Ruokaboksi - aiotteko kokeilla? Mikä erottaa muista?
Kommentit (178)
Ruokaboksi kokemuksia parin viikon takaa:
Plussaa:
- tilasimme Original boksin 2 hengelle jossa kolme reseptiä
- runsaita annoksia, ainakin me kaksi aikuista saimme yht. neljä annosta varsinkin pastaruuasta
- uusia makuja ja yrttejä meille, käytin ekaa kertaa ruuanlaitossa esim minttua ja fenkolia
- vähensi kaupassakäyntiä ja herkkujen ostoa
- mies sanoi että maukkaampaa pastaa kuin ravintolassa ja kyselee milloin tilataan taas ruokaboksi
Miinuksia:
- hinta
- ihan kaikkia tuotteita ei tuoda boksissa, vaan osan tulee löytyä kaapeista valmiina
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan edes yhden kerran kun ensimmäisestä tilauksesta saa -20€ alennusta koodilla REH9. Näin ollen meidän boksi maksoi vain 39e mikä oli mielestäni kohtuullinen!
Silloin tällöin olen tilannut meidän perheelle (3 henkeä). Hinta on todella kova, vähintäänkin puooleen hintaan saa ainekset kaupasta. Mutta välillä kiireistä arkea helpottaa, kun joku muu on miettinyt reseptit valmiiksi ja kantanut raaka-aineet ovelle.
Tilasin vähän puolivahingossa kun puhelinmyyjä soi ja mulla oli huono hetki. Sekä monta vuotta miettinyt että joskus pitää kokeilla jotain vastaavaa. Ajattelin kyllä että aika kallis, mutta että perun heti kun pystyn. Vahingossa laskin vielä väärin ja sain boksin kun lapset olivat isällään, ainoastaan yhden illallisen verran minulla. Mutta toisaalta, nyt minulla oli aika keskittuä reseptiin ja tehdä rauhassa.
No nyt unohdin perua ajoissa eli ensi viikko vielä nyt sitten. Plussa siitä ettei tarvitse miettiä mitä syö tai kaupasta ostaisi. Eilen tein ihan helppoja ja hyviä jauhelihapihvejä kermapippurikastikkeessa. Yksi lapsistani söi, ja sanoi että oli ihan ok, ja toinen meni kauppaan ja kokkasi itse oman illallisen. Tänään olin yksin kotona ja tein kanakeiton, jossa oli kasviksia, kookosmaitoa ja linssejä. Ohjeessa luki että kaikille maistuva, mutta itse en ole oikein kookosmaidon tai linssien ystävä, joten ei maistunut. Lapsille ei olisi kyllä kelvannut. Jos jossain nimittäin lukee että maistuu kaikille, niin tiedän takuuvarmasti että meillä ei 😅 Onneksi kaveri tuli kylään ja lahjoitin keittoa eteenpäin. Huomenna on uunikasviksia (mm punajuuria) ja jogurtti-fetakastiketta ruokalistalla. Summa summarum. Tuntuu aivan liian kalliilta, etenkin kun tämä yksi ruokalaji ei napannut yhtään. Mutta ehkä opin lukemaan reseptejä ja jokin resepti menee jatkoon.
Mua häiritsee tässä konseptissa eniten se, että on plagioitu vuosia sitten lanseerattu konsepti (joka kai meni nurin, enkä kyllä muista sen nimeäkään tähän hätään :D ) ja esitelty nyt ikään kuin omana keksintönä. Itse boksia en ole kokeillut, mutta toki kiva, jos laajentaa jengin ruokailutottumuksia, ja tulee syötyä esim. kalaa enemmän, kuten joku tässä aiemmin mainitsi. Ihan vaan periaatteessa häiritsee tämä plagiointihomma. Enkä todellakaan ole tuotteen alkuperäinen lanseeraaja, jos joku sitä nyt alkaa huutelemaan.
Ai täällä on mainoskampanja meneillään XD
Soittivat tänään ja tyrkyttivät ruokaboksia. Mikäs siinä, voihan tommosta käyttää tai ainakin kokeilla, jos tuntee tarvetta.
