Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Minulla on varastossa isotädiltä perittyjä Blasee- ja Poison-pulloja. Niillä mennään vielä kauan.
Versacen Bright Crystal on ihana. Ei liian vahva, ei "myrkkymäinen".
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaassa hajuvedessä on runsaasti luonnollisia ainesosia. Eli ei synteettisiä. Ja tosiaan tärkeää on ettei hajuvettä laiteta liikaa, koska tuotteesta riippumatta silloin syntyy halpa vaikutelma. Tippa ranteisiin ja niistä vähän kaulaan on oikea annostelu.
Riippuu tuoksun vahvuudesta. Parfyymi on se tippa-annostustuoksu. Eau de parfum ('parfyymivesi') on miedompi versio, eau de toilette vielä miedompi ja cologne-pitoisuudessa miedoin tuoksu häviää iholta lähes heti, suunnilleen tunnissa-kahdessa.
Eikä koskaan saa hieroa tuoksua iholla. Ei ranteita yhteen, ei ranteista kaulalle. Tuoksun molekyylit hajoavat ja muuttuvat. Tuoksun suunnittelija on suunnitellut tuoksun muuttumisen kuluvan ajan ja tuoksun lämpenemisen iholla myötä. Jos haluaa tuhota oman tuoksunsa, niin siitä vaan, mutta miksi ostaa kallis tuoksu ja tuhota sen vaikutus ihan tahallaan? Outoa.
Jouluaaton tuoksuksi valitsin Dolce&Gabbanan The Only Onen: orvokkia, iiristä, kahvia, vaniljaa ja karamelliä. Sopii hyvin kaiken suklaan ja hyasinttien tuoksujen joukkoon. :)
Vierailija kirjoitti:
Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Passiflora on ihana raikas kukkaistuoksu, harmi vaan että sen ovh on aika suolainen. Sitä ei myöskään ole joka toisella vastaantulijalla. The Body Shopilla oli aikoinaan yhtä mahtava passifloratuoksu, sellaisessa 'fragrances of the world' tyyppisessä sarjassa.
Viking Linen tuoksuvalikoimassa se on 59 euroa, mikä on huomattavasti mukavampi hinta kuin Stockmannin ja Sokoksen 87... Jos ei laivalle tule lähdettyä, niin ehkä jossain verkkokaupasta sitä saisi halvemmalla kuin meiltä maissa?
Todennäköisesti seuraava Grace-reissu meillä on ensi keväänä ja olen aikeissa ostaa silloin nimenomaan jonkin Aqua Allegoria -tuoksun, mahdollisesti juuri Passifloran. Mulla on aika paljon sitrus- ja kukkaishedelmätuoksuja kesäksi, mutta yksinkertainen ja raikas kukkaistuoksu puuttuu. Ja se Aqua Allegoria -pullokin on niin kaunis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaassa hajuvedessä on runsaasti luonnollisia ainesosia. Eli ei synteettisiä. Ja tosiaan tärkeää on ettei hajuvettä laiteta liikaa, koska tuotteesta riippumatta silloin syntyy halpa vaikutelma. Tippa ranteisiin ja niistä vähän kaulaan on oikea annostelu.
Riippuu tuoksun vahvuudesta. Parfyymi on se tippa-annostustuoksu. Eau de parfum ('parfyymivesi') on miedompi versio, eau de toilette vielä miedompi ja cologne-pitoisuudessa miedoin tuoksu häviää iholta lähes heti, suunnilleen tunnissa-kahdessa.
Eikä koskaan saa hieroa tuoksua iholla. Ei ranteita yhteen, ei ranteista kaulalle. Tuoksun molekyylit hajoavat ja muuttuvat. Tuoksun suunnittelija on suunnitellut tuoksun muuttumisen kuluvan ajan ja tuoksun lämpenemisen iholla myötä. Jos haluaa tuhota oman tuoksunsa, niin siitä vaan, mutta miksi ostaa kallis tuoksu ja tuhota sen vaikutus ihan tahallaan? Outoa.
Jouluaaton tuoksuksi valitsin Dolce&Gabbanan The Only Onen: orvokkia, iiristä, kahvia, vaniljaa ja karamelliä. Sopii hyvin kaiken suklaan ja hyasinttien tuoksujen joukkoon. :)
Tuo molekyylien hajottaminen käsiä hieromalla on edelleen täyttä pseudotiedettä ja naistenlehtihömppää, joka on tässäkin ketjussa jo kumottu moneen otteeseen.
Chanel ei petä koskaan. Nyt Käytän Cristallea, jota vaikea saada.
