Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et korista parvekettasi?

Vierailija
28.10.2017 |

Tuli mieleeni, kun itse tykkään laittaa parveketta kauniiksi. Nytkin siellä palaa lyhdyissä monta kynttilää. Ne tuovat iloa sekä itselleni, että muille. Huomasin, että kenelläkään naapurilla ei pala yhtään ainoaa kynttilää parvekkeella. Jotenkin surullista. Jos se parveke on asunnossa, niin miksi sitä ei haluta hyödyntää? Monen parveke näyttää suorastaan rumalta, kun siellä ei ole yhtään mitään. Joillakin ei edes pöytiä tuoleja, saati talveksi sopivia istutuksia tai niitä kynttilöitä palamassa. Outoa. Varmaan joo välillä vähän laiskottaa, mutta en silti ymmärrä!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, mutta kaikki rahat menee elämiseen ja oikeasti tarpeellisiin asioihin. :(

Vierailija
2/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, mutta kaikki rahat menee elämiseen ja oikeasti tarpeellisiin asioihin. :(

On mulla yksi kynttilälyhty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät tuottavat pienhiukkasia. Teen mielelläni pienen ekoteon ja jätän niitä polttamatta.

Vierailija
4/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna 200 euroa niin laitan.

Vierailija
5/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset korista kulmakarvojasi.

Minä koristan paljeteilla ja kimaltelevilla hileillä, ja siksi ihmettelen miksi niin monet antavat vain kulmakarvojensa rehottaa. Esim jänskät sateenkaarenväriset kulmakarvat toisivat iloa kanssaihmisillekin harmaan talvn ankeuteen.

Vierailija
6/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahdu sinne, kun siellä on kolme fillaria ja kumivene ja katiska ja heteka ja pakastin ja kiuas ja liesi ja astianpesukone ja telkkari. Ainakin ne, voi olla pohjalla muutakin. Rikki ne on kaikki, mutta en raaski poiskaan heittää, kun eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
7/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parvekkeella sellainen hehkulampuilta näyttävä valoketju. Kasveja, siis talvenkestäviä, pöytä ja lepotuoleja, matto, lyhtyjä ym. Rakastan tunnelmallista parvekettani.

Vierailija
8/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani kunnan vuokratalossa havaitsin, että kyllä montaa parveketta oli sisustettu, tuhkakupilla.

Joskus jopa roskapussilla. Joillain oli jopa muovimatto lattialla.

Parvekkeeni kaiteen yli pursuileva kurpitsa herätti suurta uteliaisuutta naapurustossa.

Vierailija
9/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsit, niin menin heti laittamaan lyhdyn :)

Yleensä koristelen parvekkeen sesonkiin sopivilla istutuksilla ja talvella tietysti valoilla. Olisi kiva jos naapurit laittaisi enemmänkin valoja, mutta onneksi innostus niihin näyttäisi "tarttuvan", koska nykyisin niitä näkee enemmän kuin aikaisempina vuosina.

Kilpavarustelua...

Vierailija
10/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton parvekkeelleni Persujen lipun, mutta joutusin ottamaan sen pois naapureiden valitusten takia.

Vierailija
11/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan haluaisin koristella, mutta...

Parvekkeessa ei ole kattoa. Se on pieni ja siinä on vain laidat. Se on siis sellainen rakennuksesta ulostöröttävä hökötys. Kesällä siinä viihtyvät vain samettikukat. Kaikki muut kasvit tuntuvat olevan liian herkkiä kasvamaan tuulen ja sateen armoilla.

Pimeänä vuodenaikana pidän sälekaihtimia kiinni, enkä edes näe parvekkeelle sisältä. En viitsi koristella sitä vain muiden ihmisten takia.

Vierailija
12/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parvekkeella vain yksi tuoli eikä mitään muuta.

Vierailija
13/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeelle sataa vettä, eikä siellä ole pistorasiaa, joten valot pitäisi vetää oven raosta, enkä halua pilata tiivisteitä. On minulla joskus ollut lyhy palamassa siinä metalliläpyskässä, jossa kuivataan vaatteita, mutta en oikein itse näe sitä tästä, jossa istun, joten en ole nähnyt kovinkaan tarpeelliseksi. Hieman myös pelottaa, että tuuli heittää sen alas, koska alla saattaa kävellä ihmisiä ja asun korkealla. Ehkä laitan halloweenina jotain palamaan. 

Vierailija
14/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parvekkeella voi olla kun alakerran naapuri polttaa jatkuvasti eikä siinä lemussa voi hengittää. Miksi koristelisin paikan, joka teoriassa kuuluu asuntoon mutta jonka naapuri tekee käyttökelvottomaksi?

Vierailija
15/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poltat kynttilöitä kerrostalossa? Tulipaloja on muutenkin tarpeeksi.

Vierailija
16/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran pennut heittelevät laudan kappaleita ym. roskaa parvekkeelleni. En viitsi koistella enää talveksi, joudun siivoamaan yläkerran akan tupakan tumpit ja tupakka-askit pois parvekkeeltani.

Vierailija
17/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sitä talvella (tai pimeällä tai kylmällä tai sateella), joten ei ole tullut mieleeni, että se pitäisi naapureita varten sisustaa. Adventtina virittelen sinne led-valoketjun.

Vierailija
18/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parvekkeella voi olla kun alakerran naapuri polttaa jatkuvasti eikä siinä lemussa voi hengittää. Miksi koristelisin paikan, joka teoriassa kuuluu asuntoon mutta jonka naapuri tekee käyttökelvottomaksi?

Sama ongelma minulla. Hän tuntuu olevan aina kotona ja polttaa tunnin välein. Joskus palaa tupakka ja joskus kannabis. Tekisi melkein mieli soittaa poliisille tuosta jälkimmäisestä, mutta ei tuo niin paljon minua haittaa, että viitsisin hankkia itselleni mahdollisia ongelmia jos naapuri onkin joku sekopää, kuten noilla lähtötiedoilla on ihan mahdollista. 

Vierailija
19/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran pennut heittelevät laudan kappaleita ym. roskaa parvekkeelleni. En viitsi koistella enää talveksi, joudun siivoamaan yläkerran akan tupakan tumpit ja tupakka-askit pois parvekkeeltani.

Käy laittamassa askit postiluukusta sisään lapun kera, että voisivat heittää ne roskikseen, eikä sinun parvekkeellesi. 

Vierailija
20/41 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hankkia turhaa krääsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan