Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs lapseton nainen ei näköjään ymmärrä, että minulla on ennen pyhäinpäivän viikonloppua paljon tekemistä

Vierailija
29.10.2017 |

En todellakaan jouda ystävättereni kanssa hengailemaan ennen juhlapyhiä turhanpäiväisiä, kun haluan leipoa ja siivoilla ennen pyhiä, koska minulla nyt sattuu olemaan aikuisten lasteni perheet, jotka saapuvat koko viikonlopuksi viettämään aikaa ja nauttimaan herkkuja jne. kanssamme.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mikä siinä on ongelma, muille kuin sulle? Mitalinko tahdoit vai mitä?

Vierailija
2/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta. No sano sille, että sun täytyy siivota (en kyl tajua, jos oma perhe kyseessä, et miksi) ja tehdä herkkuja, kai se ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos kertoisit tuon sille naiselle niin sitten tietää? Ei kai se nyt voi kertomatta tietää että sinulle on tulossa lapset perheineen kylään etkä ehdi.

Vierailija
4/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapseton nainen tajua, kun itse menee valmiiseen pöytään omalle rakkaalle äidilleen, joka on selkä kömyllään valmistellut herkkuja ruokapöytään ja leiponut niska limassa unelmatorttulia lapsettomille aikuisille lapsilleen.

Vierailija
5/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat leipoa ja siivoilla? Sehän on oma valintasi. Sinällään tietenkin kiva, että viitsit ja haluat, mutta miksi sitten tuommoinen äkäinen purkaus? Eikö tuo asia olisi hoitunut ihan hyväntuulisella, asiallisella tokaisulla: "Ei, en nyt ehdi, haluan valmistella perheelleni viikonloppua."

Vierailija
6/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinun asiasi jos haluat alentaa itsesi kotiorjaksi. Pyydä ystävätärtä avuksesi niin et aivan kuukahda raatamiseesi.

Vierailija
7/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien pyhäinpäivä on joku juhlapyhä? Eikö silloin korkeintaan käydä jossain haudalla sytyttämässä kynttilä? Mitä leipomista siihen muka liittyy?

Ja jos omat lapset perheineen ovat tulossa kylään, eikö silloin ole aika luontevaa että yhdessä laitetaan ruuat? Eihän nyt aikuiset ihmiset passattaviksi tule, hyvänen aika sentään, vaan osallistuvat ruuanlaittoon ja tiskaukseen!

Vierailija
8/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien pyhäinpäivä on joku juhlapyhä? Eikö silloin korkeintaan käydä jossain haudalla sytyttämässä kynttilä? Mitä leipomista siihen muka liittyy?

Ja jos omat lapset perheineen ovat tulossa kylään, eikö silloin ole aika luontevaa että yhdessä laitetaan ruuat? Eihän nyt aikuiset ihmiset passattaviksi tule, hyvänen aika sentään, vaan osallistuvat ruuanlaittoon ja tiskaukseen!

No kyllä sellaisia ihmisiä on todella paljon jotka nimenomaan tulee passattavaksi ja käyttää toisia hyväksi niin paljon kuin pystyy.

Vierailija
9/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sellaisia ihmisiä on todella paljon jotka nimenomaan tulee passattavaksi ja käyttää toisia hyväksi niin paljon kuin pystyy.

Kuten ap:n lasten perheet. Sitten ap täällä kiukuttelee, kuin syypää olisi hänen lapseton kaverinsa.

Vierailija
10/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onneksi vain kouluikäisen lapsen äiti. Ei ole tullut edes mieleen, että pitäisi siivota ja laittaa jotain juhlaruokaa pyhäinpäiväksi. En edes kuullut, että sitä pitäisi viettää... Voi toki kaikesta tehdä itselleen ongelmia.

Vierailija
11/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo lukeneeni tääktä kaikki negatiiviset stereotypiat lapsettomista. Nyt olen köyryselkäisen äitini unelmatorttulia pyhäinpäivänä mussuttava loinen.

Tsemppiä ap:lle, kun noin paljon jo kiristää vannetta. Isänpäivä on sitten seuraavana viikonloppuna, kannattaa varmaan jo alkaa silittää juhlaverhoja.

Vierailija
12/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. juu, niin meidän lapset tekevätkin siippoineen, että auttavat ruoan laitossa ja tiskikoneen täyttämisessä ja tyhjentämisessä, pöydän kattauksessa jne., mutta eihän nyt voi siivoamistakin jättää vieraileville lapsilleen; kyllä minä ainakin halua siivota ihan itse mieheni kanssa yhdessä ennen pyhiä, ja leivon innolla ihan itseä varten siinä missä lapsillenikin siippoineen ja lapsineen herkkuja pyhiksi. 

Meidän perheessä ainakin pidetään pyhäinpäivää myös ns. juhlapyhänä, ja ruokailemme hienommin kuin tavallisena arkipyhänä.  Tottakai muistetaan edesmenneitä läheisiämme viemällä porukalla kynttilät haudoille.

Pointtini nyt vaan oli se, että lapsettomat ihmiset eivät ilmeisesti ymmärrä meitä perheellisiä, joilla on omia lapsia, lapsenlapsia jne., että heitä varten tarvitsee valmistautua ennen juhlapyhiä hyvän sapuskan hommaamisilla ja juomienkin, sillä ei meillä ainakaan mitään nyyttäreitä vietetä.

Vierailija
13/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin jo lukeneeni tääktä kaikki negatiiviset stereotypiat lapsettomista. Nyt olen köyryselkäisen äitini unelmatorttulia pyhäinpäivänä mussuttava loinen.

Tsemppiä ap:lle, kun noin paljon jo kiristää vannetta. Isänpäivä on sitten seuraavana viikonloppuna, kannattaa varmaan jo alkaa silittää juhlaverhoja.

):DHAHHAHAHAHHAHAHHAH:::::::::::::::::::::::::::

Vierailija
14/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. juu, niin meidän lapset tekevätkin siippoineen, että auttavat ruoan laitossa ja tiskikoneen täyttämisessä ja tyhjentämisessä, pöydän kattauksessa jne., mutta eihän nyt voi siivoamistakin jättää vieraileville lapsilleen; kyllä minä ainakin halua siivota ihan itse mieheni kanssa yhdessä ennen pyhiä, ja leivon innolla ihan itseä varten siinä missä lapsillenikin siippoineen ja lapsineen herkkuja pyhiksi. 

Meidän perheessä ainakin pidetään pyhäinpäivää myös ns. juhlapyhänä, ja ruokailemme hienommin kuin tavallisena arkipyhänä.  Tottakai muistetaan edesmenneitä läheisiämme viemällä porukalla kynttilät haudoille.

Pointtini nyt vaan oli se, että lapsettomat ihmiset eivät ilmeisesti ymmärrä meitä perheellisiä, joilla on omia lapsia, lapsenlapsia jne., että heitä varten tarvitsee valmistautua ennen juhlapyhiä hyvän sapuskan hommaamisilla ja juomienkin, sillä ei meillä ainakaan mitään nyyttäreitä vietetä.

Tuskinpa se tyhmä on vaikka onkin lapseton, eiköhän se ymmärtäisi jos kertoisit etkä vaan olettaisi sen tietävän että teillä valmistaudutaan viikon ajan pyhäinpäivään kun monet suomalaiset eivät juhli sitä ollenkaan.

Vierailija
15/15 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin juhlistetaan pyhäinpäivää viettäen sitä sukulaistenkin kanssa, eikä vaan omien perheenjäsenten kanssa. Syödään hyvin esim. hirvenlihapaistia punaviineineen ja kalaa eri muodoissaan valkoviiniä nautiskellen. Jälkiruoka on oma lukunsa, ja siihenkin panostan leipomalla kaikenlaista hyvää.

Pyhäinpäivänä tottakai käymme lähiomaisten haudoille viemässä muistokynttilät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä