Miksi kokit luulee työnsä olevan jotain vaikeaa ja ihmeellistä?
Liittyen juttuun, minkä mukaan työntekijä ei äitiysloman jälkeen enää pärjää työelämässä, koska kaikki kuulemma muuttuu.
Kommentit (108)
Kokin työssä tarvitaan vain hyvät seisomalihakset, eikä muuta!
Ns huippukokkien älykkyys Suomessa on puolestaan sitä luokkaa että en edes ala keskustelemaan siitä. Sanonpa että tyhmiä kuin kattila. Ja kolisee yhtä lailla.
En mä luulekaan. Aika lailla aivot narikkaan-touhua.
terv. kokki lounasravintolassa
Vierailija kirjoitti:
Meneppä sinä sinne keittiöön päiväksi PK-seudulla, niin huomaat. Nautihan lounasajasta!
Olin alalla n. 10 vuotta sitten ja käsittääkseni vielä ihan samalla periaatteella sitä ruokaa laitetaan.
Jopa poliisin ammatissa tarvitaan enemmän älykkyyttä. Ja se on fyysisesti vaativampaa. Silti naispoliiseja on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Liittyen juttuun, minkä mukaan työntekijä ei äitiysloman jälkeen enää pärjää työelämässä, koska kaikki kuulemma muuttuu.
Eiköhän ne potut keitetä ihan niin kuin ennenkin.
Kokkia, huippusellaista tai muuta, vertaisin ammattina vaativuudeltaan taksikuskiin.
Vaatimuksena huippukokin titteliin on pascamainen, herkkähipiäinen luonne ja kilpailuhenkisyyttä. Siinä kaikki.
Siihen on ihan hyvä syy, miksi monet sanonnat tulevat keittiömaailmasta ”pata kattilaa soimaa, kolisee kuin tyhjä kattila, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa...”.
Kutsumusammatti, kuten monet muutkin "käsillä ja päällä" tehtävät työt. Usein pelkkä koulutus ei riitä, se on tullut huomattua monta kertaa esim. kampaajalla, kun lopputulos on mitä on.
En kauheasti arvosta ammattia, joka päättyy joka ilta lattian luuttuamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne potut keitetä ihan niin kuin ennenkin.
Palstamamma luulee, että huippuravintoloiden homma on perunankeittämistä?
Nyt ymmärrän mistä raivonne johtuu. Tietämättömyydestä.
Eräs sukulaistyttö kuvittelee nyt olevansa Hans Välimäki käytyään amiksen kokkipuolen.
Jokaisissa sukujuhlissa joutuu kuuntelemaan monologeja siitä miten liha olisi pitänyt kypsentää oikeaoppisesti.
Kerran olin asetellut servetit jo omasta mielestäni kauniisti pöytään.
Tämä ryntää lupaa kysymättä vääntelemään niistä kukkasia.
Voin sanoa että oma äitini on parempi kokki kuin tämä tittelin omaava, vaikka onkin ns. kotikokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä sinä sinne keittiöön päiväksi PK-seudulla, niin huomaat. Nautihan lounasajasta!
Olin alalla n. 10 vuotta sitten ja käsittääkseni vielä ihan samalla periaatteella sitä ruokaa laitetaan.
Varmaan riippuu siitä, lämmittääkö pakasteita ABC:llä vai vääntääkö fine dining -annoksia jossain Michelin-ravintolassa...