Jaaha. Rahaa 340 euroa ja palkka tulee vasta 15. päivä.
Kommentit (36)
O euroa tilillä ja sairauspäivärahasta ei tietoakaan.
Päiväbudjettisi on siis 16€.
Se on aika paljon. Mulla on tällä hetkellä 5,5€.
Ap, etkö osaa suunnitella etukäteen, vaikka viikon ruokalistaa. Sanon kuten toisetkin, jos on laskut maksettu, vuokra hoidettu, niin mikä hätä? Toisena vinguta Visaa,jos sellainen on. Käytät ruokatarjouksia. Esim. Prisman punalappuiset -30% menevät hyvin äkkiä. Olin menossa eilen hamstraamaan, ei ollut enää, oli tyhjää hyllyissä. Vai halusitko vain elvistellä?
Vierailija kirjoitti:
Huomenna syöt hernekeittoa, ja kananmunia ja vielä on 339 euroa jäljellä ja yksi päivä "kulutettu".
Sinkkumies
Hmm, ehkä oletkin kaasupäästöjesi vuoksi sinkku....?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin raha (kk sitten loppuneen määräaikaisen työn pieni lopputili), joka minulla jäi laskujen ja asumisen jälkeen käteen oli 150 euroa ja sain sen 15.9. Siirryin liiton rahoille, mutta eipä ole vielä ensimmäisen hakemukseni päätöstä näkynyt eikä kuulunut. Toisaalta se ei lohduta, koska omavastuun pidentymisen myötä ensimmäinen "tilini" kahden viikon työttömyysajalta on vain n. 100€ ja sillä taas mentävä siihen asti, että saa kk "tilin" joka lienee ensi kuun lopussa vasta.
Eipä ole tarvinnut minnekään mennä ja syömistenkin suhteen saanut olla todella tarkka. Tiesin tämän, että joudun päivärahahakemukseni käsittelyä odotella, joten sain aika hyvin pakastimeen työssäoloaikana hamstrattua ruokaa, mutta että näinkin kauan menee. Raha loppui aika päiviä sitten ja laskut lähteneet kerääntymään tältä kuulta myöhästymisestä, minkäs teet.
Sitten vielä ihmetellään, miksei suomalaiset tee lapsia. Luojan kiitos niitä ei ole siunaantunut, pyhällä hengellä ei niitäkään kasvateta.
Kai sä muistit tsekata että sun työnhaku on voimassa? Monelle on käynyt niin että työnhaku on katkennut kun se TE-toimiston kolmivaiheinen netti-ilmoittautuminen on niin hankala.
Vierailija kirjoitti:
brassailua köyhien kustannuksella että ihmettelisimme kuinka suuri summa
Eikös sossusta saa yli 500 / kk. Tuohan on vähemmän, minkä sossusta saa. Eli miten sillä voisi brassailla.
Ihmettelee,
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna syöt hernekeittoa, ja kananmunia ja vielä on 339 euroa jäljellä ja yksi päivä "kulutettu".
Sinkkumies
Hmm, ehkä oletkin kaasupäästöjesi vuoksi sinkku....?
Ihan itse aion pysytellä sinkkuna. Eiköhän tämä ole jo käsitelty 10 ketjussa. Booring lame, jankuttaa samaa, mutta eihän tyhmä keksi mitään älykästä sanottavaa .. ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Päiväbudjettisi on siis 16€.
Se on aika paljon. Mulla on tällä hetkellä 5,5€.
Vähän taas oman hännän nostamista tässä havaittavissa mutta perusasia on hyvä. Pidät huolen että joka päivä käytät alle tuon 16 euroa niin rahat riittää. Tai isommalla kauppareissulla lasket että nyt meni kahden päivän budjetti jne.
Ei tuota hankaluuksia tuo summa jos ei muita kuluja kuin normaali eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
brassailua köyhien kustannuksella että ihmettelisimme kuinka suuri summa
Eikös sossusta saa yli 500 / kk. Tuohan on vähemmän, minkä sossusta saa. Eli miten sillä voisi brassailla.
Ihmettelee,
Sinkkumies
Sossusta yksinasuva saa perusmenoihin 487€/kk
En tieddä mutta minulla on tismalleen sama budjetti. Epäreilua. Yksityisihmiset varastavat.
Ruokaan menee ehkä 30 euroa per viikko, ihan hyvin riittää!
MMITÄÄÄH??? NOIN VÄHÄN??? Onkohan sä vielä elossa vai kuollut aliravitsemukseen?
Juo hanasta ap maailman puhtaita vettä ensi hätään.
Jospa menet sitten kerjäämään kauppojen kulmille, voi olla että henki säilyy.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on juhlallinen summa! Satanen ruokiin ja 200 säätöön, 40 voit hummailla :)
kiusallista..
*säästöön
’Kaikenlainen säätö’ on myös ihan hyvä sijoituskohde :). Peukut sille.
Tuli kyllä päivän naurut tuosta "200 säätöön" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin raha (kk sitten loppuneen määräaikaisen työn pieni lopputili), joka minulla jäi laskujen ja asumisen jälkeen käteen oli 150 euroa ja sain sen 15.9. Siirryin liiton rahoille, mutta eipä ole vielä ensimmäisen hakemukseni päätöstä näkynyt eikä kuulunut. Toisaalta se ei lohduta, koska omavastuun pidentymisen myötä ensimmäinen "tilini" kahden viikon työttömyysajalta on vain n. 100€ ja sillä taas mentävä siihen asti, että saa kk "tilin" joka lienee ensi kuun lopussa vasta.
Eipä ole tarvinnut minnekään mennä ja syömistenkin suhteen saanut olla todella tarkka. Tiesin tämän, että joudun päivärahahakemukseni käsittelyä odotella, joten sain aika hyvin pakastimeen työssäoloaikana hamstrattua ruokaa, mutta että näinkin kauan menee. Raha loppui aika päiviä sitten ja laskut lähteneet kerääntymään tältä kuulta myöhästymisestä, minkäs teet.
Sitten vielä ihmetellään, miksei suomalaiset tee lapsia. Luojan kiitos niitä ei ole siunaantunut, pyhällä hengellä ei niitäkään kasvateta.
Kai sä muistit tsekata että sun työnhaku on voimassa? Monelle on käynyt niin että työnhaku on katkennut kun se TE-toimiston kolmivaiheinen netti-ilmoittautuminen on niin hankala.
Jos en olisi sitä yhtä uutista opettajasta tms., lukenut, niin olisi jäänyt huomaamatta! Kyllä se oli aikamoista soutamista ja huopaamista ja ei mitenkään helposti huomattavissa, mutta tosiaan kiitos tuon uutisen työnhakuni on voimassa. Tarkistan sitä maanisesti lähes päivittäin ihan varmuuden vuoksi. Liitolla vain lienee ruuhkaa, aina mennyt tuossa "ensimmäisessä" hakemuksessa kuukausi.
t. nro 15
No kuinka ison porukan tuolla pitäisi selvitä, onko vuokraa tai laskuja maksettavana, onko ruokaa kaapeissa, millä kuljet töihin ja kuinka kauas, ym. taustatiedot olisi tarpeen ennen kuin voi mitään vinkata.
Meillä sama tilanne, ja eletään ihan normaalisti. Neljä henkeä, minä hoitovapaalla, miehen palkalla eletään. En ymmärrä sun ongelmaa, jos et kerro lisää. Kaikki laskut on maksettu silloin kun palkka tuli, ruokaa ja vaatteita ym ostetaan tasaisesti pitkin kuuta mutta 340 € riittää hyvin koko perheelle tän kolme viikkoa. Mitä sun pitää ostaa ja itsellekö vain?