Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon allergiaruoat turvottaa vatsaa?

Vierailija
23.10.2017 |

Olen hoikka ja pahasti ''omenavartaloinen'' eli kaikki läski on keskivartalolla.
Olen aika allerginen monelle ruoka-aineelle. Olen 23v.

Esim maito allergia näytti 10/10
Soijapapu 10/10
Tomaatti 5/10

Näitä kolmea ainesosaa käytän periaatteessa päivittäin. Tomaattia käytän yleensä juurikin käsitellyssä
muodossa (paseerattu/murska/pyre)

Soijapapua menee pelkästään nuudelien yhteydessä ja maitoa melkein joka ruokaan!...

Iho oireilee jonkun verran mutta ei paljoa , niin mietin voiko se oire olla pahasti suolistossa ja turvottaa mun vatsan ja kerryttää kaikki rasvan sinne?

Olisi kiva kuulla, kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellää mielipiteitä?

Vierailija
2/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen 10/10, 5/10 tuloksia, ne on +, ++... Miksi käytät ruoka-aineita, joille olet allerginen? Ei, suolistosi ei voi olla syynä, se ei lisää läskiä mahallesi. Sinulla on insuliiniresistenssi.

Vierailija
4/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen 10/10, 5/10 tuloksia, ne on +, ++... Miksi käytät ruoka-aineita, joille olet allerginen? Ei, suolistosi ei voi olla syynä, se ei lisää läskiä mahallesi. Sinulla on insuliiniresistenssi.

Minulla on merkattuna ihan numeroina. Ei - tai + merkein. Ihotautilääkäri selitti että allergia alkaa vasta jos numero täyttää ''5'' ja jos on 4 tai alle , niin ei lasketa allergiaksi. En tiedä miksi näin, mutta tämä siis ihan ammattilaisen suusta. 

Käytän tietysti allergisoivia ruokia , jos vain mahdollista. Tätä myös lääkäri aina suosittelee ellei tule pahoja oireita, tai muuten ruokavalio on erittäin rajoittunut. Maitoa on ihan kaikkialla. En voi yhtäkään einestä ostaa jossa ei olisi maitoproteiinia. (en niitä kylläkään syö paljo muutenkaan)

Joskus olen kuullut että allergia voi vaikuttaa suolistoon ja turvottaa, sen takia haluaisin kuulla jos kohtalontovereita ja jos mun läskit selittyisi sillä.

Ja jos nyt jättäisin kaikki allergiset ruoat pois, niin mulle ei jäisi oikeastaan mitään.

Maito, soija, tomaatti, pähkinät ja siemenet , tattari, kaura

Mitäpä minä sitten söisin jos vielä pitäisi VHH kokeilla.

Vierailija
5/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten saat vastauksen kysymykseesi, kun jätät nuo allergisoiviksi todetut ruoka-aineet kaikissa muodoissaan pois. Se on hyvin yksilöllistä, miten kukakin reagoi allergeeneihinsa.

Itselläni on allergioiden hoidossa hyviä kokemuksia ruoansulatusentsyymeistä, sellaisista, joissa on mukana proteaaseja.

Vierailija
6/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten saat vastauksen kysymykseesi, kun jätät nuo allergisoiviksi todetut ruoka-aineet kaikissa muodoissaan pois. Se on hyvin yksilöllistä, miten kukakin reagoi allergeeneihinsa.

Itselläni on allergioiden hoidossa hyviä kokemuksia ruoansulatusentsyymeistä, sellaisista, joissa on mukana proteaaseja.

Ajattelin että voisin koittaa ilman soijaa ja maitoa, mutta tomaatin jättäminen pois on liian vaikeaa, koska sitä käytetään lähes joka ruoassa myöskin. Tähän päälle pitää koittaa hitosti liikuntaa, tai jotain Hiit treeniä koska aiemminkin olen liikkunut 2h päivä ilman tuloksia.

Kiitti vinkistä btw pitää koittaa noita entsyymejä! :)

Vierailija
7/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruoka saa keskivartalon turpoamaan jos ahmii liikaa

Vierailija
8/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen kirjoitti:

Kaikki ruoka saa keskivartalon turpoamaan jos ahmii liikaa

En oikeastaan ahmi liikaa. Saatan syödä yhden annoksen ruokaa, ja ehkä nuudelipurkin päivässä ja siitä huolimatta hirveet läskit. Sen takia epäilin että allergia syynä.

Vierailija
9/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upii

Vierailija
10/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on merkattuna ihan numeroina. Ei - tai + merkein. Ihotautilääkäri selitti että allergia alkaa vasta jos numero täyttää ''5'' ja jos on 4 tai alle , niin ei lasketa allergiaksi. En tiedä miksi näin, mutta tämä siis ihan ammattilaisen suusta. 

Käytän tietysti allergisoivia ruokia , jos vain mahdollista. Tätä myös lääkäri aina suosittelee ellei tule pahoja oireita, tai muuten ruokavalio on erittäin rajoittunut. Maitoa on ihan kaikkialla. En voi yhtäkään einestä ostaa jossa ei olisi maitoproteiinia. (en niitä kylläkään syö paljo muutenkaan)

Joskus olen kuullut että allergia voi vaikuttaa suolistoon ja turvottaa, sen takia haluaisin kuulla jos kohtalontovereita ja jos mun läskit selittyisi sillä.

Ja jos nyt jättäisin kaikki allergiset ruoat pois, niin mulle ei jäisi oikeastaan mitään.

Jos ruokavalio koostuu pelkästään eineksistä, niin mieti mikä määrä niissä on suolaa ja kaikkia lisäaineita. Eiköhän ne ole syynä siihen mahan turvotuksen. Ostat itse puhtaita raaka-aineita ja kokkaat niistä ruokaa, niin lähtee mahastaki turha pömppö pois.

Vierailija
11/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi aiheuttaa suolisto-oireta ja käsittääkseni jonkin verran turvottaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enenevissä määrin on maidottomia tuotteita, jos vain viitsii hiukankaan lukea pakkausselosteita tai edes vilkaista pakkausten kansia. Pähkinätön-, soijaton-, viljaton- ja maidoton lätkiä näkee ihan tavallisessa kaupassa, ihan tavallisissa tuotteissa.

Muutoinkin trendi on se, että erilaiset allergeenit huomioidaan, sitä vaatii EU:kin.

Kannattaa vähän perehtyä kasvisukuihin, koska saatat alkaa allergisoida myös samankaltaisille proteiineille. Oletko siis kaikille siemenille allerginen - kasvithan useimmiten lisääntyvät siementen avulla - vaiko kenties vain osalle (pinja, seesami, auringonkukka...?).

*

Mitä söisit? Sinulla oei siis ilmeisesti ole muita rajoitteita, kuten keliakiaa, laktoosi-intoleranssia etkä ole kasvissyöjä? Internet on pullollaan reseptejä, läheskään kaikissa ei ole mitään tomaattiin vivahtavaakaan. Maitoa voit korvata esim. riisijuomalla, jos voit käyttää niin myös manteli- ja kookosjuomilla (manteli on ruusukasvi ja kookos on palmu, mutta nämä toisinaan testataan "pähkinöinä"). Soijapavun tilalla voi käyttää esim. kikhenettä tai härkäpapua.

*

Itselläni on noin 30 allergiaa, joukossa mm. pähkinät, maito, munat, kotimaiset viljat. Allergioiden huomioimisen jälkeen olo on ollut paljon parempi, näin kokonaisvaltaisesti.