Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua.fi - vinkit lahjoittajalle

Vierailija
25.10.2017 |

Olen lahjoittanut parina vuonna Jouluapua.fi kautta lapsiperheille mm. uuttaa vaatetta ja joitain leluja. Kuitenkin on jäänyt fiilis, että apu ei mennyt sellaiselle, joka sitä oikeasti tarvitsee. Se harmittaa, koska olen itse matalapalkkainen ja yritän auttaa pienistä rahoistani.

Antakaa vinkkejä, millä erotan todellisen tarpeen ilmoitusten joukosta - tarvitseeko apua enemmän yksinhuoltaja teinin kanssa vai monilapsinen perhe pienine ansioineen.

Pelkkää mutua, mutta jotenkin tuntuu, että "ammattikerjäläiset" pyytävät vähiten "värityskirja, paita, jouluruokaa" ja keräävät säälipisteitä ja lahjoituksia sillä.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aiemman mielipiteen johdosta ja itse astmaatikkona, miksi jotkut tautia sairastavat pitävät lemmikkejä. Itse en voisi ajatellakkaan vaan sairauteni pahenisi varmasti, kokeiltu on ja varsinkin yöllinen astmaoireilu teki tiukkaa. Tietysti, jos on todettu ettei kukaan perheestä ole allerginen niille. No, polttaahan osa astmaatikoista tupakkaakin... Lääkitystä tarvitsee lisätä ja sen haittavaikutuksetkin siinä lisääntyvät

Vierailija
42/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää monissa pyynnöissä mainitut joulukoristeet. Että toivovat lähettämään joulukoristeita avustuksena? Siis jos tilanne nyt todellakin on niin paha, että joutuu joulunjärjestämiseen hakemaan apua tällaiselta verkkosivustolta, niin luulisi että koristeet olisivat aika häntäpäässä tärkeyslistalla. Ja sitäpaitsi niitä saa tähän aikaan vuodesta joka ikiseltä kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta ihan pilkkahintaan, melkein puoli-ilmaiseksi. Sieltä olen itsekin koristeeni hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin meidän alueen avuntarvitsijoita.

Kaikilla oli lapsia myöten iso vaatekoko..

Samaa katsoin. 5v. Vaatekoko 140cm 7v. Vaatekoko 150cm

On kyllä pitkä 5-vuotias, tai sitten mun lapset on vaan todella pieniä, sillä 140cm vaatteet on olleet sopia vasta 9-10 -vuotiaana.

Pakko puuttua tähän!!!

11v lapsi 170cm , kenkä 43

9v lapsi 164cm, kenkä 42

Lasten isä 198cm, kenkä 49 ;)

Että silleen... ;)

Ei olla osallistuneena missään keräyksessä, paitsi auttajana.

Vierailija
44/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmeellistä tossa on. Jos isä on 2-metrinen, niin ei kai se nyt ihme ole, että lapsetkin on pitkiä. Vai oletko kenties itse 155-senttinne nainen, jonka mielestä kaikki 180-senttiä pidemmät ovat  jotenkin erikoisia. Jessus mitä typeryyttä.

Vierailija
45/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se kenellekään täysijärkiselle tule yllätyksenä, että suurimmalla osalla näistä perheistä on vähävaraisuuden lisäksi paljon muitakin elämänhallintaan liittyviä ongelmia. Vanhemmilla voi olla fyysisiä sairauksia, mielenterveysongelmia tai päihdetaustaa, mutta usein myös esimerkiksi heikkolahjaisuutta tai eri asteisia oppimisvaikeuksia. Se heijastuu koko elämään siten, että töitä ei tahdo löytyä, arjen pyörittäminen ruokailuineen on vaikeaa, eivätkä raha-asiat pysy hanskassa.

Unelmayhteiskunnassa he saisivat käytännön apua jatkuvasti ja monta kertaa viikossa esimerkiksi kodinhoitamiseen ja raha-asioista huolehtimiseen, mutta koska emme elä unelmayhteiskunnassa, suurin osa näistä perheistä on vailla mitään tukitoimia.

Kysymys kuuluukin, että ansaitsevatko näiden ihmisten lapset vanhempiensa puutteista huolimatta sen legopaketin, suksiparin tai elokuvalipun joululahjaksi? Minun mielestäni ansaitsevat ja siksi autan.

Lapset ansaitsevat, ei sitä kukaan kiellä. Mutta päätyvätkö ne lapsille vai myyntiin?

Vierailija
46/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmeellistä tossa on. Jos isä on 2-metrinen, niin ei kai se nyt ihme ole, että lapsetkin on pitkiä. Vai oletko kenties itse 155-senttinne nainen, jonka mielestä kaikki 180-senttiä pidemmät ovat  jotenkin erikoisia. Jessus mitä typeryyttä.

Voi idiootti!!!!

Varmaan tarkoitettiin sitä, että lapsen pituus ei tarkoita köyhyyttä.. kun tuolla joku oli sitä mieltä, että jos 9vuotiaalle ei mene 140cm vaate, niin on lihava.. että ei se nyt ihan niinkään ole, vaan lapset voi olla tosi pitkiä ihan muuten vaan...

Vierailija
47/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ole koskaan hyvin. Tällä samalla palstalla on monissa ketjuissa valitettu, että Suomessa on tuet liian hyvät, jos niistä pystyy jotain säästöönkin laittamaan. Tässä ketjussa nyt sitten (samat?) ihmiset moitii, että tuhlailevasti on eletty, kun ei mitään ole saatu säästöön. Päättääkää jo.

Et näe miten noi on toisistaan riippuvia? Jos nämä jo saa niitä tukia jotka on todella hyvät niin niistä olisi pitänyt jäädä säästöön ja nyt sieltä lohkaista sen verran että on jouluna ruokaa ja lapsille edes yhdet lahjat.

Et itse näe ristiriitaa? Tuista ei saisi säästää, mutta niistä pitäisi säästää.

Suurimmalla osalla niistä ei jää mitään säästöön niinkuin ei kuulukaan jäädä.

Vierailija
48/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää monissa pyynnöissä mainitut joulukoristeet. Että toivovat lähettämään joulukoristeita avustuksena? Siis jos tilanne nyt todellakin on niin paha, että joutuu joulunjärjestämiseen hakemaan apua tällaiselta verkkosivustolta, niin luulisi että koristeet olisivat aika häntäpäässä tärkeyslistalla. Ja sitäpaitsi niitä saa tähän aikaan vuodesta joka ikiseltä kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta ihan pilkkahintaan, melkein puoli-ilmaiseksi. Sieltä olen itsekin koristeeni hakenut.

"Puoli-ilmainen" on puolet kalliimpi kuin täysin ilmainen. Voi sitten ne säästyneet ropot käyttää oleellisempiin asioihin kuten vaikka ruokaan.

Vierailija
49/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie suoraan lahjoja esim. Sairaalan lastenosastolle. Menee varmasti oikein.

Vierailija
50/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän paljon siellä tosiaan on noita seitsemän lapsen sairaita yh-äitejä, joiden lapsista suurin osa on erityislapsia. Onko nämä kaikki tositarinoita vai osa huijausta? Miksi sairas ihminen tekee lisää ja lisää sairaita lapsia? Ei ole lasten vika, mutta kyllähän sitä tuntuu, että tuollaisessa perheessä on niin paljon ongelmia, että pieni jouluapu ei siinä paljon tunnu.

Vierailija
51/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset parhaat Jouluavusta:

Lueteltu paljon lasten toiveita ja tarkemmassa tarkastelussa selviää, että perheen äiti pitää kirpparia.

Pyydetty j o u l u r u o k a a ja joku sen jo luvannut. Jo marraskuussa kysellään perään, että missä se ruoka viipyy.

Vierailija
52/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie suoraan lahjoja esim. Sairaalan lastenosastolle. Menee varmasti oikein.

Ai siellä olevat ovat köyhiä...

Ymmärrän kyllä pointin, mutta sieltäkin pitää kysyä ottavatko ja mitä ottavat vastaan.

Vierailija
53/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aiemman mielipiteen johdosta ja itse astmaatikkona, miksi jotkut tautia sairastavat pitävät lemmikkejä. Itse en voisi ajatellakkaan vaan sairauteni pahenisi varmasti, kokeiltu on ja varsinkin yöllinen astmaoireilu teki tiukkaa. Tietysti, jos on todettu ettei kukaan perheestä ole allerginen niille. No, polttaahan osa astmaatikoista tupakkaakin... Lääkitystä tarvitsee lisätä ja sen haittavaikutuksetkin siinä lisääntyvät

No tähän on vastattu monissa ketjuissa. Kaikki astmaatikot eivät saa oireita esim. koirista. Itsekin tunnen useamman astmaatikon joilla koira ilman mitään ongelmia.

Minä olen katsonut läpi varmaan suurimman osan noista perheistä ja todella vähän löysin ilmoituksia joissa olisi mainittu lemmikki. Harmi, sillä olisin mielelläni lähettänyt jonkun koiralle joulupaketin, mutta eivät varmaan uskalla mainita eläimiä.

Vierailija
54/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paikkakunnalla kaikki paitsi 1 avunhakija on yksinhuoltajaäitejä, hienoja miehiä meidän maassa kyllä kun eivät omistaan viitsi huolehtia.

Vierailija
55/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on pelkkää parjausta. Katsoin lähimmät perheet. Pääasiassa yhden lapsen yksinhuoltajia ja jonkin onnettomuuden tai sairauden vuoksi hankala tilanne, johon hyvin kohtuullisesti toivotaan apua, esim lapselle toppapuku ja yksi lelu.

Vierailija
56/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paikkakunnalla kaikki paitsi 1 avunhakija on yksinhuoltajaäitejä, hienoja miehiä meidän maassa kyllä kun eivät omistaan viitsi huolehtia.

Usein sen yh mies on kuviossa mukana myös rahallisesti eli pyytäjä saa enemmän tuomalla julki tämän yh taustan.

Vierailija
57/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityin johonkin Facen ”apua vähävaraisille” -ryhmään kun kaapit pursuaa tarpeetonta käyttökelpoista tavaraa/vaatetta jotka mielelläni antaisin jollekin ilmaiseksi. Pyyntöjä selatessa olen huomannut, että järjestäen kaikki ihmisistä lemmikkeihin ovat erityisruokavaliolla ja vaatteetkin kelpaa kuhan ovat viime vuoden mallia ja ”mielellään musta pepun peittävä toppatakki karvakauluksella”. Ja huonekalutkin pitää mätsää muuhun sisustukseen, eikä kenelläkään ole noutomahdollisuutta. Ja joku pyytää rahaa/lahjakorttia, että saa käydä itse kaupasta ostamassa UPOUUDET talvivaatteet kenkineen kaikkineen. Näin hieman kärjistäen, toki sinne jokunen asiallinenkin mahtuu.

Alkaa tuntua, että noilla kerjääjillä on oikeasti asiat paremmin kuin itsellä kun on varaa nirsoilla ja vaatia.

Taidan vain suosiolla kiikuttaa kamani kirpparille.

Vierailija
58/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiköyhä ottaa vastaan myös siistiä käytettyä vaatetta. Tällaisia olen tarjonnut, mutta ei ole kelvannut.

Vierailija
59/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin liityin johonkin Facen ”apua vähävaraisille” -ryhmään kun kaapit pursuaa tarpeetonta käyttökelpoista tavaraa/vaatetta jotka mielelläni antaisin jollekin ilmaiseksi. Pyyntöjä selatessa olen huomannut, että järjestäen kaikki ihmisistä lemmikkeihin ovat erityisruokavaliolla ja vaatteetkin kelpaa kuhan ovat viime vuoden mallia ja ”mielellään musta pepun peittävä toppatakki karvakauluksella”. Ja huonekalutkin pitää mätsää muuhun sisustukseen, eikä kenelläkään ole noutomahdollisuutta. Ja joku pyytää rahaa/lahjakorttia, että saa käydä itse kaupasta ostamassa UPOUUDET talvivaatteet kenkineen kaikkineen. Näin hieman kärjistäen, toki sinne jokunen asiallinenkin mahtuu.

Alkaa tuntua, että noilla kerjääjillä on oikeasti asiat paremmin kuin itsellä kun on varaa nirsoilla ja vaatia.

Taidan vain suosiolla kiikuttaa kamani kirpparille.

Tämän saman kokenut ja olen yhdistyksessä missä autetaan paikallisia lapsiperheitä eikä mikään muu heille kelpaa kuin raha.

Meitä monet pitää ikävinä ihmisinä kun emme välitä esim turvakaukaloa tarvitseville, mutta yritetty on eikä kelpaa.

Itse olen omille lapsille kirpputorilta ostanut paljon

Vierailija
60/87 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntiinhän ne menee....

monilapsinen perhe joka pyytää joulukoristeita (ja mahdollisesti useana jouluna) ei ole kovin uskottava. Meidän opiskelevilla nuorillakin on omat joulukoristeet vaikka joulun vietämme yhdessä. Perin kummalliselta tuntuu se ettei lapsiperheessä ole koristeita ollenkaan ja on ehkä kuitenkin jo se viides tai kuudes lapsi tulossa. 

Voihan niitä koristeita tehdä vaikka itse. Todellakaan niiden koristeiden hinnat eivät ole niin huimat etteikö niitä voisi itse hankkia vaikka sitten alesta tai kirpparilta.