Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteeni päiväkodeista!

08.04.2006 |

MInusta siinä Nyt liitteessä sanoi hyvin se nainen, että jos lapsi on päivähoidossa 8 tuntia päivässä ja itse näet lastasi 4 tuntia päivässä, niin kukas sitä lasta kasvattaa? Et sinä ainakaan. Minusta on surullista että joku ei näe lapsensa ensiaskeliakaan :( kun on ollut niin kiire töihin ja lainoja makselemaan.

Minä en aio panna lapsiani alle 3-vuotiaana päivähoitoon vaikka taloudessa olisi kuinka tiukka (ja tulee olemaan). Olen päättänyt että lapset ovat tärkeämpiä kuin taloudellinen menestyminen ja talolainankin otamme vasta kun lapset ovat tarhassa ja meillä on siihen varaa. Lapset ovat lapsia vain niin pienen hetken!

En tuomitse niitä jotka lapsensa tarhaan panee yksivuotiaina tai jopa nuorempina, mutta kerronpa vain mitä itse ajatelen. Olen varma että minun lapsistani tulee onnellisia kun saavat olla kotona äitinsä kanssa :) (tietysti tarhalapsetkin voivat olla onnellisia en sitä sano).

Mutta siis pointtini on että tarviiko sitä omaa kotia heti hommata jos sen takia ei ole varaa olla kotona lasten kanssa. Vaikea kuvitella ketään äitiä jonka sydän ei särkyisi viedessään alle yksivuotiasta tarhaan!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan vanhalla näppiksellä jossa osa kirjaimista " ottaa" huonosti enkä kiireessä kirjoittaessa ehdi tarkistaa tekstiäni ;)

Vierailija
42/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

että asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä että alle 3-v ei pitäisi olla päivähoidossa

Eikö se pitäisi kieltää, jos se on lapselle pahaksi? Miksi meidän sallitaan " tuottaa vahinkoa" taaperoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsille annettava myös vapaus kasvaa itse, omaan suuntaan eikä sinne minne äiti tai isä käskee. Mutta alle kolmivuotiaan ei mielestäni vielä tarvitse itsenäisyyttä siinä määrin, että laittaisin hänet pois kotoa. Lasta pitää kannustaa toki alle kolmivuotiaanakin itsenäiseen ajatteluun ja toimintaan eikälatistaa häntä " paapomisen" ja ylisuojelun alle. Eikä lapsen hoitaminen kotona kolmivuotiaaksi kyllä sitä tarkoitakaan, vaan on minusta juuri sopiva aika valmistaa lasta " maailmaan" (koska pienelle lapselle tarhaan lähtökin on iso asia).

Vierailija
44/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun esikoiseni syntyy, en halua häntä päiväkotiin laittaa ennen kuin hän on yli kolme vuotias. On niin surullista katsoa pieniä juuri kävelemään oppineita yksivuotiaita tallustelemassa päiväkodin pihalla, kun meinaavat jäädä isompien jalkoihin. Pienet nukahtelevat ruokapöytään, kun päiväkodissa ei yksinkertaisesti voida mennä lapsentahtisesti jokainen lapsi huomioiden. Pienimpien nenät valuvat lokakuun lopusta huhtikuulle ja he sairastuvat kaikista helpoiten päiväkodissa pyöriviin epidemioihin. Tottakai henkilökunta tekee parhaansa, mutta jos ryhmässä on 12 pientä ja kolme aikuista, joista yksi sairaana/koulutuksessa niin kyllä se tiukkaa tekee. Ymmärrän kyllä, ettei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa jäädä kotiin, mutta tiedän paljon niitä, jotka voisivat jäädä kotiin, mutta raha ja ura ovat tärkeämpiä. Kai se raha tulee tiukilla meilläkin olemaan, mutta kuten joku muukin tässä ketjussa kirjoitti, rupean pph:ksi niin saadaan vähän lisätuloja.

Vierailija
45/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. asuntolainaa ei tarvitse koko ajan lyhentää. Mekin maksamme korkoja pelkästään, jotta voin olla pienen kanssa kotona mahd. pitkään!

Vierailija
46/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aikuisinakin? " Valitsevat" tyttö-/poikaystävät jne. Todennäköisesti nämä, jotka omistautuvat täysin lapsilleen. Oma äitini oli kotona, kunnes olin teini-ikäinen ja minusta se oli tosi turhaa. Minusta on tullut aika hemmoteltu paapottu ihminen, joka on joutunut turhan myöhään kantapään kautta oppimaan monia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi