Mies liimasi kirjeeseen postimerkin sijaan kuvan pizzasta - kirje tuli perille, Posti älähti: "Jokainen huomattu väärennös tutkitaan"
Posti on ottanut kantaa sosiaalisessa mediassa levinneen laitilalaismiehen julkiseen päivitykseen, jossa hän kertoo lähettäneensä itselleen kirjeen tekaistulla postimerkillä nähdäkseen, tulisiko se perille.
Tuhansia kertoja jaetussa julkisessa Facebook-päivityksessään mies perustelee koettaan seuraavasti:
- Olen pitkään miettinyt onko postimerkeillä mitään tarkoitusta, kun niitä ei edes enää leimatakkaan. Leikkasin mainoslehtisestä postimerkin kokoisen palan pizzan kuvasta, liimasin kuoreen ja lähetin kirjeen itselleni. Perille tuli. Ja vielä kahdessa päivässä!
Kommentit (43)
minkähänlainen rikostuomio tulee tälläisestä rikoksesta :D
Näin entisen postilaisen mielestä Postin pitäisi skarpata ihan hitosti. 15 vuotta sitten, kun olin siellä itse vielä hommissa ei tällaista olisi tapahtunut - kirjeen olisi viimeistään jakaja napannut erilleen ja pistänyt lunastettavien joukkoon (eli jos postimaksua ei ole maksettu, vastaanottaja joutuu hakemaan kirjeen postitoimipaikastaan ja maksamaan postimaksun).
Silloin toisaalta vielä kirjeet menivät perille, ykkösluokan kirjeet päivässä, maksimissaan kahdessa ja kakkosluokan kirjeet kolmessa, maksimissaan neljässä päivässä. Tarkkuus on hävinnyt kokonaan Postilta - suurimmaksi osaksi siitä syystä, että varsinaisen työn tekijöitä eli postin lajittelijoita ja jakajia on irtisanottu niin paljon. Yhden ihmisen pitäisi nykyään tehdä kolmen työt... Onneksi en enää ole siellä töissä.
Ei ollut. Mies oli valmis ottamaan sen riskin, että hän ei saa kirjettä ollenkaan. Hän ei siis odottanut taloudellista hyötyä eli sen postimerkin hintaa. Hänhän ei hyötynyt taloudellisesti mitenkään siitä, että kirje tuli perille.