Tuli tosi paha mieli kuolleiden varusmiesten takia
Kurkkua kuristaa jo toista päivää näiden nuorten henkien menettämisen takia.
Kommentit (62)
Minäkin pohdin tuota junan värin merkitystä näkyvyyden kannalta ja ajattelisin ettei sankassa lumipyryssä näe junaa onpa se minkä värinen tahansa. Jokainen autossa matkustanut tietää, että joskus on jopa pysähdyttävä, jos erittäin rankka sadekuuro.
Nuorten hengen vaativia liikenneottomuuksia sattuu tämäntästä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea juttu. Ja veikkaan ettei edes opiksi oteta esimerkiksi lisäämällä puomeja tasoristeyksiin.
Kaiken aikaa tehdään töitä rataturvallisuuden parantamiseksi ja 50 vuoden aikana tasoristeysonnettomuuksien määrä onkin vähentynyt 90%.
Vierailija kirjoitti:
Plus vihreä-valkoinen juna. Kuulemma tuossa on etenkin vähän korkeammasta autosta todella vaikea kurkotella näkemään, tuleeko juna. Ja kuljettaja oli ajanut tosi hitaasti eli oli varonut kyllä. Ei vain nähnyt junaa :(
Korkeus ei ole ongema, vaan se että tie tulee radalle vinossa ja juna tulee siis oikealta takaviistosta, eikä kuorma-autosta näe kurkottelematta siihen suuntaan. Puolustusvoimien ajoneuvossa pitäisi olla apukuski jonka olisi pitänyt katsoa siihen suuntaan.
Sitä kun olisi sellainen taito että voisi aikaa taaksepäin siirtää ja pyyhkiä jotain pois, mutta kun ei ole. Tilanteen kanssa on vain elettävä. Opiksi tästä voidaan ottaa ja laatia lista korjaustoimista, mutta sen aika ole vielä nyt, ainakaan mulla.
^^ Niin, juna oli tullut niin sanotusti apukuskin puoleiseen kylkeen käsittääkseni.
keskimäärin melkein joka päivä Suomessa joku kuolee liikenneonnettomuudessa. Miksette niiden perään märise. Tai kotona liukastuneita. Niitä on 4 kertaa enemmän kuin liikenteessä kuolleita.
Mua suututtaa se, että saman varuskunnan poikia (mun näkövinkkelistä pikkupoikia) laitettiin keräämään metsään levinneitä auton- ja ruumiinpalasia lavalle. Aivan käsittämätöntä! Tuollaiseen työhön ei tosiaankaan laiteta kokemattomia nuoria, joiden ystävät tempaistiin juuri vierestä vaan karaistuneet ammattilaiset asialle! Jotain tilannetajua, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus vihreä-valkoinen juna. Kuulemma tuossa on etenkin vähän korkeammasta autosta todella vaikea kurkotella näkemään, tuleeko juna. Ja kuljettaja oli ajanut tosi hitaasti eli oli varonut kyllä. Ei vain nähnyt junaa :(
Korkeus ei ole ongema, vaan se että tie tulee radalle vinossa ja juna tulee siis oikealta takaviistosta, eikä kuorma-autosta näe kurkottelematta siihen suuntaan. Puolustusvoimien ajoneuvossa pitäisi olla apukuski jonka olisi pitänyt katsoa siihen suuntaan.
Apukuski oli luultavasti unten mailla. Sinne apukuskin puolelle lämpimään on yleensä aika tunku.
Olennainen kysymys onkin, mitä väliä sillä on, kuoleeko pojat omissa vai Naton treeneissä?
Vierailija kirjoitti:
Mua suututtaa se, että saman varuskunnan poikia (mun näkövinkkelistä pikkupoikia) laitettiin keräämään metsään levinneitä auton- ja ruumiinpalasia lavalle. Aivan käsittämätöntä! Tuollaiseen työhön ei tosiaankaan laiteta kokemattomia nuoria, joiden ystävät tempaistiin juuri vierestä vaan karaistuneet ammattilaiset asialle! Jotain tilannetajua, kiitos.
Sehän on vaan hyvää treenausta tosipaikan varalle, ihan kuin koko varusmiespalvelus.
Vierailija kirjoitti:
No nythän niistä tulee karaistuneita ammattilaisia. Arvaa mitä ne "pikkupojat" sodassa joutuisivat tekemään? Kannattaa opetella hahmottamaan iät uudestaan. Ei ne ole enää mitään pikkupoikia silloin, kun sotaleikeissä käytetään jo oikeita aseita prisman vesipyssyjen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää saulia poikien menetyksestä hän yllyttää militaariamme.
Joo, kauheita sotahulluja, kun puolustusvoimia yllä. Kyllä tarvittas kunnon punikki laittamaan YYA-sopimus tulille ja armeija lakkautukseen.
Mua surettaa tosi paljon se nuori kuljettaja. Toki surettaa kuolleiden ja omaisien takia mutta tuo nuori joutuu elämään pahan taakan kanssa koko loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Kuolonuhrien lisäksi minua surettaa loukkaantuneet ja etenkin autoa kuljettanut varusmies :( Asia pyörii mielessä koko ajan. Niin pienestä on elämä monesti kiinni.
Miksi etenkin? Eihän hän ollut syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuntuu täälläkin.
Oma kuopukseni palvelee Sandiksessa ja tiesin ettei voi olla Raaseporissa, mutta hänellä on muutamia samanikäisiä ruotsinkielisiä kavereita. Eivät olleet kuolleita uhreja, mutta muuta en tiedä. Luultavasti olisi pannut mulle viestin, jos joku meidän tuttu olisi joutunut tähän onnettomuuteen.
Öbiksestä siellä kävi varusmiehiä eristämässä paikkaa. Onneksi ei sentään Dragsvikistä!
Mutta samaan tapaan itkettää edelleen kuin silloin kun se norjalainen tappoi nuoria siellä saarella. Omat poikani olisivat olleet juuri samanikäisiä. Kauhistuttava ajatus, että heille kävisi jotain tuon kaltaista. Ja kuitenkin - se on ihan mahdollista. Koskaan ei tiedä mitä edessä on, mutta se nuoren ihmisen kuolema on paha niellä.
Eivät voineet olla samanikäisiä Breivikin aikoihin jos ovat nyt armeijaiässä.
Liikenneonnettomuus, vähän suurempi vain, vähän niinkuin konginkangas. Ei tuosta nyt ulkopuolisen pidä menettää toimintakykyä toista
Alapeukutin aloituksen. Ap omii omaisten ja osallisten surun ja kerjää sääliä itselleen.
Miettikää montako tasoristeystä on viime vuosina poistettu tai laitettu kuntoon, ja joka vuosi tilanne paranee.
Ja se että medialle tiedotetaan välittömästi että auton kuskia epäillään kuolemantuottamuksesta ja mistä lie. Kas näin kätevästi varuskunta ja valtio pesevät kätensä tästä onnettomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän niistä tulee karaistuneita ammattilaisia. Arvaa mitä ne "pikkupojat" sodassa joutuisivat tekemään? Kannattaa opetella hahmottamaan iät uudestaan. Ei ne ole enää mitään pikkupoikia silloin, kun sotaleikeissä käytetään jo oikeita aseita prisman vesipyssyjen sijaan.
Varsinainen paskahousuaines ei edes mene armeijaan, mutta aika kohtuutonta tuo on.
On myös eri asia nähdä vainajana vieras kuin tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolonuhrien lisäksi minua surettaa loukkaantuneet ja etenkin autoa kuljettanut varusmies :( Asia pyörii mielessä koko ajan. Niin pienestä on elämä monesti kiinni.
Miksi etenkin? Eihän hän ollut syyllinen.
Sanoinko, että hän on syyllinen? En. Voit varmaan silti kuvitella, miten raskasta tämä hänelle on? Outo kommentti sinulta.
Onko kukaan varusmiespalveluksen aikana kuollut saanut valtiolliset hautajaiset? Mikä tekisi tästä onnettomuudesta erilaisen kuin ne muut onnettomuudet?