Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin alkaa viettämään joulua jo syyskuussa, mutta mies kummastelee

Vierailija
23.10.2017 |

Haluaisin juoda glögiä, paistaa pipareita ja joulutorttuja, täyttää kodin amarylliksillä ja hyasinteilla ja havukranssia oveen. Jos syyskuussa siis, viimeistään lokakuun alussa. Joulun tuoksua ja kaikkia ihania joulujuttuja, kynttilöitä jne. Mies vähän kummastelee miksi haluan viettää neljä kuukautta joulua. Sen mielestä menee maku koko joulusta, eikä saisi viettää joulua kuin sen pari viikkoa joulun aikana. Minun mielestä ei mene yhtään maku eikä voi ikinä kyllästyä. Olenko ainoa, joka jo syyskuun alussa mietti että mitä uusia glögimakuja on tullut ja joko saa paistaa ekat joulutortut?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan joulua. Enkä kärsinyt vanhempien liiallisesta alkoholinkäytöstä tai mitään sellaista, päinvastoin, lapsuudenperheessäni vietettiin "täydellistä" joulua, eikä alkoholia käytetty lainkaan. Eli kauhea stressi koko juhlasta jo marraskuussa, koko talon puunaus lattiasta kattoon, perinneruokien vääntämistä hiki päässä ja valtava määrä lahjoja. Vanhemmat yrittivät jotenkin liikaakin saada lapsille joka vuosi "unelmien" joulun, minkä seurauksena he olivat kireitä ja uupuneita ja odottivat meiltä lapsilta jonkinlaista suunnatonta kiitollisuutta tästä kaikesta ja siispä myös täydellistä käytöstä. En tiedä miten sisarukseni kokivat asian, mutta minusta ainakin tuntui, että koko joulunvietto oli varpaillaanhiipimistä, koska pieninkin virhe aiheutti täyden romahduksen. Olin muutenkin ahdistunut lapsi ja pelkäsin jouluisin kuollakseni, istuin itku kurkussa sohvalla ja vahdin kuusen aitoja kynttilöitä (puutalossa!) koska pelkäsin tulipaloa. Koko ajan oli syyllinen olo, kun en osannut olla täydellinen enkä riittävän kiitollinen, vaikka miten yritin. Aikuisena oli suunnaton helpotus kun vihdoin uskalsin kieltäytyä joulunvietosta kokonaan.

Vierailija
42/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VIHAAN joulua. Siis VIHAAN sitä. Enemmän vihaan vain Cheekiä, Elastista ja JVG:tä. Jos noi kolme tekisivät joululaulun, minusta saattaisi tulla vaarallinen yhteiskunnalle.

Oletko alkoholistien lapsi vai mikä saa sinut vihaamaan joulua?

Kysyin tätä siksi, että kaikki ne työkaverit, jotka ovat vapaaehtoisesti jouluaattona iltavuorossa, ovat kärsineet lapsuudessaan toisen vanhempansa liiallisesta alkoholin käytöstä.

Mulla on absolutistivanhemmat. Narsisti ja marttyyri. Tappelivat joka joulu päiväkausia, minä luimin pitkin nurkkia ja yritin olla näkymätön ja kuulumaton. Joulu piti silti olla, vaikka hampaat irvessä. Omaa en varmaan siksikään ole koskaan halunnut viettää, se tuo pintaan muitakin traumoja. Niinpä joulu on lapsen kasvettua teiniksi palautettu meillä sille samalle tasolle kuin muutkin juhlapyhät: sen olemassaolo tiedostetaan, mutta se ei aiheuta toimenpiteitä. Viime jouluna oltiin pitkän kaavan kautta kiinalaisessa, ainoina asiakkaina. Olen ollut myös kuskina jouluyönä, baareissa (Tampere) oli valtavasti ihmisiä, se yllätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VIHAAN joulua. Siis VIHAAN sitä. Enemmän vihaan vain Cheekiä, Elastista ja JVG:tä. Jos noi kolme tekisivät joululaulun, minusta saattaisi tulla vaarallinen yhteiskunnalle.

Oletko alkoholistien lapsi vai mikä saa sinut vihaamaan joulua?

Kysyin tätä siksi, että kaikki ne työkaverit, jotka ovat vapaaehtoisesti jouluaattona iltavuorossa, ovat kärsineet lapsuudessaan toisen vanhempansa liiallisesta alkoholin käytöstä.

Mun sisko(puoli) taas vihaa joulua, koska hänen äitinsä kuoli aattona syöpään.

Vierailija
44/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jotkut vihaavat joulua tai ottavat siitä stressiä!

Joulu on juuri sellainen millaiseksi sen itse teet! Rakastan joulukoristeita ja valoja, ne luovat ihanan tunnelman kotiin. :) Jouluruoka ja herkut ovat hyviä. Pipareita ja torttuja voi ihan hyvin leipoa jo nyt. Meillä esimerkiksi ollaan monesti tehty valmistaikinasta piparit ja sitten jouluksi tehdään piparit alusta loppuun itse.

Meille tulee joulu marraskuun puolenvälin jälkeen, ihan viimeistään joulukuun alussa.

