Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6075)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ei voida lahjoittaa rahaa köyhiin suomalaisperheisiin jotka elää niin että rahat loppuu muutama päivä ennen seuraavia tukia?
Ittellä on 10 euroa tilillä ja vasta viikon päästä tulee seuraavat ansiosidonnaiset. Niitäkin leikattiin kun olen hädän tarpeessa tehnyt pätkätöitä siellä mihin vaan pääsee.
Ei mulle mitään avustuksia tipu. Ja sossuakaan ei tipu kun olevinaan pitäis ansiosidonnaisen riittää.
Meillä 2 lasta ja molemmat olemme työttömiä.
Ansiosidonnainen 700 eur käteen verojen jälkeen ja vuokra on 750. + sähkö + lämmitys + vesi + muut laskut
Ei olla kiireellisten joukossa joten halvempaa asuntoa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Ny kun joku taho paljastaisi tän "kiristyksen/kiristäjän", niin se olisi siinä.
Eiköhän se ole ihan henkilö itse.
Keksi tällaisen ratkaisun, jotta voi uhriuta ja viedä pois huomion itse asiasta.
Luin aamu-unisena silmät rähmässä tuon kiristysviesti-uutisen ja tuli heti mieleen, että hän on itse kirjoittanut ne. Miten hölmö se oikein on?
En ole kyllä koskaan koko tyypistä tykännyt. Saanut niskakarvat pystyyn. Nähtävästi ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksi tällaisen ratkaisun, jotta voi uhriuta ja viedä pois huomion itse asiasta.
Harmi vaan, että ratkaisu oli niin huono että juuri kukaan ei sitä ostanut. Nyt menetti kasvojaan vielä lisää.
Axl 2.0
Etoo nyt tuo tyyppi. Ihan siis syystä, että se suoltaa tuollaista paskaa viesteissään, jätkä on dorka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, että ratkaisu oli niin huono että juuri kukaan ei sitä ostanut. Nyt menetti kasvojaan vielä lisää.
Axl 2.0
Eiköhän ne kasvot ole jo menetetty.
Alaleuka väpättää, kun tajusi että jäi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ei voida lahjoittaa rahaa köyhiin suomalaisperheisiin jotka elää niin että rahat loppuu muutama päivä ennen seuraavia tukia?
Ittellä on 10 euroa tilillä ja vasta viikon päästä tulee seuraavat ansiosidonnaiset. Niitäkin leikattiin kun olen hädän tarpeessa tehnyt pätkätöitä siellä mihin vaan pääsee.
Ei mulle mitään avustuksia tipu. Ja sossuakaan ei tipu kun olevinaan pitäis ansiosidonnaisen riittää.
En nyt oikein ymmärtänyt, miten tämä avautumisesi liittyy tähän ketjuun, vai tulitko ruikuttamaan BC:ltä rahaa teidän ahdinkoon?
Mutta jos siis haluaisit rahankeräyksellä laittaa perheesi talouden kuntoon, niin se nyt ei vaan lain mukaan onnistu, ellei teille ole tapahtunut jotain poikkeavaa. Lain puitteissa voi yksittäisille ihmisille kerätä rahaa vain tiettyjen reunaehtojen puitteissa. Lainaus Poliisin sivuilta rahankeäyslupaan liittyen: "Henkilön tai perheen tulee olla taloudellisissa vaikeuksissa, jotka ovat seurausta esimerkiksi onnettomuudesta, sairaudesta tai muusta tapahtumasta, ilmiöstä tai olosuhteesta. Esimerkiksi pelkkä onnettomuuden aiheutuminen ei vielä täytä luvan myöntämisedellytyksiä. Onnettomuudesta on tullut seurata taloudellisia vaikeuksia, jotta lupa voidaan myöntää."
Josko nyt vaan laittaisitte sen kulupuolen kuntoon, kyllä täällä muidenkin on tultava tuillaan toimeen. On elettävä niin, että se tuki riittää seuraavaan maksupäivään.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä maistiaisia:
- käyttää myös Face-profiilissaan "n-sanaa" toisessa yhteydessä kuin julkisuudessa, mutta kuitenkin käyttää
- on postannut itsestään kuvia, joissa on a) alasti b) kusemassa
- kuvannut kännistä naista
- leijuu osakeomistuksillaan postaamalla kuvaa arvo-osuustilinsä saldosta
- leijuu siitä, miten tehnyt niin ja niin monta tuhatta fyrkkaa parissa kuukaudessa
- keulii Mersullaan poseeraamalla sen kanssa
Hitto että on pölvästi jätkä. Homma on noussut päähän, eikä edes tajua peitellä sitä. Ei taida kyllä muutenkaan olla penaalin terävin kynä.
Luuliko se, etteivät nuo tulisi jotain kautta julkisuuteen? Vai eikö se edes tajunnut, mitä vaaroja tuollaisesta käytöksestä voi olla? Nyt naurattaa!
Minä olin aluksi BC:n puolella tässä ja olen itsekin valitettavasti lahjoittanut hänen useampaan kohteeseensa. Onneksi kyse on ollut pienistä summista joten sillä nyt niin väliä onko mennyt avuntarvitsijalle vai onko BC ostellut sillä itselleen vaikka pullollisen kuoharia.
Mutta nyt kyllä kääntyi tämän mummon kelkka. Ala-arvoista kirjoittelua ja käytöstä. Toisten ihmisten surulla ja epätoivolla ratsastamista, toisten ihmisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttämistä.
No, olen vain onnellinen siitä että tuon jälkeen herralla on vaikeat paikat. Mikä on ihan oikein. Yritäppä siinä kehitellä työtä tai saada työtä kun on itse nimensä noin tahrannut.
Ehkä hän voi nyt viimeisenä hyväntekeväisyystyönään järjestää itselleen keräyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axl 2.0
Eiköhän ne kasvot ole jo menetetty.
Alaleuka väpättää, kun tajusi että jäi kiinni.
Pelkkä leuka olisi riittänyt. Vai voiko yläleuka väpättää? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Pieniä maistiaisia:
- käyttää myös Face-profiilissaan "n-sanaa" toisessa yhteydessä kuin julkisuudessa, mutta kuitenkin käyttää
- leijuu siitä, miten tehnyt niin ja niin monta tuhatta fyrkkaa parissa kuukaudessa
Saisiko näistä maistiaisista screenshottia?
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki Aria tukevat miehet ovat?
Miksi pitäisi tukea?
Olennaisimmat asiat
-"Itelle kun tässä kumminki kouttaa kerätä, eikä millekää separeille." JALO MOTIIVI HYVÄNNTEKEVÄISYYSTOIMINNALLE!
- BC:n kilpailijakseen kokema erityislapsen äiti ja toimittaja on BC:n mielestä oikeasti "h***a", vaikka julkisuudessa BC on kertonut miten haluaa kannustaa, että muidenkin tyyppien lähteminen mukaan hyväntekeväisyystoimintaan olisi hieno juttu
- BC lukee MV-lehteä
- on kutsunut tummaihoisia n-sanalla
- on kutsunut kehitysvammaisia s*****iksi
Sillä ei ole väliä, onko halventavia ilmauksia sanottu yksityisviesteissä ja onko BC-toiminnan todelliset motiivit tulleet esille yksityisviesteissä vai ei. Ei kukaan hyväntahtoinen ja sivistynyt ihminen puhu tuolla tavalla kenestäkään missään yhteydessä, enkä kyllä anna latin latia kenellekään "hyväntekijälle", jonka perimmäiseksi motiiviksi toiminnan aloittamiselle on paljastunut oma etu
Vai onko kyse sittenkin kasvojen alaosan lihaksiston tahdostariippumattomista liikkeistä?
