Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette varautuneet virpojiin?

Vierailija
08.04.2006 |

Mitä (ja paljonko) annatte? Annatteko kaikille jos tulevat ryhmässä vai vain sille virpojalle?

Olen uusavuton näissä hommissa, yhden kerran aikaisemmin on käynyt pari tyttöä virpomassa, mutta nyt on sen verran enemmän tuttuja lapsia tällä seudulla, että uskon virpojia tulevan enemmän. Silloin niille tytöille annoin molemmille 20 senttiä, kun en ollut varautunut mitenkään..

Tänään ostin pussillisen kettukarkkeja, ja ajattelin antaa pari per henkilö.. Valitettavasti ei ole varaa enempään, olen pienituloinen yh..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pipo näyttää olevan niin kireällä ;-) Riistää nyt lapsilta kiva päivä..Muistan itse elävästi miten kivaa oli nuutittaa..

Vierailija
22/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi patukka ja yksi muna/virpoja, riippuu paljonko niitä tulee että kuinka paljon riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jos sai rahaa, oli kivaa, mutta karkin antajat oli tylsiä. Eli siis ite oon varannut 2¿ kolikoita. Saavat lapsoset ostaa mitä sit itse tahtovat:)

Vierailija
24/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla.

Vierailija
25/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

virpoessa palkaksi raaan kananmunan. (Miten toi raaka pitäis kirjottaa?) Muita palkkoja en näin vuosien kuluuttua muista, mut ton muistan.

Vierailija
26/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koko perinteestä. Vaikka noitatouhut ovat lapsille leikkiä, niin voimat jotka noituuden takana vaikuttavat ovat ihan totta. Meillä ei siis myöskään ole varauduttu mitenkään eikä avata ovea.

Vierailija
27/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastaavaa kuin virpominen, pukeutua saa kuten haluaa. Kotiseudullani länsi-Suomessa nuutitettiin.

Vierailija
28/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meillä ei harrasteta noituutta eikä kannusteta lapsia siihen

En pidä koko perinteestä. Vaikka noitatouhut ovat lapsille leikkiä, niin voimat jotka noituuden takana vaikuttavat ovat ihan totta. Meillä ei siis myöskään ole varauduttu mitenkään eikä avata ovea."

Hakeudu hoitoon!

Vierailija
29/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä suklaamunia ja jotain pikkupatukoita. Poika virpoo itse vain isovanhemmat, vielä en päästä häntä vaeltelemaan itsekseen edes tähän naapurustoon.

Vierailija
30/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En pidä koko perinteestä. Vaikka noitatouhut ovat lapsille leikkiä, niin voimat jotka noituuden takana vaikuttavat ovat ihan totta. Meillä ei siis myöskään ole varauduttu mitenkään eikä avata ovea."

Hakeudu hoitoon!

kannattasko olla perillä mitä perinteitä lapsilleen opettaa vai onko vaan että kunhan on hauskaa muusta viis ?

Vierailija
31/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi antaa kahdestaan virpojille molemmille muna.

Jos tulevat kovin isoilla porukoilla, pitää harkita mitä tehdään.

Toivottavasti riittävät, yleensä on käynyt 2-3 porukkaa.

Vierailija
32/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutuille lapsille pussin jossa pieniä suklaapatukoita, pieniä munia ja paperikarkkeja. Muut saavat itse ottaa kulhosta jossa paperikarkkeja.

Vierailija
33/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti olen itse, se niistä perinteistä ;-) En aio aivopestä muksujani kristinuskoon enkä mihinkään muuhunkaan ;-)

Vierailija
34/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karkit loppuu niin täytyy antaa sitten pikkukolikoita, mutta tuskin. Ostin Sokoksen 3+1 päiviltä yli kilon pikkuisia suklaamunia =) Musta ne virpojat on ihania, varsinkin jos asiaan on nähty vaivaa eli koristeltu oksa ja pukeuduttu. Niille annan yleensä enemmän ja jos vaan tullaan oksan kanssa jotenkin heilumaan niin nekin saa silti munan.

Oma lapsi on niin pieni (reilu 2v) että ei lähde vielä virpomaan vaikka osaakin jo " virvon varvon terveeks" huudella. Sitten saa mennä kun itse osaa ja haluaa.

Vierailija
35/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Hakeudu hoitoon!

kannattasko olla perillä mitä perinteitä lapsilleen opettaa vai onko vaan että kunhan on hauskaa muusta viis ?

Vierailija
36/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita-perinne on vanha Länsi-Suomalainen pakanallinen perinne joka liittyy pääsiäiseen. Virpominen on karjalainen perinne joka liittyy pääsiäisen aikaan eli Palmusunnuntaihin. Toisen maailmansodan jälkeen tynkä-Suomeen sijoitetun karjalaisväestön mukana tullut virpomisperinne sekoittui läntisen trulliperinteen kanssa. Sen seurauksena syntyi nykyinen lasten harjoittama tapa kulkea ovelta ovelle virpomassa pääsiäislauantaina noidiksi pukeutuneena.

Vierailija
37/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Hakeudu hoitoon!

Vierailija
38/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pikku trullit meille virpomaan. Omatkin lapset lähtevät naapureita kiertämään, kovasti ovat jo odottaneet huomista päivää.

Vierailija
39/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on lähinnä kulttuurinen perinne...Lapset valitkoon itse

Vierailija
40/45 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa kun lapset laittautuvat ja tulevat virpomaan. Olen oman pihan lapsille varannut Kinder-munat sillä tunnistan oman talon lapset ja muistan omista virpoma-ajoistani että Kinderit olivat parhaita palkkoja.

Muitten mukuloille jotain pientä karkkia, hinta maksimissaan 50cnt per virpoja, voi olla lakupatukka, purkkapötkö, neekerinsuukko, pari karamelliä. Rahaa en anna.

Ryhmävirpojat, joita tulee ovelle neljä ja yhdessä lausuvat lorun mutta vain yksi ojentaa oksan, odottavat yleensä neljää palkkiota yhdestä oksasta. Annan palkkion siitä oksasta nimenomaan, enkä siitä että seisotaan rapussa hymyillen nätisti. Tällaisissa tilanteissa kysyn, kenen tekemä oksa on ja annan palkkion tekijälle kiittäen kauniisti hienosta vitsasta.