Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteeni päiväkodeista!

08.04.2006 |

MInusta siinä Nyt liitteessä sanoi hyvin se nainen, että jos lapsi on päivähoidossa 8 tuntia päivässä ja itse näet lastasi 4 tuntia päivässä, niin kukas sitä lasta kasvattaa? Et sinä ainakaan. Minusta on surullista että joku ei näe lapsensa ensiaskeliakaan :( kun on ollut niin kiire töihin ja lainoja makselemaan.

Minä en aio panna lapsiani alle 3-vuotiaana päivähoitoon vaikka taloudessa olisi kuinka tiukka (ja tulee olemaan). Olen päättänyt että lapset ovat tärkeämpiä kuin taloudellinen menestyminen ja talolainankin otamme vasta kun lapset ovat tarhassa ja meillä on siihen varaa. Lapset ovat lapsia vain niin pienen hetken!

En tuomitse niitä jotka lapsensa tarhaan panee yksivuotiaina tai jopa nuorempina, mutta kerronpa vain mitä itse ajatelen. Olen varma että minun lapsistani tulee onnellisia kun saavat olla kotona äitinsä kanssa :) (tietysti tarhalapsetkin voivat olla onnellisia en sitä sano).

Mutta siis pointtini on että tarviiko sitä omaa kotia heti hommata jos sen takia ei ole varaa olla kotona lasten kanssa. Vaikea kuvitella ketään äitiä jonka sydän ei särkyisi viedessään alle yksivuotiasta tarhaan!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikänn korvaakaan sitä aikaa, mutta jos oikeasti olisi ÄLYTTÖMÄN tiukkaa. Etkö menisi töihin jos niitä olisi, ja helpotusta rahatilanteeseen? Jos vastaat että et, niin TODELLA tiukkaa et ole sitten ikinä kokenut.

Vierailija
22/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niin suurta rahaa olekaan että se korvaisi menetetyn ajan lasten kanssa. en vain ole kovin kunnianhimoinen ihminen, tosin voin ymmärtää heitä jotka ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opinnoista olin äitiyslomalla ja jos en olisi mennyt heti äitiyslomanjälkeen opiskelemaan, en olisi koskaan valmistunut. Se linja, mitä opiskelin, loppui kokonaan kyseisestä koulusta silloin kun itsekin valmistuin. Mutta hyvä tyttö on esikoisestakin kasvanut (on nyt jo 9v).

Nyt toisen kohdalla olen vielä hoitovapaalla jäädäkseni uudelleen äitiyslomalle kesällä. Ja tulevan kuopuksen aion hoitaa kotona 2 vuotiaaksi asti, koska minulla on nyt siihen mahdollisuus. Keskimmäinen on tietysti kotihoidossa myös.

Vierailija
24/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, jos sinun lapsesi päiväkoti ei toimi noin. Jos lapseni menee päiväkotiin klo 11.30, hän menee suoraan käsipesun kautta ruokapöytään. Meidän perheen tapakasvatukseen kuuluu pestä kädet ennen ruokailua, maistaa kaikkia ruokia, syömään ei pakota ja mistään ruuasta ei saa sanoa " yäk" . Ruokailun jälkeen sanotaan kiitos ja viedään lautanen pois. Sitten on päivälevon aika. Päivälevon jälkeen on välipala, jolloin jälleen kerran ruokaillaan hyvien pöytätapojen mukaisesti ja sen jälkeen mies yleensä käykin lapset jo hakemassa.

- Joten missä kohtaa päiväkoti ei tue meidän tapaamme kasvattaa lapsiamme? Mikä minulta jää näkemättä? Mistä jään paitsi?

Teen 5 tuntisia työpäiviä ja palkan lisäksi olen oikeutettu soviteltuun päivärahaan, jolloin työnteko on kannattavaa. Hoitomaksuistahan emme maksa kuin osapäivähoidon.

Vierailija
25/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä että alle 3-v ei pitäisi olla päivähoidossa. siihen perustan myös itse sen että haluan tarjota lapsilleni parhaan mahdollisen ja päivähoitoon (osa-aikaiseen) he menevätkin vasta sitten 3v täytettyään

t. akateeminen kotiäiti

Vierailija:

Vierailija
26/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni pahimpaan lama-aikaan. Äitiysloman olin kotona mutta sitten oli pakko mennä töihin. Olisin todella halunnut jäädä kotiin. Mies oli raksamies joille ei todellakaan ollut tuolloin töitä. Mies oli kotona lapsen kanssa, kun minun oli pakko kärvistellä inhoamassani työpaikassa, töitä kun ei niin vaan vaihdettukaan tuohon aikaan. Tuohon aikaan olimme myös kaikkien tukien ulkopuolella koska meillä oli omistusasunto, siis pankin. Asunnonkin ostimme paljolti sen takia koska 80- luvun loppupuolella vuokra- asunto tilanne oli todella huono.

Vierailija
27/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis yksi esimerkki todella tiukasta tilanteesta, siskoni perhe:

Siskoni oli työtön ennen kuin alkoi odottamaan esikoistaan. Ei siis työpaikkaa. Mies saa kuussa käten 1500 euroa, sisko saa tukia 490 euroa plus lapsilisät kahdesta lapsesta. Asuvat helsingissä vuokralla, maksavat 650 euroa kolmiosta ja 300 euroa autolainaa kuussa plus kaikki muut mnot. Siskon mukaan rahaa jää kaikkien laskujen jälkeen nelihenkiselle perheelle ruokaan ja muuhun elämiseen 250-400 euroa kuussa ja mistään muualta ei apua heru. Vanhin on nyt 2,5 v ja kuopus 2 kk. Eli sen kolme vuotta aikoo sisko olla vielä kotona.

Mutta hirmu onnellisia ovat koko perhe ja mieskään ei halua siskoa töihin vaan ovat samoilla linjoilla minun kanssa. Että ehtiihän sitä myöhemminkin kerätä rahaa ja omaisuutta.

Niin ja ikää on molemmilla 28. Minä ihailen heitä, ovat harvinaisen tasapainoinenja onnellinen perhe (enkä TIETENKÄÄN tarkoita että onnen tae on hoitaa lapset kotona)

Vierailija
28/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä että alle 3-v ei pitäisi olla päivähoidossa

Eikö se pitäisi kieltää, jos se on lapselle pahaksi? Miksi meidän sallitaan " tuottaa vahinkoa" taaperoille?

Vierailija
29/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti aukeaa ja hakevat sulkemis aikaan . Että kyllä todella näissä tapauksissa päiväkoti kasvattaa . Toiset pitää lapset hoidossa ku itse ovat lomalla jne

Vierailija
30/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lietsot tällaisella aivan turhaa kahtiajakoa työssäkäyvien ja kotiinjäävien äitien välillä, mikä epäilemättä oli tarkotuksesikin ja se jo kertoo siitä, että haluat tuomita työssäkäyvät. Kuilusta on tehty muutenkin tarpeeksi iso ja toinen puoli kritisoi toista yrittämättäkään ymmärtää. Kannattaa miettiä vähän mitä tulee sanottua ja yrittää ymmärtää toista osapuolta ennen kun lähtee tuomitsemaan.

11

Vierailija
31/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteeni on olla lapsen/lasten kanssa kotona kunnes he täyttävät kolme vuotta. Se on siis TAVOITTEENI. Ainakaan taloudellinen tilanne ei saa olla se joka siihen pakottaa. Mutta koskaan, ei koskaan voi tietää mitä eteen tulee. Esimerkiksi jos toinen meistä sairastuu vakavasti tms. mistä sen tietää? Ei pidä pitää mitään itsestäänselvänä.

Vierailija
32/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..puhutaan siellä?! Joten mietippäs seuraavan kerran kun menet lastasi hakemaan, että puhuivatkohan juuri sinun kullanmurustasi tai sinun perheestäsi kahvikupposen ääressä!

toivoo päiväkodissa töissä oleva

Vierailija
33/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kylläkin nyt taas äprahalla, mutta mies oppisopimuksessa, eli ei isoa kk palkkaa saa.

Lyhennetään asuntolainaa, autolainaa, maksetaan laskut (vakuutukset, puhelin, sähkö, kirjakerhot, videokerhot, laajakaista jne.)

Ja erittäin tyytyväisiä olemme elämään. Juuri ostin pojalle Reimatecin haalarin, Lennen haalarin, kenkiä.

Toinen tulossa ja vauvalla kaikki tarvittava, tosin jäi esikoiselta.

Että kyllä sillä pienellä rahallakin pärjää. JA meillä ei mistään tingitä

Vierailija
34/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpula87:

Tavoitteeni on olla lapsen/lasten kanssa kotona kunnes he täyttävät kolme vuotta. Se on siis TAVOITTEENI.

Vierailija
35/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko lainata tekstistäni sen osanjoka mielestäsi tuomitsi/loukkasi? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun en itse sitä huomaa. Kai tällaisella mielipidepalstalla on okeus sanoa omansa ja kirjoituksellani toivoinkin juuri löytäväni samoin ajattelevia ihmisiä, en niinkään loukata eritavalla ajatteleva. Pyydän siis anteeksi.

Vierailija
36/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 5kk-4 v. perhepäivähoidossa 9 tuntia päivässä ja 4v-7v. päiväkodissa 10 tuntia aamuseitsemästä iltaviiteen. Enkä kärsinyt tipan vertaa. Ainoa minkä muistan oli se, että sain riittävästi päiväkotiaikana kavereista enkä iltaisin/viikonloppuisin kaivannut ollenkaan ikäisteni seuraa ;-)

Itselläni on lapset 5 ja 3 ja ovat kotihoidossa olleet koko ikänsä. Kerhossa käyvät. Molemmat ovat olleet ujoja taaperosta lähtien ja heille on mielestäni hyväksi se, että saavat olla kotona äidin kanssa ja sitten välilä kerhossa.

Jokainen tyylillään ;-)

Vierailija
37/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juuri ostin pojalle Reimatecin haalarin, Lennen haalarin, kenkiä.

Vierailija
38/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo kolme vuotta ole mikään SÄÄNTÖ vaan tavoite että AINAKIN siihen asti. En siis tarkoita että lapsi pannaan hoitoon sillä siunaaman sekunnilla kun numero kolmonen pannaan nimen perään. En oikein ymmärrä mitä haet takaa. Oletko katkera jostain....?

Vierailija
39/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisinakin? " Valitsevat" tyttö-/poikaystävät jne. Todennäköisesti nämä, jotka omistautuvat täysin lapsilleen. Oma äitini oli kotona, kunnes olin teini-ikäinen ja minusta se oli tosi turhaa. Minusta on tullut aika hemmoteltu paapottu ihminen, joka on joutunut turhan myöhään kantapään kautta oppimaan monia asioita.

Vierailija
40/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotin toiseen ketjuun # nolona #

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi