Haluaisin alkaa viettämään joulua jo syyskuussa, mutta mies kummastelee
Haluaisin juoda glögiä, paistaa pipareita ja joulutorttuja, täyttää kodin amarylliksillä ja hyasinteilla ja havukranssia oveen. Jos syyskuussa siis, viimeistään lokakuun alussa. Joulun tuoksua ja kaikkia ihania joulujuttuja, kynttilöitä jne. Mies vähän kummastelee miksi haluan viettää neljä kuukautta joulua. Sen mielestä menee maku koko joulusta, eikä saisi viettää joulua kuin sen pari viikkoa joulun aikana. Minun mielestä ei mene yhtään maku eikä voi ikinä kyllästyä. Olenko ainoa, joka jo syyskuun alussa mietti että mitä uusia glögimakuja on tullut ja joko saa paistaa ekat joulutortut?
Kommentit (55)
Olen ratkaissut ongelman tekemällä joulujuttuja itse. Kuuntelen autossa joululauluja, neulon lahjoja, teen puolisolle joulukalenteria. Tein porkkana- ja lanttusoseet pakkaseen. Joulu on minulle älyttömän tärkeä asia. Tapa ilmaista itseään, kotoilla, rauhoittua, puuhastaa kivoja juttuja. En luopuisi ikinä.
Samanlainen joulufanaatikko täällä! Haluaisin nyt jo laittaa jouluvalot, mutta maltan mieleni, minäkin miehen vuoksi. Hänkin kyllä tykkää joulusta ja koristelee kanssani mielellään, mutta ei ihan lokakuussa sentään vielä. :D Ens kuussa kyllä! Siihen saakka teen listoja ja suunnittelen ja ostan lahjoja ja muita tarpeita :)
VIHAAN joulua. Siis VIHAAN sitä. Enemmän vihaan vain Cheekiä, Elastista ja JVG:tä. Jos noi kolme tekisivät joululaulun, minusta saattaisi tulla vaarallinen yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
VIHAAN joulua. Siis VIHAAN sitä. Enemmän vihaan vain Cheekiä, Elastista ja JVG:tä. Jos noi kolme tekisivät joululaulun, minusta saattaisi tulla vaarallinen yhteiskunnalle.
Miksi sinä vihaat joulua?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholistien lapsi vai mikä saa sinut vihaamaan joulua?
Vierailija kirjoitti:
Taisin löytää sielunkumppanin!
Kyllä meidän perheessä on ainakin aina saatu joulu aikaseks viikossa. En ymmärrä miks siitä pitää hössöttää. Enkä myöskään ymmärrä, että miks joulua pitäis juhlia kuukausitolkulla kun ei siinä juurikaan mitään ihanaa ole. Mutta jokaisella on omat omituisuutensa ja kumppanin on se vaan kestettävä. Pistähän vaan talo jouluseks jos se sulle iloa tuottaa.
Olet täysin normaali. Olen itse samanlainen. Nytkin konvehtirasia vieressä ja amaryllikset parhaita kukkia!!! Mitä se miehellesi kuuluu mitä uunissa paistelet.
Täällä on ensimmäiset tortut paistettu ja glögit juotu syyskuun lopulla, myös kynttelikkö on nostettu esille tuomaan tunnelmaa. Kynttelikkö loistaa kun verhot on kiinni, ei haluta paljastua naapureille :D ennen stressasin joulua ja se lyhyt joulunaika tuntui suorittamiselta, ei ehtinyt nauttia ollenkaan kaikenmaailman kyläilyjen, töiden ja omien odotusten keskellä . Nyt kun ollaan aloitettu joulun fiilistely aiemmin, ei stressaa ja siitä ehtii nauttimaan. Voisitko säätää joulufiilistelyä hieman hienovaraisemmaksi? Ehkä nuo kukat voisi ottaa esiin myöhemmin? Valojahan voi viritellä vaikka miten "syysvaloiksi" ja kotiin vaihtaa pikkuhiljaa punaista väriä, jos tällainen on tapana jouluna. Tai voisithan tehdä itsellesi mahdollisuuksien mukaan jonkinlaisen joulupesän/nurkkauksen/huoneen, jossa voit fiilistellä minkä kerkeät :)
Pienituloisena jouluihmisenä fiilistelen joulua koko vuoden tekemällä tontun töitä eli hankkimalla lahjoja aina sopivan osuessa kohdalle, tänä vuonna ostin ensimmäiset joululahjat tammikuussa. Pari viimeistä lahjaa on hankittava vielä marraskuussa, joulukuun palkasta hankitaan jouluherkut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sä ainakin lihoat kun vedät 4kk vuodesta pipareita ja joulutorttuja naamaan ja juot sokerisia glögejä...Mut kukin tavallaan.
Ei ketjua ilman anorektikkoa 😂 Ihan sama, vaikka puhuttais joulunvietosta syyskuussa.
Ap:lle suosittelen iltalukemiseksi Heinrich Böllin novellia ”Ois joulu ainainen”. Löytyy kirjasta ”Tohtori Murken kootut tauot” (mikä sekin on aivan mainio, ehdottomasti lukemisen arvoinen novelli).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholistien lapsi vai mikä saa sinut vihaamaan joulua?
Kysyin tätä siksi, että kaikki ne työkaverit, jotka ovat vapaaehtoisesti jouluaattona iltavuorossa, ovat kärsineet lapsuudessaan toisen vanhempansa liiallisesta alkoholin käytöstä.
Joulua voi miettiä syyskuussa, ainoastaan jos neuloo jotain isotöistä lahjaksi.
Mulla on jo kynttelikkö esillä. Lähinnä kyllä siksi, että mun pöytälamppu hajosi enkä oo saanut hankittua uutta ja joku valo pitää olla, kun lukee tentteihin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sä ainakin lihoat kun vedät 4kk vuodesta pipareita ja joulutorttuja naamaan ja juot sokerisia glögejä...Mut kukin tavallaan.
Liikun päivittäin, joten en liho. Enkä minä edes itse niitä välttämättä halua syödä, haluan vain leipoa ja sen tuoksun kotiin. Ap.
Laita joulutuoksua tuoksulamppuun. Kukissa ei ole mitään vikaa jo heti kun niitä myydään.
Suklaat ja karkit jo tulleet kauppoihin. Ne isot paketit.