Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku vanha sekavan oloinen pappa saarnasi minulle koko 20 minuutin bussimatkan, kuinka "ei ennen vanjaan tuijotettu noita tuollaisia laitteita koko aikaa ja joka paikassa"

Vierailija
23.10.2017 |

Kun selailin älypuhelintani. Sain kuulla olevani uusavuton "nykyajan kakara" (olen 26v) jonka elämän ainoa sisältö on tuijotella tämmöisiä laitteita aamusta iltaan. Niistä lähtee kuulemma myös vaarallista säteilyä aivoihin. Ei hänen aikanaan tehty niin ja kaikki oli ennen paremmin.

Voi kun olisi varaa omaan autoon...

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan se pappa oli. 

Ihmettelen itsekin suuresti teitä tolloja, jotka huumaantuneena tuijotatte sitä taikalaattaanne 24/7.

Itse en edes ole ostanut tollasta laattaa, koska se tuntuu tekevän ihmisistä vielä enemmän idiootteja mitä ne jo ovat, mitään ei nähdä, ympäristöä ei huomioida, elämä on siellä laatassa.

Kovin ahdistavalta tuntuu että sitä pientä laattaa tihrustetaan kuin se elämä olis siellä.. Hyvin voisi moisten kapineiden valmistuksen lopettaa, niistä ei mitään hyvää oo seurannut. Kuvaillaan ihmisiä luvatta ja lataillaan sitten videoita tubeen ja ties mitä paskaa.. Hyi helvetti. 

Mulle riittää kännykkä (ikivanha) siihen että sillä voi soittaa kun on ihan pakko ja naputella vaikka viesti, elämäni ei ole sellasesta rakkineesta riippuvainen. Mieluummin heittäisin senkin mäkeen, mutta kun sellanen on oltava.. muuten voi tulla vaikeuksia asioitten hoitamisessa.

Puhelinkoppejakaan ei ole enää missään... sekin ihan perseestä.

Ilman sitä älylaattaa en voisi pitää yhteyttä kavereihin tai toisella puolella maata asuvaan kumppaniin, en voisi vastaanottaa tai lähettää sähköpostia, en voisi tarkistaa kauppojen valikoimia, alennuksia ja sitä saako jotain jostain halvemmalla, juna-aikatauluja, bussiaikatauluja, kartta/gps on hyödyllinen kapistus, en voisi tilata tarpeellisia asioita netistä tai tarkistaa muutamassa sekunnissa jotain asiaa netistä, en voisi tarkistaa säätä, tallentaa kalenteriin asioita, ottaa bussipysäkille matkatessa kuvaa kauniista auringonnoususta... tulisi lisääkin mieleen, mutta tässä muutama syy siihen miksi ne älylaatat on käteviä. :)

Aika monia noista asioista voi tehdä ilman sitä älylaattaakin. Nykyään tietenkin hankalampaa, kun esim. monet aikataulut ovat lähinnä netissä, mutta kyllä se on ihan mahdollista elää ja olla koko ajan näpräämättä puhelinta. Olet varmaan niin nuori, ettet osaa kuvitellakaan elämää ilman kännyköitä.

ajattelin samaa. Erityisesti nauratti sään tarkistaminen laatasta!

😂😂😂

Mikä siinä naurattaa? Tarkistan usein bussissa matkalla kotiin, että mitä säätä on huomiseksi luvattu, että otanko kotoa sateenvarjon nyt mukaan kun menen yöksi miesystävän luokse, että seuravaan päivän työmatka ei ole kovin märkä jos silloin sataa.

Niinpä. Mitähän varten niitä sääennustuksia ylipäätään tehdään, jos niiden tarkistaminen on naurettavaa? Ei kaikki istu iltaisin sohvalla odottamassa kymmenen uutisia. 

Vierailija
82/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä saarnaajat tietävät, mitä minä sieltä puhelimelta katson? Minä saatan katsoa sieltä lapsen wilma-viestejä, juna-aikatauluja, kalenterimerkintöjä, reittiohjeita tms. Jos joku minulle alkaa tuollaisia saarnaamaan, pyytäisin häntä kertomaan, mihin aikaan lähtee seuraava juna Seinäjoelle tai missä onkaan terveysasema, jonne olen menossa tai mitä liikuntaa pojallani on huomenna, jos hän ei anna minun näitä puhelimesta tarkistaa. 

Mitä väliä sillä on, mitä katsot? Ennen vanhaan osattiin ennakoida, oli aikataulukirja mukana tai katsottiin jo kotona reitti. Ja kyllä kysyttiin myös neuvoa, ei pappa siitä hämmenny.

Miksi nykyaikana pitäisi kanniskella aikataulukirjaa tai karttoja mukana kun voi kantaa vain ja ainoastaan puhelinta mukana? Ja jos puhelin menee mystisestä syystä juuri silloin rikki, niin kyllä ihminen osaa aukaista suunsa ja kysyä neuvoa tai soittaa vaikka jollekin kaverille (tai nollakakkoseen...) joka osaa auttaa.

Paitsi ettei soita, koska se puhelin meni mystisestä syystä juuri silloin rikki 😀 (Sorry.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Voisi olla hyvä jos älypuhelimet kiellettäisiin yökerhoissa ja baareissa, niin naiset joutuisivat katselemaan niitä miehiä, jotka ovat sinne vaivalla vääntäytyneet. Naiset voivat saada validaatiota ja tykkäyksiä ulkomaalaisilta alfoilta ja muilta jänniksiltä sitten muussa ympäristössä. 

Puhelimesta voi tietysti olla hyötyä avun hälyttämisessä jos tulee sairastapaus, mutta siellä juomaravintolassa on henkilökunta sitä varten.

Kukaan ei pakottanut niitä miehiä vääntäytymään vaivoin sinne baariin.

Vierailija
84/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä saarnaajat tietävät, mitä minä sieltä puhelimelta katson? Minä saatan katsoa sieltä lapsen wilma-viestejä, juna-aikatauluja, kalenterimerkintöjä, reittiohjeita tms. Jos joku minulle alkaa tuollaisia saarnaamaan, pyytäisin häntä kertomaan, mihin aikaan lähtee seuraava juna Seinäjoelle tai missä onkaan terveysasema, jonne olen menossa tai mitä liikuntaa pojallani on huomenna, jos hän ei anna minun näitä puhelimesta tarkistaa. 

Mitä väliä sillä on, mitä katsot? Ennen vanhaan osattiin ennakoida, oli aikataulukirja mukana tai katsottiin jo kotona reitti. Ja kyllä kysyttiin myös neuvoa, ei pappa siitä hämmenny.

Miksi nykyaikana pitäisi kanniskella aikataulukirjaa tai karttoja mukana kun voi kantaa vain ja ainoastaan puhelinta mukana? Ja jos puhelin menee mystisestä syystä juuri silloin rikki, niin kyllä ihminen osaa aukaista suunsa ja kysyä neuvoa tai soittaa vaikka jollekin kaverille (tai nollakakkoseen...) joka osaa auttaa.

Paitsi ettei soita, koska se puhelin meni mystisestä syystä juuri silloin rikki 😀 (Sorry.)

Ootko koskaan kuullut siitä, että lainaa toisen ihmisen/yrityksen puhelinta, jos kyseinen ihminen/yritys ei itse osaa auttaa?

Vierailija
85/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla hyvä jos älypuhelimet kiellettäisiin yökerhoissa ja baareissa, niin naiset joutuisivat katselemaan niitä miehiä, jotka ovat sinne vaivalla vääntäytyneet. Naiset voivat saada validaatiota ja tykkäyksiä ulkomaalaisilta alfoilta ja muilta jänniksiltä sitten muussa ympäristössä. 

Puhelimesta voi tietysti olla hyötyä avun hälyttämisessä jos tulee sairastapaus, mutta siellä juomaravintolassa on henkilökunta sitä varten.

Ei niin, mutta pimeän aikaan ei voi oikein lähteä seuraamaan naisia kadullakaan, vaan baarit ovat pyhitetty noille hommille. Joillakin harrastukset ja työt voivat auttaa, mutta toisilla ei. 

Vierailija
86/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta pimeän aikaan ei voi oikein lähteä seuraamaan naisia kadullakaan, vaan baarit ovat pyhitetty noille hommille. Joillakin harrastukset ja työt voivat auttaa, mutta toisilla ei. 

