Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin paratiisiin lähtisit joululomalla?

Vierailija
30.10.2017 |

Ehdotuksia, mihin lähtisi viikoksi joululomalla? Toivomuksina valkoiset hiekkarannat ja lämpö. Tietysti kun kyse on viikosta, niin lyhyt lentomatka on myös plussaa. Hinnalla ei ole väliä. Malediivit tsekattu jo, mutta kaipaisin muitakin vaihtoehtoja. Kertokaa ihmeessä jotain erikoisempiakin!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap tässä vielä, kyse on kahden aikuisen matkasta, eli ei tarvitse olla lapsiystävällistä tms.

Vierailija
2/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa Mauritiukselle. Lentomatka on kyllä piiiiitkä. Mutta ei tässä kauhean lähellä ole talvisin mitään joka itseäni houkuttaisi.

Muita ehdotuksia:

Sri Lanka

Curacao

Vietnam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä Sri Lankalle. Tosin kahdeksi viikoksi.

Vierailija
4/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen paratiisini Intian valtameren aaltojen keskeltä eli Reunionin saarelta, nyt jo toisen kerran. Siihen olisi viikko kylläkin liian lyhyt aika, sillä matka kestää yli  20 tuntia suuntaansa. Jos vain viikko olisi aikaa, niin kai se olisi vanha kunnon Kanaria sitten, esimerkiksi Fuerteventuran Jandia, joka on ihan kiva paikka. Pieni mutta ei liian pieni, ja siellä on myös paikallista elämää turistien lisäksi. Sekä luultavasti Euroopan komeimmat hiekkarannat.

Vierailija
5/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen paratiisini Intian valtameren aaltojen keskeltä eli Reunionin saarelta, nyt jo toisen kerran. Siihen olisi viikko kylläkin liian lyhyt aika, sillä matka kestää yli  20 tuntia suuntaansa. Jos vain viikko olisi aikaa, niin kai se olisi vanha kunnon Kanaria sitten, esimerkiksi Fuerteventuran Jandia, joka on ihan kiva paikka. Pieni mutta ei liian pieni, ja siellä on myös paikallista elämää turistien lisäksi. Sekä luultavasti Euroopan komeimmat hiekkarannat.

Kerropa tuosta Reunionista hieman. Minkälaista majoitusta siellä on tarjolla, mikä hintataso ja oletko uskaltanu uida meressä? Tuolla saarella tapahtuu paljon haihyökkäyksiä lukemani mukaan.

t.ei ap

Vierailija
6/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähdössä Sri Lankalle. Tosin kahdeksi viikoksi.

Varasitko matkatoimiston kautta vai itse lennot ja majoituksen?

Vierailija
7/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tuosta Reunionista hieman. Minkälaista majoitusta siellä on tarjolla, mikä hintataso ja oletko uskaltanu uida meressä? Tuolla saarella tapahtuu paljon haihyökkäyksiä lukemani mukaan.

t.ei ap

Hintataso on eurooppalainen, samoin hotellien ja ravintoloiden yleinen taso. Tarjontaa on yllin kyllin. Olen uskaltanut uida meressä, mutta vaikuttavinta siellä oli retki tulivuorelle  ja patikointi aivan uskomattomissa maisemissa. Ja lämmintä riittää joulukuussa.

Vierailija
8/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa ainoat paikat joissa on oikeasti puhtaan valkoiset korallihiekat on Andamaanit joka on edullinen ja Lakshadweep joka on kallis. Lento Delhiin ja sieltä Port Blairiin Andamaaneille. Malesiassa, Thaimaassa ja Indonesiassa löytyy kanssa. Esim. Sumatralta noita löytyy tuon tunnetuimman Balin lisäksi.

Vierailija
9/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Sentinel

Vierailija
10/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiassa ainoat paikat joissa on oikeasti puhtaan valkoiset korallihiekat on Andamaanit joka on edullinen ja Lakshadweep joka on kallis. Lento Delhiin ja sieltä Port Blairiin Andamaaneille. Malesiassa, Thaimaassa ja Indonesiassa löytyy kanssa. Esim. Sumatralta noita löytyy tuon tunnetuimman Balin lisäksi.

