Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa jo 70 000 syrjäytynyttä nuorta - näin kalliiksi se tulee yhteiskunnalle

Vierailija
28.10.2017 |

Työttömiä, huonosti koulutettuja, levottomia, näköalattomia - Suomessa on nyt jo 70 000 syrjäytynyttä nuorta. Yhä useampi on hävinnyt kokonaan yhteiskunnan verkostoista. Erityisen heikossa asemassa ovat pojat.

Kun syrjäytyneet nuoret eivät tee töitä, he eivät saa palkkaa eivätkä siis maksa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Toisaalta työttömät eivät kerrytä omaakaan eläkettään: Kelan peruspäivärahasta ja työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. www.iltalehti.fi/kotimaa/201710272200491604_u0.shtml

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärjistettynä kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä tämä 'ilmiö' ylipäätään. Suomessa on maksuton koulutus. Köyhistäkin oloista voi koulutuksen avulla nousta ammattiin jossa tienaa. Jotenkin näköalattomia nämä syrjäytyneet ja heitä odottaa loppuelämän pienituloisuus ja siitä voivat syyttää sitten vain itseään. 'Ennen oli miehet rautaa, nyt vain puuta hiiohoi...!'

Mulla on kaksi akateemista loppututkintoa ja samalla tavalla nostelen tukia kuin sossutatut. Erona vain se, että mua työttömyys turhauttaa ja mä oon tullut koulutettuna kalliimmaksi kuin peruskoulun jälkeen sluibanneet jampat

Akateeminen ihminen etkä osaa suunnitella. Minä kouluttauduin nuorena turhalle alalle, mutta en antanut sen lannistaa. Menin sitten ei akateemisiin töihin ja hyvin riitti töitä. Työsuhde on vieläkin, mutta opiskelen nyt opintovapaalla toista akateemista tutkintoa, jolla on 100% työllistyminen. Mikä se sinun oikea syysi on? Ei kelpaa muun alan hommat tai pakko asua jossain susirajalla?

Ei kukaan halua palkata akateemista ei-akateemisiin hommiin. Asun pk-seudulla ja voisin muuttaa töiden perässä Suomen sisällä. En tiedä miten tämän olisi voinut suunnitella paremmin ilman kristallipalloa

Vierailija
22/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärjistettynä kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä tämä 'ilmiö' ylipäätään. Suomessa on maksuton koulutus. Köyhistäkin oloista voi koulutuksen avulla nousta ammattiin jossa tienaa. Jotenkin näköalattomia nämä syrjäytyneet ja heitä odottaa loppuelämän pienituloisuus ja siitä voivat syyttää sitten vain itseään. 'Ennen oli miehet rautaa, nyt vain puuta hiiohoi...!'

Mulla on kaksi akateemista loppututkintoa ja samalla tavalla nostelen tukia kuin sossutatut. Erona vain se, että mua työttömyys turhauttaa ja mä oon tullut koulutettuna kalliimmaksi kuin peruskoulun jälkeen sluibanneet jampat

Akateeminen ihminen etkä osaa suunnitella. Minä kouluttauduin nuorena turhalle alalle, mutta en antanut sen lannistaa. Menin sitten ei akateemisiin töihin ja hyvin riitti töitä. Työsuhde on vieläkin, mutta opiskelen nyt opintovapaalla toista akateemista tutkintoa, jolla on 100% työllistyminen. Mikä se sinun oikea syysi on? Ei kelpaa muun alan hommat tai pakko asua jossain susirajalla?