Sipaisen kaulalle ohuesti Flör de Tussua, se saa miehen kuin miehen sekaisin.
Mugler: Alien. Chanel: Mademoiselle Intense. Elie Saab: Girl of Now.
Ehdottomasti ei mitään hajusteita. Poikkeuksetta kärpäsmyrkylle haisee kaikki
Cat kirjoitti:
Kyllä olen kirjaimellisesti, käytännöllisesti ja filosofisesti nirppanokka, kun joku haisee parfyymille. Dödö ja hajusteet usein ovat miedompia, mutta kun konkreettisesti saa tuulettaa sitä parfyymin lemua pois työhuoneessa, siihen kyllästyy. Pankaa irtoripset tai ottakaa tatuointi mieluummin.
Mitä se kertoo että AINA KUN KESKUSTELLAAN HAJUVESISTÄ, ON NIRPPANOKKIA. Ei tule mitään mieleen? Haju!
Tämä ei ole verrannollinen älyyn. Fiksut ja älykkäät ihmisetkin haisevat. Heihin vetoan: uskokaa nyt, että se lemu on kamala ja te ette vain sitä itse haista. Kukaan ei hauku jonkun irtoripsiä. Ne eivät haise!
Fiksu pomonikin hieman liikaa haisee. Kestetään. En sano mitään.
Kyllä haukkuu! Laittaa nyt liimaa silmäripsiin tai mustetta ihon alle, yäk! Mutta ihanat tuoksut, kyllä.
Itse pukeudun klassisella ja ryylikkäällä tavalla aina mustaan ja rakastan Amor Amor-tuoksua. Se on yllättävänkin halpaa, varmaan siksi ettei ole mikään merkkituoksu, mutta se pysyy hyvin iholla ja oikeasti, saa kaikki miehet ihan villiksi 😁
Mulle ainakin juuri sopiva, ei todellakaan mikään mummotuoksu muttei myöskään mikään kukkaistuoksu. Pullo on tummanpunainen ja siltä se myös tuoksuu, tummanpunaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ei mitään hajusteita. Poikkeuksetta kärpäsmyrkylle haisee kaikki
Onkohan sinulla jotain häikkää hajuaistissa..? Tai kokeile vaihteeksi laadukkaita hajusteita halpa-hallin vitosen maksavien "hajuvesien" ja "partavesien" sijaan. Voit yllättyä miten rikas ja monipuolinen tuoksumaailma niissä onkaan.
Hauska ketju, koska otsikkona oli, mitä tuoksuja laadukkaat ja hyvältä tuoksuvat naiset käyttävät ja tässä luetellaan omia parfymeja!
Itse pidän tällä hetkellä Cuccin Bamboosta.
Ranskassa on paljon ihania parfymeja, joita ei muualta löydy. Pienempien Tuoksutalojen tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju, koska otsikkona oli, mitä tuoksuja laadukkaat ja hyvältä tuoksuvat naiset käyttävät ja tässä luetellaan omia parfymeja!
Itse pidän tällä hetkellä Cuccin Bamboosta.
Ranskassa on paljon ihania parfymeja, joita ei muualta löydy. Pienempien Tuoksutalojen tuotteita.
Se on muuten Gucci, ei Cucci. Ja aloittajahan pyysi palstalla kävijöitä tuomaan julki omat lempihajuvetensä. Että ihan oikealla asialla tässä ollaan, me kaikki ketjuun osallistuvat ;D
Tällä hetkellä käytössä Jimmy Choon Floral, Calvin Kleinin Women EdT-versiona ja CK Eternity Air. Ovat raikkaita, pitkäkestoisia ja aikuiselle naiselle sopivia kukkaishedelmäisiä tuoksuja, jotka tuovat tuulahduksen kesää talven keskelle. Jos haluan vähän jytympää eli mausteisempaa tuoksua, valitsen joko Armani Coden tai Madonnan Truth or dare naked -parfyymin. Jälkimmäinen on hurmaavan lämmin ja pehmeän mausteis-vaniljainen tuoksu, ihanteellinen talvikauteen.
En mitään koska hajusteet ovat kiellettyjä jo ihan kaikissa paikoissa.
https://www.apteekkituotteet.fi/Lunette-Aromaterapiaoeljy-10-ml
Ainoastaan tätä uskallan laittaa eikä ole allergiset valittaneet.
hermes on hyvä mutta en voi käyttää kuin joskus vapaalla ollessani. töissä ei saa käyttää.
nykyisin käytän ainoastaan melko mietoa dödöä en muuta.