Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toteutuneita neliöhintoja? Meillä budjetti

08.04.2006 |

olis max. 180 tuhatta ja neliöitä tulossa 150, kuulostaako kohtuulliselta? Paljon tehdään itse mutta sähkö/lvi työt tulee firmoilta. Olisi kiva kuulla kokemuksia ja mikä teillä oli suurin menoerä? Tiilitalo meille tulossa, niin ja kokonaispinta-ala 191.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen omista kokemuksistani johtuen aika skeptinen alle 200 000 e budjettien suhteen. Meillä meni rahaa 214 000e + omaa työtä monta sataa tuntia. Sekä n. 1000 tuntia osettua työtä + sähköt ja lv:t. Ilmastointityöt teki mies. Talo on 133/ 156m2

Vierailija
2/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen rakentaa 800¿ neliö ja toinen 2000¿ neliö. Riippuu tapauksesta. Itse tähdätään 1000¿ neliö, saas nähdä kuinka käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitä vain 105m2 ja autotalli+varasto talon jatkoksi. Desing-talon Raunia haaveillaan ja budjetti 170-180teur. Tontti edullinen kaupungilta 4500eur ja puuverhous.

Jotain muutoksia perusmalliin eli toinen pytty kylppäriin, puupanelikatot ja muotolauteet ym. ei pitäis hirveitä kustantaa kuitenkaan.

Saas nähdä mutta teidän budjetti kuulostaa meitä tiukemmalta kun neliöitä noin paljon. Tietysti jos esim ei tonttikuluja mukana niin vaikuttaa se vähän...

MeLady

Vierailija
4/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän budjetti on noin 200 000 euroa ja se kuulemma useammankin talotehtaan myyjän mukaan kattaa hyvin 1-kerroksisen, noin 135 neliöisen talon, kahden auton katoksen ja 10 neliön lämpimän varaston rakennuskulut. Tässä ei ole mukana vielä tontin hintaa, liittymämaksuja eikä maatöitä. Tosin, itse emme aio paljoakaan tehdä vaan talotehtaalta tulee ensin talopaketti ja siitä sitten rakennusmiehet jatkavat.

Vierailija
5/8 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon osuus n. 150.000 e + tontti päälle. Kokonaispinta-ala n. 180 m2 Tosin rakentamisesta on se kolme vuotta aikaa ja hinnat ovat nousseet. Mies teki todella paljon itse, tasoitus ja sähköt ostettiin. Seinärakenteet tulivat talotehtaalta vesikattoon saakka. Sisustusmateriaalit on keskimääräistä parempia ja kalliimpia ja kodinkoneet ykkösluokkaa. Mutta tämä budjetti on siis

Vierailija
6/8 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille valmistui talo vuosi sitten ja talon osuus kustannuksista (ei siis tonttia) oli 185 000¿. Neliöitä 143/205. Mies rakennusalalla eli saatiin paljon tarvikkeita mm. kaukolämpölaite, lattialämmitysjärjestelmä ym lvi tarvikkeita halvemmalla kuin " normaalit" rakentajat sekä meidän ei tarvinnut makssa millekään valvojalle tai mestarille palkkaa, koska nekin löytyivät suvusta. Palkkakuluja tuli siis ainoastaan sähkötöistä ja kaivinkoneesta, muut mies teki itse. Silti mitää ns luxusta ei ole...kaukolämpö, yksitasoinen talo, laminaattilattiat, sun-sauna.

Kuullostaa tosi tiukala tuo teidän budjetti. Älkää laskeko tiukille sitä eli jättäkää ainakin 20 000 euron " hätävara" auki. Meillä, vaikka mies alalla ja tarkkaa laski budjeitn, maatöissä budjetti ylittyi jo 10 000 ¿. Rakentamisen aikan joissakin asioissa budjetti heitti yläkanttiin ja joissakin taasen alakanttiin, eli lopulta lisälainaa jouduttiin hakemaan " vain" sille 10 000 eurolle.

Pihan loppuun laittamiseen mm. kasveihin, nurmikkoon, terassilaattoihin, pihakiviin, rappusiin, roskiskatokseen, jne menee vielä rahaa, mutta täytyy yrittää haalia ne jostain muualta kuin pankista (=kesälomakorvaukset) ja jättää loput, mihin ei riitä, myöhemmille vuosille.

Vierailija
7/8 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska etelä-suomeen on kalliimpi rakentaa, ku tänne pohjoseen. esim. pohjanmaan seudulla kastellin karelia 127 yläkertavarauksella, tontilla ja autotallilla saa kaiken yht. n. 200 000te ja on erkkeriä ja erkkerisaunaa ja parveketta ja muutenki luxusta, eikä ite tarvi muuta tehä ku siivous yms. pikku hommaa. Ja ite tehtynä toiki tulis huomattavasti halvemmax. Ja kyseessä ei ole mikään laatikon mallinen talo.

Vierailija
8/8 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 1½ kerroksinen talo (alakerta valmis) maksaan 133teur. Tontti lisäksi. Neliöhinta siis n.1100e. Tosin viime vuoden hinnoilla ja kokonaan ita rakennettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi