Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan ymmärtää, miksi osa miesmammoista pitää renkaanvaihtoa niin suurena saavutuksena,

Vierailija
30.04.2024 |

että se ei mitenkään voisi naisilta onnistua. Kuitenkin todellisuudessa naiset tekevät sitä jatkuvasti ilman draamaa, itsekin teen ja suurin osa tuttavanaisista tekee.

Syy on tämä: he ovat itse alle ajokortti-iän, eivätkä ole koskaan faktisesti vaihtaneet renkaita autoon. He ovat kodista, jossa isä on vältellyt kotitöitä, mutta sen sijaan vaihtanut sankarillisesti autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa. Isä on tehnyt asiasta ison numeron ja voivotellut sen vaikeutta, jotta voisi paremmin oikeuttaa sen häpeällisen seikan, että hän jättää oman osuutensa kotihommista vaimon taakaksi. 

Joten miesmamma on jäänyt uskoon, että renkaanvaihto on jotain ylimaallisen vaikeaa, johon tarvitsee teräsreidet ja tekniikan yliopistotutkinnon.

Nyt tämäkin selvisi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiposki voimaantuu. 

Vierailija
2/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi valaise meitä sinä vahvin ja viisahin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni vaihtanut renkaita mihinkään.

Vierailija
4/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hallitunkit ja pulttipyssyt niin tarvitse tehdä numeroa kuin sitten vielä ristikko avain aikoina työläänä hommana.

Vierailija
5/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yli 70v alle 50kg anoppini vaihtaa renkaat pari kertaa vuodessa. Kuten aika moni muukin tuntemani nainen. 

Joko voi käyttää kunnon vipuvartta tai ostaa sähköisen mutterinvääntimen. Joka tapauksessa kyseessä on tekniikkalaji, ei voimalaji. 

Vierailija
6/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Itsellä on molempien autojeni renkaat rengashotellissa -ja aivan sama mitä joku on siitä mieltä.

Vierailija
7/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä puhdas kerrostaloasukki ei osaa käytännön töitä. X asentaja.

Vierailija
8/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitäpä aktuaalista viddua nyt taas?!

Eihän renkaanvaihto ole temppu eikä mikkään. Mihin siinä nyt yht'äkkiä voimaa tarvitsee? Nosturilla auto ylös ja pulttipyssyllä pultit/ mutterit auki ,renkaat pois ja sama homma toisinpäin. Mun tytär on 14 v ja on jo pari vuotta vaihdellu renkaita, tehnyt öljynvaihtoja ym. Viimesyksyllä vaihdettiin yhdessä autosta jakohihna joutessaan ja kohtahan tuo oppii senkin itsekseen tekemään. Ei autojen laittaminen mikään voimalaji ole vaan tietolaji. Vaikeampi minun on oppia pullaa leipomaan kuin naisten autonrenkaita vaihtamaan.

M42

Vierailija
9/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä näkisin, että sä oot asian ytimessä! 

näin se vaan menee..

Vierailija
10/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin se vaan menee..

Vesa ei vaan osaa .

Vierailija
11/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin se vaan menee..

Jaa? Mulla meni n. 45 vuotta ees taas omakotitaloasujana, nyt taas kerrostalossa. Luulin vielä osaavani. Tänä vuonna vein kyllä vaihdettavaks...

T: Vvähemmän puhdas kerrostaloasukki (m50)

Vierailija
12/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaketju ilmiannettu. M28

Vierailija
13/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne 13 tuuman renkaat saa kuka vaan vaivatta alle. Uusissa autoissa kokoluokka on hieman kasvanut, joten maan rajassa ähkiminen ei ole herkkua.

Vierailija
14/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän renkaanvaihto ole temppu eikä mikkään. Mihin siinä nyt yht'äkkiä voimaa tarvitsee? Nosturilla auto ylös ja pulttipyssyllä pultit/ mutterit auki ,renkaat pois ja sama homma toisinpäin. Mun tytär on 14 v ja on jo pari vuotta vaihdellu renkaita, tehnyt öljynvaihtoja ym. Viimesyksyllä vaihdettiin yhdessä autosta jakohihna joutessaan ja kohtahan tuo oppii senkin itsekseen tekemään. Ei autojen laittaminen mikään voimalaji ole vaan tietolaji. Vaikeampi minun on oppia pullaa leipomaan kuin naisten autonrenkaita vaihtamaan.

M42

Tämä on ehdottomasti totta. Hyvän pullan teko on sekä vaikeampaa että vie enemmän aikaa kuin yhden auton renkaiden vaihto. 

N51

Vierailija
15/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule vuoden tiskejä vastaava työ varata aika ja odottaa kahvia juoden kun liikkeessä vaihdetaan. 

Vierailija
16/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää tuota saavutuksena?

Näen ainoastaan naisia puhumassa asiasta, kukaan mies ei koskaan leveile renkaanvaihdolla.

Vierailija
17/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42

mihin autoon vaihdoit.

Vierailija
18/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hallitunkit ja pulttipyssyt niin tarvitse tehdä numeroa kuin sitten vielä ristikko avain aikoina työläänä hommana.

hyvin olet varustautunut.

Vierailija
19/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella seksikästä, kun 117 kilonen mamma vaihtaa renkaat

No ei se ylipainoisen miehen ähkiminen samassa hommassa ole yhtään sen seksikkäämpää. 

Vierailija
20/54 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vanhaan opeliin tai audiin peltivanteilla.

Talven jälkeen voi ajaa vaikka ilman pyörän ruuveja.