Miten olette varautuneet virpojiin?
Mitä (ja paljonko) annatte? Annatteko kaikille jos tulevat ryhmässä vai vain sille virpojalle?
Olen uusavuton näissä hommissa, yhden kerran aikaisemmin on käynyt pari tyttöä virpomassa, mutta nyt on sen verran enemmän tuttuja lapsia tällä seudulla, että uskon virpojia tulevan enemmän. Silloin niille tytöille annoin molemmille 20 senttiä, kun en ollut varautunut mitenkään..
Tänään ostin pussillisen kettukarkkeja, ja ajattelin antaa pari per henkilö.. Valitettavasti ei ole varaa enempään, olen pienituloinen yh..
Kommentit (45)
Sanoin jo etten ole tiukkapipoinen. Mulle esim joulu on kiva tapa mut ei yhtään välttämätön. Kyllä moni viettää joulua olematta yhtään uskonnollinen. Mun mielestä uskonto pitäis liittää historian opetukseen mut esim. yhteiset tilaisuudet ei haittaa mua, koen ne kulttuurisina.
ja siitä olen antanut valita kaksi-tai kolme oman maun mukaan...
mä en ymmärrä ollenkaan, että jotkut pitävät virpomista kerjäämisenä, minusta se on hauska perinne ja mitä meidän elämämme olisi, jos kaikki perinteet heitetään roskiin - tyhjää ja sielutonta.
Ja vastaan vielä uskonnottomien lapsien usonnonopetus keskusteluun. Me ei kuuluta kirkkoon, mutta lapsemme osallistuvat uskonnon opetukseen ja tilaisuuksiin - he tietävät ihan hyvin, että jokainen ihminen itse päättää uskonsa tai uskomattomuutensa ja että valinnanmahdollisuuksia on useita. Minkäänlaista ristiriitaa ei ole ollut. Miksi olisi, pidättekö te lapsianne ihan tyhminä? Perinteitä, historiaa ja jatkuvuutta. Ihminen on osa suurta kokonaisuutta.
Omatkin lapset menee virpomaan, tyttö noitana ja pikkuveli sen kissana. Virpojille olen varannut pääsiäisaiheisia pikku suklaapötköjä, pikku pupuja ja leppäkerttuja (suklaisia). Yksi suklaapötkö tai sitten pupu+leppäkerttu per virpoja.
Sitten keksin, että pilttipurkkeihin, jotka koristelin ; ) Eli täyden pilttiprk:n verran annan namia yhdelle noidalle!
Älkää olko noin kireitä AV-mammat!
Mua kiinostaa koska on aika yleistä että vanhemmat ei usko ollenkaan , ovat just jotain ateisteja ym , mutta tarkkaa rajaa ei kuitenkaan tehdä . Eiks se ole aika ristiriitasta ?