?? Ai valoisaan aikaan naisen seuraaminen kadulla on ihan ok :DD Ja hei, jos nainen ei ole kiinnostunut susta siellä baarissa, niin ei se ole sen vika :D Ei sen tartte tehdä yhtään mitään sen eteen että sinä olisit tyytyväinen.

Vierailija
87/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kukaan ei siltikään pakottanut niitä miehiä sinne baariin.

Vierailija
88/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se sairasta, kun ihmiset istuu dösässä kapula käteen liimaantuneena apaattisesti tuijottaen.

Sairaimman näköistä on, kun 5 teiniä istuu kylki kyljessä. Jokainen tapittaa ilmeettömänä ruutuaan niin kuin jotain ihmettä. Ei ole sanottavaa vieressä istuvalle kaverille, ei kiinnosta elämä eikä ympäristö.

Kalpeita, kumaraisia plösöjä jo 14-vuotiaina.

Tulee olemaan hauskaa, kun vanhuudenvaivat rupeaa kiusaamaan ennenkuin on 20 vee mittarissa.

Onneksi en ole syntynyt 2000-luvulla!!

Kerro toki, mitä tervehenkistä sinä teet bussimatkan aikana. 

Juttelen vieruskaverin kanssa vaikka.

Tästä tulee mieleen muuan kulttuuriero: Matkustin junalla Norjassa pari vrk. Siellä -kaikki- jutteli vieressä istuvan kanssa. Iästä ja sukupuolesta välittämättä. Oli iloisen näköisiä, eläväisiä ihmisiä. Matkanteko oli kivaa, sain turistina paljon hyviä vinkkejä.

Ei Suomessa ole koskaa tuollaista tehty niin turha kiukutella jostain älypuhelimista.

Vierailija
89/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin suuresti teitä tolloja, jotka huumaantuneena tuijotatte sitä taikalaattaanne 24/7.

Itse en edes ole ostanut tollasta laattaa, koska se tuntuu tekevän ihmisistä vielä enemmän idiootteja mitä ne jo ovat, mitään ei nähdä, ympäristöä ei huomioida, elämä on siellä laatassa.

Kovin ahdistavalta tuntuu että sitä pientä laattaa tihrustetaan kuin se elämä olis siellä.. Hyvin voisi moisten kapineiden valmistuksen lopettaa, niistä ei mitään hyvää oo seurannut. Kuvaillaan ihmisiä luvatta ja lataillaan sitten videoita tubeen ja ties mitä paskaa.. Hyi helvetti. 

Mulle riittää kännykkä (ikivanha) siihen että sillä voi soittaa kun on ihan pakko ja naputella vaikka viesti, elämäni ei ole sellasesta rakkineesta riippuvainen. Mieluummin heittäisin senkin mäkeen, mutta kun sellanen on oltava.. muuten voi tulla vaikeuksia asioitten hoitamisessa.

Ilman sitä älylaattaa en voisi pitää yhteyttä kavereihin tai toisella puolella maata asuvaan kumppaniin, en voisi vastaanottaa tai lähettää sähköpostia, en voisi tarkistaa kauppojen valikoimia, alennuksia ja sitä saako jotain jostain halvemmalla, juna-aikatauluja, bussiaikatauluja, kartta/gps on hyödyllinen kapistus, en voisi tilata tarpeellisia asioita netistä tai tarkistaa muutamassa sekunnissa jotain asiaa netistä, en voisi tarkistaa säätä, tallentaa kalenteriin asioita, ottaa bussipysäkille matkatessa kuvaa kauniista auringonnoususta... tulisi lisääkin mieleen, mutta tässä muutama syy siihen miksi ne älylaatat on käteviä. :)

Voi kyynel. Oletko kuullut ihan tavis tietokoneista?  Täällä minäkin istun tietokoneen takana, taikalaatalla en tee mitään.

Mitenhän sitä elettiin ollenkaan ennen kuin niitä alettiin valmistamaan,, mietipä sitä ... 

Vierailija
90/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän näitä älylaitteista vouhkaavia vanhuksia tulee eteen niin sitä enemmän uskon, ettei osa vaan ymmärrä mitä sillä kännykällä voi tehdä. Sitä ihan oikeasti luullaan peli/feisbuuk-laitteeksi.