Vierailija
45/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on taas joulu on taas kattilat täynnä puuroo...😍🎵

Vierailija
46/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun Juhannusjuhlinta alkaa maaliskuussa?

Vierailija
47/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouluihmisille voi sanoa ettei syyskuussa saa aloittaa joulun odotusta, mutta kukaan ei kyseenalaista että iso osa ihmisistä odottaa jo kesää?! No miten on, meneekö teillä kesä pilalle kaikesta odotuksesta?

Vierailija
48/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää joulua vihatko sen takia, että vanhemmat ovat sen lapsuudessa pilanneet. Tai jouluihmisiä! :)

Tehkää joulusta näköisenne. Unohtakaa ne lapsuudenjoulut. Tai älkää viettäkö joulua, mutta tarviiko sitä nyt vihata ja sen turvin "kieltää" muilta?

Mä olen viettänyt alkoholistijouluja lapsuuteni. Ensin äiti siivos ja kokkas hampaat kireenä viikkoja ja jouluaattona napsahti kossupullo auki. Oli aika hänenkin rentoutua. Poliisi oli tutumpi näky jouluisin kuin joulupukki.

Parikymppisenä en halunnut viettää joulua ollenkaan. Pakkasin repun ja lähdin maahan missä ei joulua vietetä. Näin menin muutamia vuosia ja löysin reissultani rakkauden.

Suomeen asetettua takaisin ja oma koti, niin alkoi joulun kutsua muakin. Ollaan kehitelty omia pikku perinteitä ja hupsutuksia. Tehdään mitä jaksetaan ja loput saa kaupasta.

Aplle, että senkus teet jouluherkkuja jo. Tuskin se mies pahaa tykkää, kuitenkin maistuu. :) Mä virittelin "kausivaloja", kun ulkona on niin pimeetä. On tuota takapihaakin kivempi kattella.

Kuulun myös siihen FB ryhmään "sydämeeni joulun teet". Ovat aika aktiivisia, että heinäkuussa mulle tuli jouluähky hetkeksi ja piti laittaa stoppiin se jouluinen uutisvirta. :D Lokakuun alusta sallin itselleni taas sen ryhmän. Kaikkea ihania jouluhöpsöjä siellä onkin.

Ensin tosin vietetään Halloween, sitten vasta alan joulua laittamaan kotiin.

Vierailija
49/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sun Juhannusjuhlinta alkaa maaliskuussa?

Miten juhannusta juhlitaan? Liittyykö siihen erilaisia rituaaleja, kuten jouluun?

Tietty ruoka, sauna, yhdessäolo. Siinä tapauksessa me vietetään juhannusta pitkin vuotta.

Vierailija
50/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää joulua vihatko sen takia, että vanhemmat ovat sen lapsuudessa pilanneet. Tai jouluihmisiä! :)

Tehkää joulusta näköisenne. Unohtakaa ne lapsuudenjoulut. Tai älkää viettäkö joulua, mutta tarviiko sitä nyt vihata ja sen turvin "kieltää" muilta?

Miksi kukaan ikinä esimerkiksi tarvitsisi terapiaa, jos voisi vain "unohtaa" huonot kokemukset? Sanot varmaan masentuneellekin, että "ota itseäsi niskasta kiinni". Joulunvietto ei ole mikään velvollisuus, joka kaikkien pitää suorittaa.

Vierailija
51/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ikinä esimerkiksi tarvitsisi terapiaa, jos voisi vain "unohtaa" huonot kokemukset? Sanot varmaan masentuneellekin, että "ota itseäsi niskasta kiinni". Joulunvietto ei ole mikään velvollisuus, joka kaikkien pitää suorittaa.

:D voihan elämän tietty noinkin raskaasti ottaa. En tajuakaan teitä möllöjä, eikä mun kyllä tarviikaan.

Vierailija
52/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D voihan elämän tietty noinkin raskaasti ottaa. En tajuakaan teitä möllöjä, eikä mun kyllä tarviikaan.

Minä taas en tajua ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitää nauttia samoista asioista. "Joulu tuottaa iloa minulle, joten totta kai sen pitää tuottaa iloa sinullekin, sinulla on vain huono asenne!" Tästä syystä jouluihmisiä vihataan. Pahempia kuin uskonnon tuputtajat!

Vierailija
53/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tajua ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitää nauttia samoista asioista. "Joulu tuottaa iloa minulle, joten totta kai sen pitää tuottaa iloa sinullekin, sinulla on vain huono asenne!" Tästä syystä jouluihmisiä vihataan. Pahempia kuin uskonnon tuputtajat!

Tunne on täysin molemminpuolinen. "Yhyy vihaan joulua ja siksi isken joulukeskusteluun jotta pääsen jakamaan vihaani!"

Vierailija
54/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa oikealta painajaisten puolisolta.

Vierailija
55/55 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne on täysin molemminpuolinen. "Yhyy vihaan joulua ja siksi isken joulukeskusteluun jotta pääsen jakamaan vihaani!"

Totta, olisi ihan mahtavaa keskustella niin, että kukaan ei olisi eri mieltä! Eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan