Tuntuuko kellonsiirto oikeasti joistain?
Kelloja siirretty ja taas saa kuulla valitusta miten se on nyt niin vaikeaa tottua uuteen rytmiin.
Ihan oikeasti, tuntuuko yksi vaivainen tunti jossain? Mä en oo koskaan huomannut eroa, mutta meenkin nukkumaan välillä 21-24 ja herään välillä 6-10 , päivän ohjelmasta riippuen. Yksi tunti sinne tai tänne.
Kommentit (203)
Tällä hetkellä aloituksella on tykkäyksiä 226 ja miinuksia 83.
Valittajat taitavat olla vähemmistö, mölisevät vain niin pirun kovasti.
Ei tunnu mulla/meillä. On muutenkin niin epäsäännöllinen rytmi/oikeastaan rytmitön elämä, että ei vaikuta yksi tunti suuntaan tai toiseen.
Ymmärrän, että ihmisiä on erilaisia ja meitä on joka lähtöön, tavallaan ymmärrän, että se joillekin on kova paikka, mut tavallaan kuitenkaan sittenkään en... Onko teillä niin tarkka elämä aina, että kaikki toiminnot tapahtuu aina samaan aikaan? Ihan aina? Nukkumaan meno, herääminen, syöminen, töihinmeno, kaikki? Aina ja joka päivä, niin arkena kuin lomalla? Sit kun tulee tunnin heitto johonkin suuntaan, kaikki meinaa kaatua ja elämä menee ihan sekaisin?
Ihan siis mielenkiinnosta kysyn. Toivottavasti ei kukaan pahastu! :-) Ite teen päivä-ilta-aikaan sijoittuvaa työtä ja sekaisin 8-, 10- ja 12-tuntisia vuoroja. Meen nukkuun ja herään miten sattuu. Kesäisin oon tehnyt 8-16 työtä ma-pe ja hirveän vaikea pysyä missään tietyssä rytmissä.
Mitä taloudellisia tai terveydellisiä tai ympäristönsuojelullisia hyötyjä kellonkääntelyllä saavutetaan?
Pystyykö kukaan todistetusti esittämään yhtään mitään?
Haittoja sen sijaan pystytään listaamaan sivukaupalla.
Silti vaan mielipuolen lailla käännellään kelloja edestakaisin kahdesti vuodessa. Koska EU-direktiivi.
Järjetöntä.