Mulla on itselläni aikaa käydä kaupassa hakemassa haluamani tarvikkeet yhden hengen talouteeni. Olen pitkäaikaistyötön, joten en tasan laita vähiä rahojani omalta kannaltani täysin turhaan.
Olen vuoden ajan tilannut säännöllisen epäsäännöllisesti. Reseptit ovat olleet hyviä ja helppoja. Konsepti onn hyvä ja helpottaa elämää, mutta kun tarpeeksi pitkään on tilannut, niin samat ruuat tulee uudelleen. Enää ei kannata tilata boksia, koska todennäköisesti resepti löytyy ennestään jo ja on järkevämpää tilata vaikka kauppakassi kotiin.
Älkää hyvät ihmiset tilatko ikinä täältä!
Ruokaboksi perustuu mummojen "Ei sido mihinkään (paitsi jos et tajua perua tilaustasi)"-taktiikkaan! Tilasin loka-marraskuussa kokeilupakkaiksen koska _ei sido mihinkään_ ja nyt noin 10 viikko ensimmäisestä tilauksesta tuli ilmoitus että minulle on tulossa maanantaille toimitus ruokaboksilta, jota en pysty peruuttamaan bringin kautta (sopimus sanoo että pitää peruuttaa ruokaboksin kautta), ruokaboksin asiakaspalvelu on mennyt kiinni 3 tuntia bringin toimitusilmoituksesta, eikä tilausta voi perua netistä.
Kävin katsomassa tililtä ja 59 euroa on jo velvoitettu alkuviikosta tililtäni. En voi tehdä asialle mitään ja itken tässä nyt jo toista päivää, koska ne rahat oli tarkoitettu kanini silmälääkärin ensi viikolle.
En tilaisi IKINÄ! Ruokaboksi on käyttänyt tuhottomasti rahaa nettimarkkinointiin ja sen huomaa kun googletetaan "Ruokaboksi" hakuun tulee paljon kaupallisen yhteistyön blogeja ja instagram
on tukotettu täyteen some-henkilöiden mainoksilla!
Olen seurannut joskus kymmenen vuotta sitten amerikkalaista you tube -kanavaa, siellä ruokaboxi tuli aina oven taakse. Kukaan ei saisi laatikkoa ajoissa, jos pitäisi odottaa, että joku on kotona ja avaa oven.
Kamalaa mussutusta hinnasta! Täytyy laskea ensin kaikki auton todellisesta kilometrihinnasta (autolaina, huollot, uudet renkaat, trafimaksu, vakuutus ja bensa) siihen, että nappaa marketista kaikkea muuta karamelleista kausikoristeluhömppään mukaan.
Minusta autollakäynti kaupassa vie energiaa. Muutenkaan parkkipaikat eivät oikein inspiroi.
Muutaman kerran olen kokeillut. Kahden hengen annos on riittävä kolmelle. Osa resepteistä oli oikeinkin hyviä, osa ei. Pitemmän päälle on liian kallis. Toimitusta tylsä odottaa yhdeksään asti illalla. Lisäksi ärsyttää se jatkuva mainosten tunkeminen tekstareina ja sähköpostiin. Tällainen asiakkuus pitäisi pystyä perumaan netissä mutta eipä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Up
typerä up
Nämä palveluiden mainosketjut ovat aika noloja.
"Hei ootteko tekin käyttänyt tätä Uutta Palvelua(tm)? Tää on tosi hyvä, mä ainakin antasin 5/5! Tosi halvat hinnat ja palvelu pelaa!"
Ja sitten pitäisi uskoa, että ketjun avaaja ei ole ko. lafkan markkinointimies...
Ruokaboksin myyjät ovat pommittaneet minua päiväkausia. Tänään menee estoon.
Itse tilaan ruuat Citymarketista kotiovelle. Mukaan saa kaikki muutkin ruuat ja taloustarvikkeet samalla hinnalla kuin ruokaboksista tulee pelkät pääruoka-ainekset.
Rahan arvo on ihmisiltä täysin hukassa.
En, tilaan woltilla kaikki ruuat, ei tarvi kokkailla, säästyy sekin aika parempaan.
Näin FB-mainoksen ja ajattelin, että olisi kiva vilkaista. Jäi vilkaisuksi, koska sivuilta ei löytynyt oikeastaan mitään infoa siitä, mitä paketeista saa. Näitä palveluita on tullut paria katsottua ja käytännössä kaikissa näkee myös seuraavan viikon ruuat netissä. Nämä pitäisi kuitenkin tilata ihan arvalla.
Iso miinus myös tuosta, ettei mausteita tule mukana. Jos sanotaan, että kaikki ainekset on mukana, pitäisi niiden olla mukana. Itseä olisi ainakin jyrsinyt, jos olisin mennyt tilaamaan paketin ja sitten kokkauksen aloitettua huomaisin, että pitää mennä kauppaan ostamaan oikeanlaisia pippureita.
Ja juu, toki voisi lukea ne sähköpostiviestit aina tarkkaan, mutta jos maksaa 30 euroa ja ideana on helppo ruuanlaitto niin...
Blep kirjoitti:
Näin FB-mainoksen ja ajattelin, että olisi kiva vilkaista. Jäi vilkaisuksi, koska sivuilta ei löytynyt oikeastaan mitään infoa siitä, mitä paketeista saa. Näitä palveluita on tullut paria katsottua ja käytännössä kaikissa näkee myös seuraavan viikon ruuat netissä. Nämä pitäisi kuitenkin tilata ihan arvalla.
Iso miinus myös tuosta, ettei mausteita tule mukana. Jos sanotaan, että kaikki ainekset on mukana, pitäisi niiden olla mukana. Itseä olisi ainakin jyrsinyt, jos olisin mennyt tilaamaan paketin ja sitten kokkauksen aloitettua huomaisin, että pitää mennä kauppaan ostamaan oikeanlaisia pippureita.
Ja juu, toki voisi lukea ne sähköpostiviestit aina tarkkaan, mutta jos maksaa 30 euroa ja ideana on helppo ruuanlaitto niin...
Minä tilasin viime vuonna pari kertaa ja oli kyllä netissä tulevien viikkojen listat. Eihän sitä muuten voi päättää millä viikolla haluaa ja millä ei. Ei ne sokkona sieltä tule.
Mutta joo, kallishan se on. Sekin vielä menisi, mutta meille ei riittänyt määrät, 2 aikuista ja 3 lasta, eikä olla edes mitään suursyömäreitä. Se kuitenkin pitää sanoa että reseptit oli tosi hyviä, ja raaka-aineet myös.
Jos tätä nyt jollekin voisi suositella niin ehkä joku hyvätuloinen poikamies joka haluaa oppia laittamaan ruokaa...?
Tilasin puhelinmyyjältä joka ei kysellyt kyllä paljon preferenssejä systeemiin liittyen, sähköpostiosoite ja luuri ainoita, toimitus sujui kerrotulla tavalla, reseptit viime viikolle olivat se, minkä pohjalta raaka-ainetoimituksen eli boxin tilasin.
Kaikki meni hyvin ja puolisokin tykkäsi, katsoimme yhdessä tämän viikon vaihtoehdot ja laitoimme täpän vegeboxiin, lisäksi 4 kg hedelmiä
Tuota ei toimitettu, kun pyysin edellisen maksamista varten laskutiedot sähköpostiin , siihen pyyntöön ei vastattu.
Harmi, sisällöllisesti homma osataan, mutta palvelua ei.
No kaupassa on välillä käytävä kuitenkin, jos vaikka haluaa yhden litran maitoa...tai pullon kolajuomia
En tilaa yhtäkään tuotetta, jota markkinoidaan aggressiivisella puhelinmyynnillä. Onneks ei oo tuohon tarvettakaan, osataan miehen kanssa kyllä ostokset ja reseptit muutenkin. Safkaa tai raaka-aineita ei ikinä mene meillä hukkaan.
Ruokaboxin hinta n.80€ tulee 100% kalliimmaksi kuin www.foodi.fi tilattuna n.40€ samat ruoka-aineet.
450-500€/kk Ruokaboxi hinta, kun olen verranut 200-250€/kk Foodie.fi hinnat ja on enemmän valikoimaa ja saa kaikki mausteet, lisukkeet, maidot ja leivät samalla kotiin. Voi itse valita klo.ajat milloin tuodaan kotiin!
En, koska Vappu P