Puremislihakset, jotka mahdollistavat leuan liikkeen, sijaitsevat ohimoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki Aria tukevat miehet ovat?
Miksi pitäisi tukea?
Ihmetyttää vain kun BC:n sivustolla ainoastaan naiset tsemppaavat.
Tuskin täältä se vastaus löytyy. Anteeksi kun kysymyksen asetanta oli kelvoton.
Jaksa nyt akateemiseksi ryhtyä, pitäkööt tunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea hyväntekijä, joka on saanut paljon aikaiseksi. Ja kun tästä on tullut hänelle jo työ, sallittakoon hänellekin palkka kuten meille muillekin työläisille.
Arvostan jouluveljeä <3.
Silloin kuin hyväntekeväisyystoiminta siirtyy kokopäiväiseksi ja hallituksen puheenjohtaja itse BC, Ari Koponen saa palkkaa tehdystä työstä, niin ei voida puhua hyväntekeväisyydestä,vaan liikkeenharjoittajasta!
Liikevaihto on satojatuhansia euroja vuodessa!
Liikkeenharjoittaja nostaa osinkoja. Yhdistyksen pj. palkkaa. BC tekee arvokasta työtä, on palkkansa ansainnut takuulla paremmin kuin suurin osa palkansaajista.
Vierailija kirjoitti:
Onko herralta kysytty, että onko rikosilmoitus kiristyksestä tehty? Poliisilta tuskin vie kauan selvittää tommonen asia. Ja jos kyse kiristyksestä, niin onko kerrottu, että millä uhataan?
Tää jätkähän on ihan täysi farssi. No, kun käy rauhassa Facebookin privaattiprofiilin päivitykset läpi, niin jokainen yhtään fiksumpi näkee, millaisen tason ihmisestä on kyse.
Pieniä maistiaisia:
Ei tarvitse olla kummoinenkaan keittiöpsykologi, että voi todeta, että kyseessä on heikon itsetunnon omaava ihminen, joka hakee pönkitystä ja boostia tommosilla säälittävillä ja surullisen läpinäkyvillä tavoilla. Ihmisen, jolla ei ole siitä kuuluisasta tasosta tietoakaan. Jopa hänen Face-kavereistaan suurin osa tuntuu näkevän tämän, postaukset kun on pääasiassa kerännyt muutaman hassun tykkäyksen.
Just kun ajattelin, että tästä nykytilanteesta on paha vajota enää alemmaks. Vau! Oikeasti, millainen ihminen julkaisee itsestään Facebookissa kuvia alasti ja varsinkaan kusemassa ja kuvaa haavoittuvassa tilassa olevaa naista :O Alhaista! Mitkäköhän ovat jätkän kootut selitykset sille, että on pitänyt kuvata kännistä naista? Voi vain arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea hyväntekijä, joka on saanut paljon aikaiseksi. Ja kun tästä on tullut hänelle jo työ, sallittakoon hänellekin palkka kuten meille muillekin työläisille.
Arvostan jouluveljeä <3.
Silloin kuin hyväntekeväisyystoiminta siirtyy kokopäiväiseksi ja hallituksen puheenjohtaja itse BC, Ari Koponen saa palkkaa tehdystä työstä, niin ei voida puhua hyväntekeväisyydestä,vaan liikkeenharjoittajasta!
Liikevaihto on satojatuhansia euroja vuodessa!
Liikkeenharjoittaja nostaa osinkoja. Yhdistyksen pj. palkkaa. BC tekee arvokasta työtä, on palkkansa ansainnut takuulla paremmin kuin suurin osa palkansaajista.
Ari saa palkkaa yritykseltä. Kerro vielä, mikä yritys on kyseessä?
Varainkeruuyhdistys ei hänelle palkkaa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi missä?
Brother Christmas paljastuisi lopullisesti totaaliseksi kusettajaksi, kuten Axl Smith. Sen jälkeen indeksihenkilöä vielä tässä vaiheessa puolustavat tahot hiljenisi.