Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin alkaa viettämään joulua jo syyskuussa, mutta mies kummastelee

Vierailija
23.10.2017 |

Haluaisin juoda glögiä, paistaa pipareita ja joulutorttuja, täyttää kodin amarylliksillä ja hyasinteilla ja havukranssia oveen. Jos syyskuussa siis, viimeistään lokakuun alussa. Joulun tuoksua ja kaikkia ihania joulujuttuja, kynttilöitä jne. Mies vähän kummastelee miksi haluan viettää neljä kuukautta joulua. Sen mielestä menee maku koko joulusta, eikä saisi viettää joulua kuin sen pari viikkoa joulun aikana. Minun mielestä ei mene yhtään maku eikä voi ikinä kyllästyä. Olenko ainoa, joka jo syyskuun alussa mietti että mitä uusia glögimakuja on tullut ja joko saa paistaa ekat joulutortut?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin joulusi päättyy?

Vierailija
2/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin joulusi päättyy?

No kyllä loppiaisena voin sen vieton lopettaa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin huolissani. Ei ole normaalia vielä joulua miettiä.

Vierailija
4/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu aikaisintaan joulukuussa, muuten menee hermo :D 

Vierailija
5/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olisin huolissani. Ei ole normaalia vielä joulua miettiä.

Ei mies sentään huolissaan minusta vielä ole :D , kummissaan vain. Se ei vaan osaa eläytyä siihen, että joulu on elämän parasta aikaa. Ap. 

Vierailija
6/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisesta on kaksi kuukautta jouluaattoon ja kaksi palkanmaksupäivää jäljellä, joten kyllä joulun miettiminen ja lahjojen hankkiminen on pitänyt aloittaa jo kauan sitten.

Vierailija
7/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomisesta on kaksi kuukautta jouluaattoon ja kaksi palkanmaksupäivää jäljellä, joten kyllä joulun miettiminen ja lahjojen hankkiminen on pitänyt aloittaa jo kauan sitten.

Olen nyt jo ahdistunut siitä, että tänä vuonna joulu loppuu jo 2,5 kk päästä! Ja sitten taas joutuu odottamaan ainakin 9 kuukautta seuraavaa joulua. Ap.

Vierailija
8/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jouluihminen henkeen ja vereen mutta aloitan jouluvalmistelut vasta 1. adventtina - koska siitähän se joulunodotus virallisestikin alkaa. Neljä viikkoa ennen joulua Loppiaiseen tai jopa Tuomaanpäivään on ihana fiilistellä joulua. Lokakuussa nautin vielä täysillä syksystä: syyskuusta, kynttilöistä, syksyn väreistä, sienistä jne.

Vierailija
9/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sä ainakin lihoat kun vedät 4kk vuodesta pipareita ja joulutorttuja naamaan ja juot sokerisia glögejä...Mut kukin tavallaan.

Vierailija
10/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihmisen pahimpia hetkiä. Kauheet paineet otetaan, epäonnistutaan ja sitten on joulu taas pilalla kaikilla.😂

Vierailija
11/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän sä ainakin lihoat kun vedät 4kk vuodesta pipareita ja joulutorttuja naamaan ja juot sokerisia glögejä...Mut kukin tavallaan.

Liikun päivittäin, joten en liho. Enkä minä edes itse niitä välttämättä halua syödä, haluan vain leipoa ja sen tuoksun kotiin. Ap.

Vierailija
12/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole ihmisen pahimpia hetkiä. Kauheet paineet otetaan, epäonnistutaan ja sitten on joulu taas pilalla kaikilla.😂

Voi se olla noinkin jossain :D . Mutta minä en ota paineita, minulle riittää kun varsinaisena jouluna on vähän pipareita ja pari laatikkoa ja kinkku ja piparisuklaa ja kynttilöitä ja joulukuusi. En tarvi mitään hienoa olla eikä noissa oikein voi edes epäonnistua. Viime jouluna ei ollut kuusta ja silti olin iloinen, onhan joulu parasta aikaa:) .  Ap.

Vierailija
13/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko liittynyt fbssä Sydämeeni joulun teem-ryhmään. Sieltä löydät lajitovereitasi.

Vierailija
14/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Minäkin vietän juhannusta ensimmäiseen adventtiin saakka.

Vierailija
15/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä sinkku, niin vietin joulua tyytyväisenä syyskuusta saakka. Mutta koska mies ei halua yliannostusta, niin en voi nyt tehdä enää niin, on ollut pakko odottaa edes marraskuuhun. Harmittaa. Mitenhän saisin senkin rakastamaan 4 kk kestävää joulua :D :D ?? Ap.

Vierailija
16/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisiko kompromissiksi viininpunaisten kynttilöiden polttaminen, oveen se havukranssi ja esim. viikonloppuiltaisin jonkun mausteisen totin nauttiminen?

Vierailija
17/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavia nuo kummisteLevat miehet.

Vierailija
18/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jouluihminen henkeen ja vereen mutta aloitan jouluvalmistelut vasta 1. adventtina - koska siitähän se joulunodotus virallisestikin alkaa. Neljä viikkoa ennen joulua Loppiaiseen tai jopa Tuomaanpäivään on ihana fiilistellä joulua. Lokakuussa nautin vielä täysillä syksystä: syyskuusta, kynttilöistä, syksyn väreistä, sienistä jne.

Tarkoititko ehkä Nuutinpäivään asti? Jos fiilistelet Tuomaanpäivään, niin menee koko ensi vuosi, sillä " hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois viepi" , Tuomaanpäivä on ennen joulua..

Vierailija
19/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen miettiminen kyllä, mutta koristeet odottavat laatikoissaan sinne joulukuun alkuun.

Vierailija
20/55 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan porkkana- ja lanttulaatikkoa ja piparkakkuja syödä muulloinkin kuin joulukuussa, mutta en kyllä ymmärrä tuommoista turhaa koristelua ja ennenaikaista valmistautumista jouluun.  Suurimmissa kaupoissa ensimmäiset joulunmerkit näkyvät siinä kun glögit tulevat myyntiin ja erilaisia suklaarasioita kasataan isoiksi röykkiöksi asiakkaiden houkuttelemiseksi. Yhdessä vanhassa Jaska Jokusen sarjakuvassa oli kyltti jos todettiin suunnilleen että "enää 250 ostopäivää jouluun".

Sitä ennen voi viettää vaikka marraskuun 3. päivänä eli pyhäinpäivänaattona Halloweenia, niin että ohjelmanumerona on hyvää ruokaa ja mielenkiintoisia kauhuelokuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä