Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et korista parvekettasi?

Vierailija
28.10.2017 |

Tuli mieleeni, kun itse tykkään laittaa parveketta kauniiksi. Nytkin siellä palaa lyhdyissä monta kynttilää. Ne tuovat iloa sekä itselleni, että muille. Huomasin, että kenelläkään naapurilla ei pala yhtään ainoaa kynttilää parvekkeella. Jotenkin surullista. Jos se parveke on asunnossa, niin miksi sitä ei haluta hyödyntää? Monen parveke näyttää suorastaan rumalta, kun siellä ei ole yhtään mitään. Joillakin ei edes pöytiä tuoleja, saati talveksi sopivia istutuksia tai niitä kynttilöitä palamassa. Outoa. Varmaan joo välillä vähän laiskottaa, mutta en silti ymmärrä!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit parvekkeesta. Talviteloilleen pitäisi laittaa.

Vierailija
22/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lasitettu parveke, joka on lisähuone. Näillä keleillä voi vielä istuskella aivan hyvin. Kolme isoa kynttilälyhtyä, 2 nojatuolia ja pieni pöytä. Lattia on puulaatoista, laitoin paksun villamaton lämmittämään. Rakastan parvekettani, onneksi täällä muutkin sisustavat parvekkeitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korista tulee mieleen ainoa neloishomonyymi, jonka olen keksinyt. 

-Ota omenat korista

-Pelaan korista tiistai-iltaisin

-Korista kuusi (tai tässä tapauksessa parveke)

-Vanhemmiten ihminen voi alkaa korista (kuolonkorina)

Tosi ohis, mutta aspergerille se suotakoon :)

Vierailija
24/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Vautsi! Hienoa 23. :)

Vierailija
25/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin lasitetun parvekkeen. Varsinkin näin syksypimeällä olisi tunnelmallista.

Vierailija
26/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää paristaa korviketta :)

Vierailija
27/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran pennut heittelevät laudan kappaleita ym. roskaa parvekkeelleni. En viitsi koistella enää talveksi, joudun siivoamaan yläkerran akan tupakan tumpit ja tupakka-askit pois parvekkeeltani.

Minä veisin ne takaisin yläkerran akan postilaatikkoon.

Vierailija
28/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran pennut heittelevät laudan kappaleita ym. roskaa parvekkeelleni. En viitsi koistella enää talveksi, joudun siivoamaan yläkerran akan tupakan tumpit ja tupakka-askit pois parvekkeeltani.

Minä veisin ne takaisin yläkerran akan postilaatikkoon.

Eihän ne sieltä postilaatikosta ole tulleet. ;)

Vierailija
29/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ovi parvekkeelle menee makuuhuoneesta joten en juurikaan näe sinne kun suurimman osan ajasta vietän olohuoneessa. Toisekseen olen aina asunut omakotitalossa joten en ole oppinut parveketta käyttämään. Kolmanneksi käytän rahat mieluummin muuhun kuin siihen että parveke näyttää jonkun toisen silmään kivalta. Neljänneksi asun 5. Kerroksessa joten ei sinne kauheen tarkasti juuri kukaan nää.

Vierailija
30/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa. Oliskin ihana laittaa parvekkeelle jotain kukkia, lyhtyjä ja sohva tms., mutta sitä ennen on jonossa monta muuta tarpeellisempaa kohdetta (mm. TV ja kirjahylly!). Saa siis olla tyhjänä.

Vierailija
31/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut koko elämäni ,58v,kynttilöitä.Pienenä vanhemmat polttivat ja sitten minä itse,kaikissa kodeissani.Ei ole yhtään tulipaloa syttynyt.VAROVAISUUTTA KEHIIN,KYNTTILÄT LUOVAT IHANAA TUNNELMAA.

Vierailija
32/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat ei maksa paljoa. Ei myöskään sohva ja matot jos ostaa kirpparilta yms. Kesällä voi luonnosta poimia vaikka luonnonkukkia. Lisäksi parvekkeella voi kasvattaa yrttejä yms niin tulee säästöä. Kynttilät ostin tokmannilta. Ei maksanut kuin 4€ iso paketti.

Vierailija
33/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parveke on maan tasolla, enkä uskalla laittaa sinne mitään minkä joku voi helposti varastaa. Tässä talossa asuu vähän epämääräistä porukkaa, enkä luota siihen että mun tavarat jätettäis rauhaan.

Vierailija
34/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ihan liian ruma.

Vierailija
35/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon ihan liian ruma.[/quote

voi olla naapurienkin silmissä vikaa kun valittavat.

Vierailija
36/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun parveke on maan tasolla, enkä uskalla laittaa sinne mitään minkä joku voi helposti varastaa. Tässä talossa asuu vähän epämääräistä porukkaa, enkä luota siihen että mun tavarat jätettäis rauhaan.

Et ole ajatellut muuttaa turvallisempaan asuinympäristöön?

Vierailija
37/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun palstalla on ketju, asuntojen arvoista. Ketjun perusteella täällä on rikkaita, joiden asunnot maksavat satojatuhansia euroja. Kuitenkin tässä ketjussa köyhillä ei ole varaa edes siivota parvekkeitaan, jos joku heittää tupakan tumppeja yläkerroksesta. Miksi niitä pyöriä, autonrenkaita tai roskia täytyy siellä parvekkeella säilöä? Miksi roskat on heitettävä alakerran naapurin riesaksi? Miksi parvekkeita ei voi pitää siistinä? Miksi köyhä ei voi olla siisti? Miksi sikailet, mikset voi elää ihmisiksi?

Vierailija
38/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukat ei maksa paljoa. Ei myöskään sohva ja matot jos ostaa kirpparilta yms. Kesällä voi luonnosta poimia vaikka luonnonkukkia. Lisäksi parvekkeella voi kasvattaa yrttejä yms niin tulee säästöä. Kynttilät ostin tokmannilta. Ei maksanut kuin 4€ iso paketti.

Ymmärrätkö että ihmisillä on sellaisia tilanteita että 4 euroa, 2 euroa voivat olla sellaisia summia, joilla saa esimerkiksi perheelle vaihteeksi ravitsevaa ruokaa? Tuoreita vihanneksia esimerkiksi.

Vierailija
39/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä vain pajautteluun. Ei sitä sen takia tarvitse koristella.

Vierailija
40/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, kun palstalla on ketju, asuntojen arvoista. Ketjun perusteella täällä on rikkaita, joiden asunnot maksavat satojatuhansia euroja. Kuitenkin tässä ketjussa köyhillä ei ole varaa edes siivota parvekkeitaan, jos joku heittää tupakan tumppeja yläkerroksesta. Miksi niitä pyöriä, autonrenkaita tai roskia täytyy siellä parvekkeella säilöä? Miksi roskat on heitettävä alakerran naapurin riesaksi? Miksi parvekkeita ei voi pitää siistinä? Miksi köyhä ei voi olla siisti? Miksi sikailet, mikset voi elää ihmisiksi?

Täällä palstalla on molempia ihmisiä. Itse en ole edes avannut sitä ketjua asuntojen arvoista. Pyörin niissä ketjuissa jossa puhutaan köyhyydestä tai mielenterveysongelmista. Saan sieltä toisinaan vertaistukea ja helpotusta elämääni. Sitten tunnen huonoa omatuntoa kun näitä ketjuja asuntojen arvosta tai parvekesisustamisesta tulee kun en pysty edes niihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan