Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei siivoa keittiöään joka päivä?
Keittiö on juurikin se, joka menee tosi helposti likaiseksi. Minusta on TÄYSIN VASTUUTONTA olla siivoamatta keittiöä joka päivä. Sitten valmistetaan bakteerien joukossa ruokaa ja ihmetellään miksi koko perhe oksentelee ja voi huonosti.
Onko oikeasti ihmisiä, jotka ei siivoa keittiöään joka päivä? Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei siivoa keittiöään joka päivä?
??
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen siivottavaa siellä muka joka päivä riittää?
Ruuantähteet. Minä siivoan hellat, tiskin ja lavuaarin päivittäin! Totta kai koska en halua bakteereja ruokaan.
ap
Miten ne bakteerit sieltä tiskialtaasta hyppäävät ruokaan? Valmistatko ruoan siellä tiskialtaassa?
Eivät välttämättä tiskialtaasta suoraan ruokaan pääse, mutta on kuitenkin tosi hygienisesti väärin pestä esimerkiksi käsiä tiskialtaassa, jossa on bakteereita. Myös tosi vastuutonta on se, jos sellaisessa sattuu tiskaamaan.
ap
Anteeksi kuinka?
Kyllä perussiisteys säilyy melko hyvin jatkuvasti, mutta mitään päivittäistä jynssäystä en harrasta. Ei ole kellään ollut mitään oireita, vaikka steriiliä ei varmasti meidän keittiössä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuantähteet. Minä siivoan hellat, tiskin ja lavuaarin päivittäin! Totta kai koska en halua bakteereja ruokaan.
ap
Ai, minä en kyllä laske tasojen pyyhkimistä "siivoamiseksi". Kuinka v*tusti sinulla niitä ruoantähteitä lentelee ympäriinsä?
Tekevälle sattuu!
ap
Tottakai sotkuseijan pitää jälkensä siivotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten ne bakteerit sieltä tiskialtaasta hyppäävät ruokaan? Valmistatko ruoan siellä tiskialtaassa?
Eivät välttämättä tiskialtaasta suoraan ruokaan pääse, mutta on kuitenkin tosi hygienisesti väärin pestä esimerkiksi käsiä tiskialtaassa, jossa on bakteereita. Myös tosi vastuutonta on se, jos sellaisessa sattuu tiskaamaan.
ap
Hyi, kuka pesee kädet tiskialtaassa? Yleensä ne pestään juoksevan veden alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostaa, että sinulla on ongelma pöpökammon kanssa. Ihminen koostuu hirveästä määrästä bakteereja ja liiallinen elinympäristön sterilisointi aiheuttaa sairastumista. Nyt vaan hankit koiran ja temuat sen kanssa niin saat bakteeritasapainot kuntoon.
Ei minulla ole pöpökammoa, mutta terveellisen perushygienian ei pitäisi olla ongelma kenellekään.
ap
pitää olla kyllä noitten pövöjen kanssa tarkkana
Ei meillä muilla olekaan mitään ongelmaa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Haha, odotinkin koska pövöt löytävät tiensä tähänkin ketjuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, odotinkin koska pövöt löytävät tiensä tähänkin ketjuun :D
En kestänyt enää, oli pakko! :D
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä muilla olekaan mitään ongelmaa, ap.
Nähtävästi on, kun kerta keittiön päivittäinen rutiinisiivoaminen on ylitsepääsemättömän hankala tehtävä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pövö?
ap
Pövöt hyökkää käsiin tiskialtaasta
Meillä jää illalla aina likaiset astiat pöydälle kun mennään nukkumaan. Mä siitä sitten joka aamu laitan ne tiskikoneeseen ja pyyhkäisen pöydät puhtaiksi vedellä kostutetulla liinalla. Ei oo iso vaiva.
Mutta kyllä mä yleensäkin ruuanteon jälkeen pyyhkäisen pöydät puhtaaksi ja roiskeet pois. Mutta en todellakaan millään desinfioivalla aineella joka päivä, aika harvoin mä sellaista käytän. Paitsi jos jossain liedellä on jotain rasvaroiskeita jotka ei pelkällä vedellä irtoa.
Yleensä vedellä kostutetulla liinalla vaan pyyhkäisen kaikki tasopinnat.
Meillä pestään vauvan pylly keittiön altaan yllä, haluaisitko tulla kahville ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa meillä ei ainakaan oksennella, vaikkei keittiötä joka päivä siivotakaan. Mutta siivoamattomuus johtuu yksinkertaisesti siitä, että joka päivä siellä ei tehdä ruokaa.
Tarkoitin enemmänkin ihmisiä, jotka tekevät ruokaa joka päivä MUTTA KEITTIÖTÄ EI SIIVOTA!
ap
No meillä ei keittiötä siivota joka päivä, jollei se sotkuunnu joka päivä. Ja ruokaa laitan joka päivä kuitenkin. Mutta ilmeisesti osaan kokata niin, ettei raaka-aineet roisku pitkin poikin. Tietysti laitan roskia roskikseen sitä mukaa kun niitä tulee ja likaantuneet astiat ja ruuanlaittovälineet tiskikoneeseen, mutta en laske tuota siivoamiseksi. Käytän leikkuulautoja pilkkomisiin sun muihin, joten tasot pysyvät usein niin siistinä, ettei niitä tarvitse päivittäin olla kuuraamassa. Miksi sitä keittiötä pitäisi päivittäin puunata jos se on ihan siistin näköinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pövö?
ap
Eilen oli sellainen hauska provoketju, johon ap laittoi syötiksi pövön. Hän oli olevinaan sitä mieltä, että sana pöpö taipuu muodossa pövön. "mies sai lapselta jonkun pövön." Me muut tietysti riemastuimme siitä ja keksimme kaikenlaisia muita vastaavia. Minusta tämä ketjukin ehdottomasti kaipasi oman tiskialtaasta pomppivan pövönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pövö?
ap
Käytä enemmän aikaa AV:lla hengailuun ja vähemmän keittiön siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pestään vauvan pylly keittiön altaan yllä, haluaisitko tulla kahville ap?
Minä pesen potan ja vessaharjan astianpesukoneessa, ja koira hoitaa lautasten tiskaamisen. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa meillä ei ainakaan oksennella, vaikkei keittiötä joka päivä siivotakaan. Mutta siivoamattomuus johtuu yksinkertaisesti siitä, että joka päivä siellä ei tehdä ruokaa.
Tarkoitin enemmänkin ihmisiä, jotka tekevät ruokaa joka päivä MUTTA KEITTIÖTÄ EI SIIVOTA!
ap
No meillä ei keittiötä siivota joka päivä, jollei se sotkuunnu joka päivä. Ja ruokaa laitan joka päivä kuitenkin. Mutta ilmeisesti osaan kokata niin, ettei raaka-aineet roisku pitkin poikin. Tietysti laitan roskia roskikseen sitä mukaa kun niitä tulee ja likaantuneet astiat ja ruuanlaittovälineet tiskikoneeseen, mutta en laske tuota siivoamiseksi. Käytän leikkuulautoja pilkkomisiin sun muihin, joten tasot pysyvät usein niin siistinä, ettei niitä tarvitse päivittäin olla kuuraamassa. Miksi sitä keittiötä pitäisi päivittäin puunata jos se on ihan siistin näköinen?
Katsos kun ongelma on siinä, että bakteerit ovat näkymättömiä. Vaikka keittiö näyttäisikin siistiltä se ei tarkoita, että se on puhdas niistä bakteereista! Bakteereista pääsee eroon suorittamalla rutiinisiivouksen.
ap
Tekevälle sattuu!
ap