valehtelusta tai liioittelusta ja luoda jotain suurta palstadraamaa á la b-luokan ihmissuhdesarjat.
Ei tämä ole mitään verrattuna pariin muuhun palstaan joku vuosi sitten.
Virtahepo kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Keskustelut, joissa ihmiset kertovat omista ongelmistaan, täyttyvät usein ennen pitkää oudoista olettamuksista ja oikein mihinkään pohjaamattomista spekulaatioista, joita nämä ihmistuntija-kyökkipsykologit suoltavat. Aloittaja on näiden mielestä aina syypää ongelmiinsa, johtuivatpa nämä mistä (tai kenestä) hyvänsä, ja aina persoonallisuushäiriöinen/itsekäs/sosiaalisesti taitamaton, you name it. Halutaan tyyliin bustata aloittaja valehtelusta tai liioittelusta ja luoda jotain suurta palstadraamaa á la b-luokan ihmissuhdesarjat.
Ja kaikenkukkuraksi sotketaan eri perheenjäsenten kirjoittelu keskenään koska ip haakkeroidaan ja kuvitellaan että sama heebohan se on vaikka olisi isoäiti teini naapurin vinkare tai itse. Monella ei ole varaa moneen laitteeseen ja se tuntuu unohtuvan.
Rakkien uhri kirjoitti:
Ei tämä ole mitään verrattuna pariin muuhun palstaan joku vuosi sitten.
Niin ja ennen sai tietysita sanoista oikeusreissua nyt ne ovat jo suotavaa kamaa.
Välillä ole huolissani joidenkin kirjoittajien terveydestä.
Jotain on pielessä jos vihaa kaikkea koko ajan. (Zoely)
Ei uskalla kävellä keskellä päivää ostoskeskuksessa.
Kaikkialla on uhkia. Ei uskalleta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla on uhkia. Ei uskalleta ulos.
Ei kaikille. Miksi ostoskeskuksessa pitäisi muuten hengailla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla on uhkia. Ei uskalleta ulos.Ei kaikille. Miksi ostoskeskuksessa pitäisi muuten hengailla ?
Ei uskalleta mennä TE-toimistoon koska se on ostoskeskuksessa.
Älä nyt enää jatka samasta aiheesta.
Jos sulla ei ole ystäviä (älä vain päättele siitä mitään), ja tarvitset apua, hanki ammattiauttaja.
Keskustelupalstalla ei kukaan ole varovainen terapoimaan toisia.
Varoituksen sana: ammattiauttajakin tekee kertomuksestasi luultavasti samoja päätelmiä kuin ne 20 palstan naista, jotka mielestäsi olivat kaikki väärässä.
Kirjoituksestasi ja siitä että jaksat vieläkin valittaa samasta aiheesta, huomaa, että et ole vastaanottavainen muunlaisille ajatuksille, kuin niille mitä sulla on.
Tee siis kaikille palvelus: pidä ongelmasi omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt enää jatka samasta aiheesta.
Jos sulla ei ole ystäviä (älä vain päättele siitä mitään), ja tarvitset apua, hanki ammattiauttaja.
Keskustelupalstalla ei kukaan ole varovainen terapoimaan toisia.
Varoituksen sana: ammattiauttajakin tekee kertomuksestasi luultavasti samoja päätelmiä kuin ne 20 palstan naista, jotka mielestäsi olivat kaikki väärässä.
Kirjoituksestasi ja siitä että jaksat vieläkin valittaa samasta aiheesta, huomaa, että et ole vastaanottavainen muunlaisille ajatuksille, kuin niille mitä sulla on.
Tee siis kaikille palvelus: pidä ongelmasi omana tietonasi.
Tämä ei puhu kaikkien puolesta.
Minun puolestani ei tarvitse kenenkään ongelmiaan peitellä. Jos aihe ei kiinnosta minua tai en jaksa/osaa auttaa toista, niin en sitten vain kommentoi. Kaikkein vähiten alan tarkoituksella tekemään kenenkään olosta entistä kurjempaa.
Jospa vaan annettaisiin jokaisen avautua asioistaan ainakin niin kauan kuin sillä ei loukata muita. Kyllästymistä ei lasketa loukkaantumiseksi. Jos aihe ei kiinnosta ketään, keskusteluhan vain katoaa pois näkyvistä.
Ap:n puolesta toivon, että pysytte itse aiheessa. Minut voi jo unohtaa.
1.