Sori, on näköjään vaan viikko aikaa. Noihin on pitkät matkat.

Vierailija
11/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Kuubassa viime vuonna, sinne on suorat Finnarin lennot, takaisin tultiin 8 tunnissa, sinne päin taisi mennä 10 tuntia. Mekin oltiin vaan viikko ja ihan hyvin mení.

Meillä oli k16 hotelli, suosittelen ottamaan hotellin mihin ei lapsilla ole asiaa. Ei kukaan hypellyt ja loiskinut altaalla eikä metelöinyt rannalla tai ruokasalissa :)

Vierailija
12/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä haen paratiisini", -luin, "mä haen parasiittini"

Vierailija
13/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kiitos sille, joka mainitsi Jandian. Voisi sopia omiin matkasuunnitelmiin.

Vierailija
14/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kiitos sille, joka mainitsi Jandian. Voisi sopia omiin matkasuunnitelmiin.

Minä mainitsin. Jandiassa on tavanomaisen turistipaikan lisäksi se viehätys, että se aivan kiinni Morro Jablen kylässä. Siellä voi kuljeskella kujilla ihan oikeiden paikallisten joukossa. Jandia on erittäin rauhallinen paikka, joten ei sovi vilkkaasta yöelämästä pitäville. Turisteista ehkä 70 % on saksalaisia. Rannat ovat muun Fuerteventuran tapaan vapaita pukeutumisen suhteen, eli uima-asuksi riittää syntymäpuku.

Vierailija
15/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin paikkoihin kun matkustaa on varmaan väistämätöntä, että jonkinlaisen parasiitin sieltä saa.

Vierailija
16/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin Kuubassa viime vuonna, sinne on suorat Finnarin lennot, takaisin tultiin 8 tunnissa, sinne päin taisi mennä 10 tuntia. Mekin oltiin vaan viikko ja ihan hyvin mení.

Meillä oli k16 hotelli, suosittelen ottamaan hotellin mihin ei lapsilla ole asiaa. Ei kukaan hypellyt ja loiskinut altaalla eikä metelöinyt rannalla tai ruokasalissa :)

Mikä alue kuubassa ja missä hotellissa te olitte? Mitä kautta varasitte hotellin? 

-ap

Vierailija
17/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoiset hiekkarannat ja lämpö... aika paljon jättää sanomatta. Tosin ilmeisesti kanarian saaret ei silloin käy kun on usein mustat rannat :p

Turks and caicos voisi olla hyvä vaihtoehto...

Vierailija
18/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on rajattomasti, mutta rahaa ei. Mutta ainahan voi unelmoida. Minä lähtisin sopivan kokoisella moottoriveneellä Bahama-saarille. Koska vene olisi tarpeeksi iso, en tarvitsisi hotelleja ja saisin olla lapsiperheiltä rauhassa. Vaikka tuskin suomalaiset lapsiperheet ihan tuonne asti lähtisivät. Mutta tämä on vain unelmaa, ellei sitten satu jättipottia Eurojackpotissa kohdalle.

20/22 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet lennot rajaa tosi paljon kohteita pois. Itse miellän lyhyet lennot max. noin 6 tunnin pituisiksi ja tällä määritelmällä pääsee talvella Kanarialle, Dubaihin, Eilatiin.

Eilat on hyvä kohde, jos sukeltaminen tai snorklaaminen kiinnostaa. Punainenmeri on talvellakin lämmin ja suosittu kohde sukeltamiseen. Kanarialla taas löytyy vähän jokaiselle jotain, riippuen saaresta ja kohteesta. Dubai, rantoja ja shoppailua.

Mikään noista kohteista ei tosin ole joulu-tammikuussa mitenkään helteinen tai aurinkovarma. Takuuvarmaa lämpöä ja aurinkoa kaipaavalle nämä eivät ole se paras vaihtoehto. Huonolla tuurilla päivän ylin lämpötila on korkeintaan 20 astetta ja hiekkatuulet ovat riesana. Kanarialla voi olla sateistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi