Karenssin jälkeen työnhaun aloittaminen alusta
Alkaako kaikki NS. Alusta... ? pitääkö lomakkeet täyttää uudestaan jne
Kommentit (12)
Ei Tarvi, olet myös tuon karenssin ajan työtön työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
miten voi olla jos myös työnhakuni päättyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi olla jos myös työnhakuni päättyy?
Miksi se päättyy?
Ei se työnhaku pääty, vaan sinulle ei makseta karenssin ajalta mitään. Itse täytin liittoon hakemuksen sen jälkeen, kun karenssi oli täys. 3 kk oli karenssi, kun muutin paikkakunnalta perhesyiden vuoksi. Plus 1.5 kk kun sain eka rahan. Eli rahulia ei tullut mistään 4.5 kuukauteen.
Kai sä nyt töitä hait vaikka oli karenssi päällä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se työnhaku pääty, vaan sinulle ei makseta karenssin ajalta mitään. Itse täytin liittoon hakemuksen sen jälkeen, kun karenssi oli täys. 3 kk oli karenssi, kun muutin paikkakunnalta perhesyiden vuoksi. Plus 1.5 kk kun sain eka rahan. Eli rahulia ei tullut mistään 4.5 kuukauteen.
minulle ilmoitettiin että en ole oikeutettu etuuteen 15 päivän ajalta, myös työnhaku päättyy. ( koska en päässyt paikalle työllistymissuunnitelman laatimiseen)...
No höpö höpö. Saahan niitä töitä silti hakea. Ei se työnhaku mihinkään keskeydy. Vaan rahan tulo.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Saahan niitä töitä silti hakea. Ei se työnhaku mihinkään keskeydy. Vaan rahan tulo.
Ei tässä siitä ollutkaan kysymys etteikö töitä voisi hakea edelleen, vaan siitä millä tavoin karenssin jälkeen saan työnhaun niin sanotusti taas voimaan työkkärin kanssa. Eli joudunko täyttämään jotain lomakkeita kokonaan uudestaan eli kaikki alkaa 'puhtaalta pöydältä ' vai siitä mihin jäi ennen karenssia.
Jos sun työnhaku on menny poikki, niin laitat sen taas verkossa voimaan. Sun vanhat tiedot säilyy siellä jopa vuosia, vaikka työnhaku ei oliskaan voimassa. Mee ens kerralla haastatteluun.
Karenssin aikana työnhaun tulee olla voimassa. Muuten käy niin, että kun haluat työnhaun uudestaan voimaan, niin siellä onkin odottamassa vanha karenssi ja olet taas 3 kk ilman rahaa.
Up