Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvaitsematon kaveri :(

Vierailija
08.04.2006 |

Minua on toden teolla alkanut ottaa päähän erään " kaverini" suvaitsematon asenne kaikkeen. Ulkomaalaiset, homot, lesbot, tummaihoiset, maanviljelijät, vanhukset ja muuten vain erikoisen näköiset tai erikoisesti käyttäytyvät saavat osakseen hänen halveksuntansa ja arvostelunsa. Kaverilla on todella ylimielinen asenne näitä ihmisryhmiä kohtaan, eikä edes häpeä sitä, vaan tuo mielipiteensä läheistensä kesken avoimesti esille.

Minä taas olen toinen ääripää ja luonteeltani erittäin suvaitsevainen, joten hänen käytöksensä on todella kova pala minulle.

Hankalaksi tilanteen tekee se, että joudun väkisin olemaan hänen kanssaan tekemisissään säännöllisin väliajoin. Jos saisin täysin vapaasti päättää, deletoisin hänet kokonaan elämästäni.

En siis voi alkaa aina väittämään vastaan, sillä hän suuttuu heti ja siitä alkaakin vuosisadan tappelu. Sitä en jaksa, sillä hän on todella veemäinen ihminen suuttuneena :((

Monesti toivon, että hän joutuisi loppuelämäkseen autiolle saarelle vanhojen lesbojen ja maanviljelijä-neekereiden kanssa...

Kyseessä on kuitenkin akateemisesti koulutettu hyvin toimeentuleva ja yleisesti ottaen fiksun oloinen ihminen.

En todellakaan ymmärrä, mistä hän on tuon lapsellisen ja idioottimaisen asenteensa omaksunut. Aivan naurettavaa.

Kiitos kun sain purkautua!

Onko kellään mitään vinkkejä, miten minun pitäisi hänen kanssaan toimia? En ole koskaan osoittanut olevani samaa mieltä näissä syrjintä-asioissa, mutta en ole jaksanut alkaa väittämään vastaankaan, vaan olen yrittänyt vaihtaa puheenaihetta nopeasti tai nauranut hänen jutuilleen kuin pitäisin niitä huonona vitsinä. Tämä ei vain näytä toimivan :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että oon asioista eri mieltä. Aikoinaan väiteltiinkin, mutta se ei tuottanut tulosta. Olen sitten sanonut ihan suoraan, että lopettaa ne puheet minun seurassani, sillä en halua hänen kanssaan asiasta keskustella. Minua myös loukkaavat ne puheet, sillä ystävissäni on em. vähemmistöihin kuuluvia, enkä halua kuulla heitä haukuttavan. Ja lopeta jutuille naureskelu, sillä se vaan kannustaa puhumaan samoja juttuja kerta toisensa jälkeen. Joka kerta kun heittää jonkun " neekerivitsin" tms. sanot vaan suoraan vakavalla naamalla, että lopeta tuo, aikuinen ihminen.

Myötätuntoni saat, ei ole kivaa kuunnella tuollaista.

Vierailija
2/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettanut . Kysy kaveriltas seuraavan kerran että mikä hänestä tekee niin erinomaisen ja kuka on antanut sen oikeuden että voi halveksia ja inhota muita ihmsiiä vamman , ihonvärin tai suuntautumuksen / vakaumuksen vuoksi ? Itse tämä henkilö ei edes uskaltaisi olla erilainen ja erottua joukosta . Eikö sekin kerro jo aika paljonhänen epävarmuudestaan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ylipäänsä tekee ihmisestä niin suvaitsemattoman? Missä ovat käytöstavat aikuisella? Tuollainen ihminen nolaa itsensä muiden edessä.

Vierailija
4/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti hermostuisin totaalisesti ja menettäisin täysin malttini. Sitten lähtisin menemään siltä istumalta ovet paukkuen. Vaihtoehtoisesti kävisin itkemään. Mutta siis en kestäisi kuunnella suvaitsemattomia juttuja ja keskustelukumppani sen kyllä huomaisi. Puhumattakaan, että kykenisin olemaan moisen kanssa kaveri.

Vierailija
5/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pienen itsetutkiskelun jälkeen hän voisi huomata, ettei välttämättä ole mitään kunnollista syytä. Toisaalta, jotkut on perusluonteeltaan sellaisia, mutta onneksi kaikien ei tarvitse olla. ;)

Vierailija
6/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä et todella ihmiset kuvittelevat olevansa toisia parempia vaan et ovat syntyneet valkoihosina , terveinä ym ym - Olen myös sanonut että helppo se on kukkoilla kunnes omalle kohdalle napsahtaa

Vierailija
7/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Luuleekohan tällaine ihminen että hän ei koskaan vanhene, voi vaikka vammautua tms?... mutta kyllä elämä opettaa näitäkin kukkoilijoita.

Vierailija
8/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä poistaa hänet elämästäni, mutta se ei noin vain käy. Meillä on yhteiset kaverit ja opiskelemme samaa alaa, joten joudun tosiaan pakostakin olemaan hänen kanssaan tekemisissään.

Päätin nyt, että tästä lähtien en kommentoi hänen juttujaan mitenkään. En sano hänelle tällöin yhtään mitään ja jos mahdollista, niin poistun hetkeksi paikalta.

Jos tämäkään ei auta, niin pitää varmaan sanoa sille kyllästyneellä äänellä, että " Älä nyt jaksa, aikuinen ihminen." Tosin hän varmaan suuttuu tästäkin ja sanoo jotain tyyliin " Kai mulla on oikeus omiin mielipiteisiini???" tai " Älä jaksa olla noin tosikko!" Mitä tuohonkin nyt sitten vastaa?

En ole kysynyt häneltä, mistä nuo mielipiteet saavat alkunsa. Hänen kanssaan on asiasta vaikea puhua, sillä hän ei täysin suoraan sano mielipiteitään, vaan ilmaisee ne lyhyiden kommenttien ja eleiden kautta. Esim. eilenillalla katsoimme eräällä yhteisellä kaverillamme pätkän sitä hääohjelmaa, jossa oli lesbopari. Aina kun nämä naiset pitivät toisiaan kädestä tms. hän pyöritteli silmiään ja tuhahteli halveksuvasti ja inhoavasti.

Viime vuonna istuimme yhteisillä luennoilla, jossa oli myös pari n. 50 vuoden ikäistä aikuisopiskelijaa. Hän ihmetteli, että " Mitähän nuokin täällä tekevät. Mitä hyötyä on opiskella täällä tuossa iässä. Mitä niillä taidoilla haudassa tekee." Minä sitten puolustelin, että ei noi nyt niin vanhoja ole ja että saahan sitä omaksi ilokseen opiskella milloin vain. Kaverini vastasi, että kyllä ne on nii vanhoja ja että ei opiskelusta ole iloa.

Hänen juttunsa ovat myös usein vitsityyppisiä, mutta ihan selvästi siellä takana on hänen oikea mielipiteensä.

Tapasin hänet kolme vuotta sitten ja vasta nyt vuoden ajan hän on tuonut mielipiteitään esille tuohon tyyliin.

Vierailija
9/9 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäkösesti kotoa esim isältä tullut malli . Vaikka eihän sitä voi olla varma . Mutta kohdalle tulee . .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme