Onko kenellekään kokemusta että lapset EI pilaa parisuhdetta?
Kauheasti tuntuu olevan keskusteluja siitä kuinka lapset tuhoaa parisuhteen ja joidenkin mielestä koko elämän. Olen miettinyt lapsen yrittämistä, mutta tällaiset puheet saa empiväksi. Olisi mukava kuulla välillä päinvastaisia kokemuksia.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Omista tutuista lapsen hankkineet ovat:
1) Eronneet 3v sisällä lapsen syntymästä
2) Elävät perhe-elämää mutta vaikuttavat jatkuvasti tosi kireiltä ja onnettomilta
Suhdeluku taitaa olla about 70-30 ekan ja tokan välillä
Eiköhän enemmän ole kyse siitä, että kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on mennyt tekemään lapsen. Lapsi tuo tullessaan työtä ja vastuuta, ja samaan aikaan ehkä se parisuhteen innokkain miellyttämis- ja kuherrusaika alkaa olla ohi. Alkaa se todellinen minä tulla esiin ja ne huonot puolet. Ei ne lapset pilanneet mitään, vaan ihmiset ihan itse, kun tuijottivat vain omaan napaansa ja omaan mielihyväänsä miettimättä, mitä tämä perhe ja kumppani tarvitsee. Pitää osata puhaltaa yhteen hiileen niin sanotusti.
Meillä on 4 lasta, eikä ne lapset ole mitään pilanneet, rikastuttaneet elämää! Sisko saa juuri kolmatta lastaan samalle miehelle 41 vuotiaana. Oma naimakauppa on kestänyt yli 20 vuotta, siskolla 15 vuotta.
Tietysti seksielämä vähän lurpsahtaa kun on yövalvomista tai kuulevia korvia, mutta jos on mielikuvitusta, löytää kyllä aikaa ja paikankin. Ei se naiminen ole sänkyyn sidottua. Ja kyllä voi antaa, vaikka ei itseä aina sattuisi huvittamaan. Kunhan toinen on siitä iloinen. Viisas nainen tekee niin. Eri asia sitten, jos on umpiväsynyt tai kipeä tms. Semmoista pitää toisenkin ymmärtää, ettei aina voi.
Sitten tulee niitä eroja, jos se oma napa on aina se tärkein. Petetään, ryypätään, jätetään toinen yksin, ei välitetä toisen tunteista tai tarpeista. Ei se ole lasten vika. Vaan ihan peiliin voi katsoa että...
Ei tosiaan pilannut. Lapsi on minun, ja käsittääkseni myös ex-mieheni, elämän paras asia. Miehen valehtelu sen sijaan pilasi parisuhteen, ja se alkoi jo vuosia ennen kuin lapsi oli edes haaveissa.
Neljä lasta ei ole pilannut parisuhdetta. Laatuaikaa on vietetty: se on aika, jota vietetään koko perheen kanssa yhdessä. Hyvä perhe-elämä tuo hyvän parisuhteen. Kaikki lähtee perheestä, jos lapsia saadaan.
Komppi tälle. Minäkin tunnen toki pariskuntia, jotka ovat eronneet pikkulapsiaikana tai jossain vaiheessa sen jälkeen, mutta ei siitä lapsia voi syyttää, ts. nämä pariskunnat olisivat todennäköisesti eronneet ilman lapsiakin.
Lapset muuttavat elämää, mutta eivät pilaa hyvää parisuhdetta. Huonosta parisuhteesta lapset kyllä tuppaavat tuomaan lisää huonoja puolia esiin, se on kyllä myönnettävä.