Ei kukaan halua palkata akateemista ei-akateemisiin hommiin. Asun pk-seudulla ja voisin muuttaa töiden perässä Suomen sisällä. En tiedä miten tämän olisi voinut suunnitella paremmin ilman kristallipalloa

Nykyisin ajaa tohtoritkin taksia ja tarjoilee kapakoissa. Reippaasti vaan työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"eivätkä siis maksa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä" 

tuossahan se tuli miksi tästä ollaan huolissaan

Taidat olla yksi näistä joilla on vain oikeuksia muttei velvollisuuksia? Tässä on sellainen jännä yhtälö että töissäkäyvien pitää kyllä teidän mielestä kustantaa teidän loisiminen mutta teillä ei ilmeisesti ole sitten toiseen suuntaan velvoitetta pitää näistä ihmisistä huolta ku tulevat työkyvyttömiksi / tarpeeksi vanhoiksi?

Vierailija
24/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajat eivät selitä sitä, miksi syrjäytyminen on nimenomaan itä-suomessa pahinta. Jos kyse olisi maahanmuuttajista, etelä-suomi nousisi esiin. Mutta varmaan aika moni suomalainen on ostanut elämänsä aikana pizzaa tai kebabia, että kyllä ne ihmiset töissä käy.

Vierailija
25/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahanmuuttajat eivät selitä sitä, miksi syrjäytyminen on nimenomaan itä-suomessa pahinta. Jos kyse olisi maahanmuuttajista, etelä-suomi nousisi esiin. Mutta varmaan aika moni suomalainen on ostanut elämänsä aikana pizzaa tai kebabia, että kyllä ne ihmiset töissä käy.

Niissä Pisa-testeissähän huomattiin, että Itä-Suomen pojat eivät pärjää koulussa. Samat pojat vähän vanhempana syrjäytyvät, eivät opi edes lukemaan kouluissa. Helsingissä pojat pärjäävät siinä missä tytötkin ja tulokset ovat paljon Itä-Suomea korkeammalla tavalla. Kuitenkin helsinkiläiset koulut ovat täynnä maahanmuuttajia, meilläkin lähikoulusta yli 40% on kotikieleltään muuta kuin suomea puhuvia ja olemme yhdellä Helsingin kovimmin hintatasoaa nostavalta alueelta.

Vierailija
26/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOM. Puhutaan nyt taas totta. Kaikki lisääntymä tuossa luvussa on N E K RU JA. Eikä heitä saada ihmisten joukkoon millään toimenpiteellä.

Ja näiden elättäminenkin on suomalaista kalliimpaa:

-normaalituet

-tukipetokset

-järjestöjen tuet (Helsinki maksanut tätä kautta mm. m*mujen parkkisakkoja :))

-väkivallan uhrien hoito ja muiden kolttosten jälkien korjailu

-suomalaisten yleinen kärsimys

-turhat mamutyöpaikat r*sismuksesta itkemiseen ja uhriutumiseen

-byrokratia mamuvalitusten käsittelyyn

-perheenyhdistäminen (vain r*sisti ei hyväksy heidän satuiluaan sinisin silmin, monikulttuurinen perhenäkemys)

-tulkkaus koko loppuiän

-oikeuslaitoksen ja poliisin kuormitus sekä m*mujen rikosten että heidän tyhjästä keksimiensä "r*sististen rikosten" tutkimiseen (rajavartioinnista voidaan tosin luopua)

-potkut kunnollisille mamurikoksiin puuttuville työntekijöille

-mamukulttuuritoiminta

-lomamatkat hengenvaaralliseen kotimaahan

-muut bilerahat (esim. kuntosalikortit, oma kuljetus shoppailuretkille)

-vähintään seitsemän kanankoipea per ruokailu, sopivan rapeita: muu "naisten ja koirien ruokaa" (koirat näille tunnetusti arvottomia ja likaisia eläimiä)

-tukiopetus ja erityistoimet

-suomalaislasten koulutuksen huonontuminen

-koulujen "multikulti on rikkaus"-opetus suuremman mamuväkivallan jälkeen

-oikotiet korkeakouluihin ja niille syntyvät mamuhaitat (eivät valmistu, tutkittu jo USA:ssa)

-suomalaisia parempi terveydenhuolto, tärkeysjärjestyksessä etusijalla

-huumeiden leviäminen

-pakolaiskeskukset (monikulttuurisuutta ylistävä konsulttifirma kyllä tienaa)

-mamuasunnot, oikeus asua Helsingissä kivojen kahviloiden ja muun ajanvietteen vieressä

-slummiutuminen, no-go-zonet

-jengitoiminta vihdoin Suomeen

-veropetokset

-ihmiskauppa ja orjuus mamuyrityksissä

-väärien mielipiteiden korjauskampanjat ja muut valehteluyritykset...

Paljon jäi vielä listauksesta. Ja loisethan lisääntyvät kunnes isäntä kuolee rasitukseen. Seuraavalla sukupolvella on jo viisinkertainen määrä "suomalaista" saastaa taakkanaan.

Tähän verrattuna Joensuun syrjäytynyt Sami, joka käy masennuksen takia terapiassa kolme kertaa vuodessa ja vaatii kilppari- ja testoarvonsa tutkituksi, on aika pieni kuluerä.

Vierailija
27/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noiden maahanmuuttajien työllisyys on ihan tilastoitu juttu. Ei tarvitse yrittää millään ihmiskaupastakin tuomituilla ja MaRan mukaan alle kannattavilla hinnoilla pizzaa myyvillä ravintoilla selitellä sitä. Etenkin irakilaiset ja somalit ovat useammin työttömiä kuin työssäkäyviä. On siis työttömyys vähän eri tasolla kuin itäsuomalaisilla miehillä.

Vierailija
28/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noiden maahanmuuttajien työllisyys on ihan tilastoitu juttu. Ei tarvitse yrittää millään ihmiskaupastakin tuomituilla ja MaRan mukaan alle kannattavilla hinnoilla pizzaa myyvillä ravintoilla selitellä sitä. Etenkin irakilaiset ja somalit ovat useammin työttömiä kuin työssäkäyviä. On siis työttömyys vähän eri tasolla kuin itäsuomalaisilla miehillä.

Ja virolaiset ja britit on kaikki töissä. On toi työttömyysprosentti vähän eri luokkaa kuin itäsuomalaisilla miehillä.

Vierailija
29/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen jolla taustalla pätkätöitä muutama vuosi. Eläkettä ei ole juurikaan kertynyt ja nyt olen liian vanha töihin. Te-toimisto ja erilaiset projektit auttavat nuoria työllistymään mutta ei meitä vanhempia kukaan auta. Koulujen pääsykokeissa ilman opiskelupaikkaa jääneet pääsevät etsivän nuorisotyön piiriin ja he saavat ohjausta. Yli 30-vuotiaat ovat omillaan.

Vierailija
30/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuisi se uhriutuminen, teennäinen syrjäytyminen ja kotona lorviminen kun yhteiskunta yksinkertaisesti lopettaisi sen. Ei mitään hemmetin loputonta holhousta, kuntouttavasta päiväkerhosta toiseen kantamista. Paapomista, loputonta ymmärtämistä ja pään silittelyä, vaikka toinen on patalaiska. Tämä kun taottaisiin jo alakoulussa päähän, että sillan alle muutat jos et elantosi eteen viitsi vaivaa nähdä. Voisi alkaa kiinnostaa edes osaa.

Nythän ei ole mitään väliä mitä tekee ja tämä malli opitaan kotoa jo. Yläkoululaiset monet nauravat päin naamaa ettei heitä kiinnosta kun puhutaan tulevaisuudesta ja miten huono koulumenestys voi siihen vaikuttaa. Heti tietävät ihan tasan tarkkaan ettei tuloissa ole kovin paljon eroa jos ei päädy kaikkein kilpailluimmille kovapalkkaisille aloille. Jos tietää ettei ne kiinnosta tai rahkeet riitä, ei ole tarvis enää edes yrittää. Saman elintason likipitäen saa kun jättäytyy vain muiden riesaksi, nostelee tukia ja maksaa alinta maksua kaikesta tai jopa maksattaa kokonaan muilla. Ihan järkyttävää kuunneltavaa miten kyynistyneitä nuoret ovat ja vielä järkyttävämpää on se, että hehän vain sanoivat ääneen sen mikä on totta :-O

Työttömänä voisi olla vaikka max. kaksi vuotta. Sitten loppuisi hyysäys ja myös sossusta ellei nyt ole jotain erityisen valkavaa ja odottamatonta, kuten syöpä. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa makuuttaa kotona tai päiväkerhoissa nuorta, valtakunnan kuitenkin terveintä ja vahvinta kansanosaa. Kaikki hanttihommakin alkaisi taas entiseen malliin kiinnostaa kun muuta rahaa ei olisi tuosta vaan saatavilla. Töitä kyllä on, mutta tekijät ovat nirsoja. Hetkellisen nirsoilun ymmärrän siinä kohtaa jos on ammatti tai tutkinto, mutta muilla ei ole varaa nirsoilla lainkaan.

Ei loppuisi. Noi 70 000 nuorta on sellaisia jotka on ns. kadonnut. Eivät nosta edes toimeentulotukea

Vierailija
31/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja virolaiset ja britit on kaikki töissä. On toi työttömyysprosentti vähän eri luokkaa kuin itäsuomalaisilla miehillä.

Kaikki ja kaikki. Lähtökohdatkin on toki erilaiset. Ja aika hassua, että mamuista pitää verrata sitä kaikkein parhaiten pärjäävää joukkoa kaikkein huonoimmassa asemassa oleviin suomalaisiin, jotta saadaan esitettyä mamut hyvässä valossa ja suomalaiset huonossa valossa. Tarkoitushakuista ja epärehellistä.

Vierailija
32/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikki syrjäytyneet on tummaihoisia köyhiä miehiä aina. Itse olen rikkaasta perheestä nätti nainen ja en koe olevani penniäkään velkaa tälle paskayhteiskunnalle. Ja jos selittäisin miksi niin kyllä varmaan se tyhminkin ymmärtäisi.

Vierailija
33/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästy liian helpolla ja pienet vastoinkäymiset koetaan maailmanloppuna ja masennutaan. Ennen työttömyyttä hävettiin nykyisin halutaan olla yhteiskunnan elättinä julkisesti ja tätä oikein iltasanomissa mainostetaan. Ennen paiskittiin töitä, sodittiin, syötiin sitä mitä oli tarjolla ja pienestä oltiin kiitollisia. Nykypäivänä mikään ei riitä, pitää olla sitä ja tätä sormia napsauttamalla ja jos näin ei tapahdu on elämä niin vaikeeta ja on rankkaa masennutaan.

Pullamössöä suurin osa sanon minä. Kyllä sitä välillä tulee mietittyä mistä kaikesta ennen on jouduttu selviämään ja asiat saatiin silti hoidettua vaikka oli ihan oikeasti vaikeaa. Myönnän itsekin sortuvani valittamaan mutta kyllä sitä aina herää ja hävettää jälkikäteen kun miettii kuinka hyvin meillä asiat oikeasti on ja kuinka paljon huonommin voisi olla. Itse olen huomannut että ne joilla on oikeasti vaikeaa ja ovat kokeneet kovia eivät valita ja syö masennuslääkkeitä eivätkä romahda pienistä asioista. Se että joku viitsii puhua kuinka ei voisi elää ilman toista rintaa tai puhutaan oikeasti kuolemansairaalle ihmiselle kuinka vaikeaa on kun ei saa omia kynsiään ja hiuksiaan laitettua niin kyllä täytyy olla pipi päästään.

Vierailija
34/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästy liian helpolla ja pienet vastoinkäymiset koetaan maailmanloppuna ja masennutaan. Ennen työttömyyttä hävettiin nykyisin halutaan olla yhteiskunnan elättinä julkisesti ja tätä oikein iltasanomissa mainostetaan. Ennen paiskittiin töitä, sodittiin, syötiin sitä mitä oli tarjolla ja pienestä oltiin kiitollisia. Nykypäivänä mikään ei riitä, pitää olla sitä ja tätä sormia napsauttamalla ja jos näin ei tapahdu on elämä niin vaikeeta ja on rankkaa masennutaan.

Pullamössöä suurin osa sanon minä. Kyllä sitä välillä tulee mietittyä mistä kaikesta ennen on jouduttu selviämään ja asiat saatiin silti hoidettua vaikka oli ihan oikeasti vaikeaa. Myönnän itsekin sortuvani valittamaan mutta kyllä sitä aina herää ja hävettää jälkikäteen kun miettii kuinka hyvin meillä asiat oikeasti on ja kuinka paljon huonommin voisi olla. Itse olen huomannut että ne joilla on oikeasti vaikeaa ja ovat kokeneet kovia eivät valita ja syö masennuslääkkeitä eivätkä romahda pienistä asioista. Se että joku viitsii puhua kuinka ei voisi elää ilman toista rintaa tai puhutaan oikeasti kuolemansairaalle ihmiselle kuinka vaikeaa on kun ei saa omia kynsiään ja hiuksiaan laitettua niin kyllä täytyy olla pipi päästään.

Miten tyhmä ja pihalla oleva ihminen voi olla? Oiskohan asia just päinvastoin. Luuletko että syrjäytyneillä on oikeasti liian HELPPOA? Käytä nyt vähän niitä aivojasi. Se että sä et ole syrjäytynyt ja olet pullamössöä ei tarkoita että tietäisit syrjäytyneiden elämistä yhtään mitään. Onko niiden maahanmuuttajienkin elämä ollut kotimaassaan vaan liian helppoa? Mä ainakin olen meinannut kuolla monet kerrat ja kuolemansairaskin olen ollut. T. Nätti rikkaan perheen syrjäytynyt. Ps. Kaikki ongelmat ei liity rahaan tai ulkonäköön :OOO

Vierailija
35/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki syrjäytyneet on tummaihoisia köyhiä miehiä aina. Itse olen rikkaasta perheestä nätti nainen ja en koe olevani penniäkään velkaa tälle paskayhteiskunnalle. Ja jos selittäisin miksi niin kyllä varmaan se tyhminkin ymmärtäisi.

Tuo on kuin Pisa-tulokset ja raiskaustilastot. Muuttuu joka vuosi huonompaan suuntaan lähtöarvosta. Asia ei koskaan voikaan parantua jos todellista syytä ei saa tai haluta sanoa.

Vierailija
36/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä, huonosti koulutettuja, levottomia, näköalattomia - Suomessa on nyt jo 70 000 syrjäytynyttä nuorta. Yhä useampi on hävinnyt kokonaan yhteiskunnan verkostoista. Erityisen heikossa asemassa ovat pojat.

Kun syrjäytyneet nuoret eivät tee töitä, he eivät saa palkkaa eivätkä siis maksa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Toisaalta työttömät eivät kerrytä omaakaan eläkettään: Kelan peruspäivärahasta ja työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. www.iltalehti.fi/kotimaa/201710272200491604_u0.shtml

Hyvää suomisatavuottapäivää  suomen nuoriso!

Vierailija
37/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syrjäytyminen" on vasemmistolainen sana heidän aiheuttamalleen ilmiölle. Talous matelee, töitä ei ole, joten vähemmän aktiiviset jäävät työttä ja taidoitta. Tekevät yhä kaikkensa lisätäkseen työttömien määrää, vaikka sitten ulkomailta tuomalla.  

Vierailija
38/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuisi se uhriutuminen, teennäinen syrjäytyminen ja kotona lorviminen kun yhteiskunta yksinkertaisesti lopettaisi sen. Ei mitään hemmetin loputonta holhousta, kuntouttavasta päiväkerhosta toiseen kantamista. Paapomista, loputonta ymmärtämistä ja pään silittelyä, vaikka toinen on patalaiska. Tämä kun taottaisiin jo alakoulussa päähän, että sillan alle muutat jos et elantosi eteen viitsi vaivaa nähdä. Voisi alkaa kiinnostaa edes osaa.

Nythän ei ole mitään väliä mitä tekee ja tämä malli opitaan kotoa jo. Yläkoululaiset monet nauravat päin naamaa ettei heitä kiinnosta kun puhutaan tulevaisuudesta ja miten huono koulumenestys voi siihen vaikuttaa. Heti tietävät ihan tasan tarkkaan ettei tuloissa ole kovin paljon eroa jos ei päädy kaikkein kilpailluimmille kovapalkkaisille aloille. Jos tietää ettei ne kiinnosta tai rahkeet riitä, ei ole tarvis enää edes yrittää. Saman elintason likipitäen saa kun jättäytyy vain muiden riesaksi, nostelee tukia ja maksaa alinta maksua kaikesta tai jopa maksattaa kokonaan muilla. Ihan järkyttävää kuunneltavaa miten kyynistyneitä nuoret ovat ja vielä järkyttävämpää on se, että hehän vain sanoivat ääneen sen mikä on totta :-O

Työttömänä voisi olla vaikka max. kaksi vuotta. Sitten loppuisi hyysäys ja myös sossusta ellei nyt ole jotain erityisen valkavaa ja odottamatonta, kuten syöpä. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa makuuttaa kotona tai päiväkerhoissa nuorta, valtakunnan kuitenkin terveintä ja vahvinta kansanosaa. Kaikki hanttihommakin alkaisi taas entiseen malliin kiinnostaa kun muuta rahaa ei olisi tuosta vaan saatavilla. Töitä kyllä on, mutta tekijät ovat nirsoja. Hetkellisen nirsoilun ymmärrän siinä kohtaa jos on ammatti tai tutkinto, mutta muilla ei ole varaa nirsoilla lainkaan.

Ei loppuisi. Noi 70 000 nuorta on sellaisia jotka on ns. kadonnut. Eivät nosta edes toimeentulotukea

Heilkä täytyy olla jonkinlaiset tukiverkostot. En minä köyhänä aikuisena voisi elää ilman Kelan tukia.

Vierailija
39/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kuin Pisa-tulokset ja raiskaustilastot. Muuttuu joka vuosi huonompaan suuntaan lähtöarvosta. Asia ei koskaan voikaan parantua jos todellista syytä ei saa tai haluta sanoa.

Minun tilanteessa syy oli väkivalta- ja seksuaalirikolliset sekä yhteiskunnan huono apu, joka oli lähinnä minun rankaisemista ja syyllistystä. Syitä syrjäytymiseen voi olla myös varmaan koulukiusatuksi joutuminen ja muut traumat, sekä niiden huono hoito. Onko muita syitä syrjäytymiseen? Tunnen useita yhteiskunnasta syrjäytyneitä tai siinä vaarassa olleita ja kaikilla hoitamattomia traumoja vaikka ovat yrittäneet hakea apua.

Vierailija
40/86 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä ja pihalla oleva ihminen voi olla? Oiskohan asia just päinvastoin. Luuletko että syrjäytyneillä on oikeasti liian HELPPOA? Käytä nyt vähän niitä aivojasi. Se että sä et ole syrjäytynyt ja olet pullamössöä ei tarkoita että tietäisit syrjäytyneiden elämistä yhtään mitään. Onko niiden maahanmuuttajienkin elämä ollut kotimaassaan vaan liian helppoa? Mä ainakin olen meinannut kuolla monet kerrat ja kuolemansairaskin olen ollut. T. Nätti rikkaan perheen syrjäytynyt. Ps. Kaikki ongelmat ei liity rahaan tai ulkonäköön :OOO

Moni turvapaikanhakija on kotimaassaan saanut hyvän yliopistotason koulutuksen, eivät kaikki sotaa paenneet ole köyhistä perheistä lähtöisin, varakkailla on paremmat lähtökohdat ylipäätään päästä ulkomaille.