Mitäs sillä voi tehdä? Keittää perunoita vai? Ei sellasta oikeesti tarvita mihinkään. 

Juuri näin. Jotenkin säälittää että niin monet on ihan riippuvaisia laatoistaan, kuin narkkarit huumeesta.

Se on turhakelaite, haloo, herätkää unestanne. 

Vierailija
91/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se sairasta, kun ihmiset istuu dösässä kapula käteen liimaantuneena apaattisesti tuijottaen.

Sairaimman näköistä on, kun 5 teiniä istuu kylki kyljessä. Jokainen tapittaa ilmeettömänä ruutuaan niin kuin jotain ihmettä. Ei ole sanottavaa vieressä istuvalle kaverille, ei kiinnosta elämä eikä ympäristö.

Kalpeita, kumaraisia plösöjä jo 14-vuotiaina.

Tulee olemaan hauskaa, kun vanhuudenvaivat rupeaa kiusaamaan ennenkuin on 20 vee mittarissa.

Onneksi en ole syntynyt 2000-luvulla!!

Kerro toki, mitä tervehenkistä sinä teet bussimatkan aikana. 

Juttelen vieruskaverin kanssa vaikka.

Tästä tulee mieleen muuan kulttuuriero: Matkustin junalla Norjassa pari vrk. Siellä -kaikki- jutteli vieressä istuvan kanssa. Iästä ja sukupuolesta välittämättä. Oli iloisen näköisiä, eläväisiä ihmisiä. Matkanteko oli kivaa, sain turistina paljon hyviä vinkkejä.

Ja koska sinä satut nauttimaan tällaisesta, kaikki muutkin automaattisesti nauttivat? Minä haluan olla rauhassa. Sitä paitsi, viimeiset 10v ulkomailla asuneena (kirjaimellisesti maailman toisella puolella, täysin eri kulttuureissa) voin kertoa että kyllä niitä puhelimia tuijotetaan nykyään ihan kaikkialla. Eli jos kuvittelet edelleen että Suomessa "ankeillaan" ja "ulkomailla" ihmiset rupattelevat ja vitsailevat iloisesti työmatkat suuntaansa niin olet harvinaisen erehtynyt.

Vierailija
92/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Oletko kuullut ihan tavis tietokoneista?  Täällä minäkin istun tietokoneen takana, taikalaatalla en tee mitään.

Mitenhän sitä elettiin ollenkaan ennen kuin niitä alettiin valmistamaan,, mietipä sitä ... 

Miksi ei saa tehdä haluamiaan asioita haluamallaan tavalla? Mikä sinä olet määräämään että vain tietokonetta saa käyttää?

Vierailija
93/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen millanen sää on tai mitä kaupassa myydään, käyttämällä silmiäni. Muutkin aistit on ihan hyviä olemassa, mutta näemmä toisille se laatta toimittaa aistien ja elämän virkaa.

Surullista.

Vierailija
94/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän näitä älylaitteista vouhkaavia vanhuksia tulee eteen niin sitä enemmän uskon, ettei osa vaan ymmärrä mitä sillä kännykällä voi tehdä. Sitä ihan oikeasti luullaan peli/feisbuuk-laitteeksi.

Mitäs sillä voi tehdä? Keittää perunoita vai? Ei sellasta oikeesti tarvita mihinkään. 

Juuri näin. Jotenkin säälittää että niin monet on ihan riippuvaisia laatoistaan, kuin narkkarit huumeesta.

Se on turhakelaite, haloo, herätkää unestanne. 

Se, että jokin on turhake sinulle ei tarkoita että se olisi turhake muille. Mitä se sinun persettäsi kutittaa että joku kokee älypuhelimen käteväksi asiaksi hoitaa edellä mainittuja asioita? Ei sun tartte sitä älypuhelinta käyttää.

Vierailija
95/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa tehdä haluamiaan asioita haluamallaan tavalla? Mikä sinä olet määräämään että vain tietokonetta saa käyttää?

En mä mitään määrääkään, ei ole sellasta diktaattroin valtaa. Mutta on se helvetin masentavaa tämä maailmanmeno nykyään, että ihmiset ei enää pärjää ilman tollasta turhaa rakkinetta, tai kuvittelevat etteivät pärjää.. että se elämä pyörii sellasen typerän laitteen ympärillä. Katselkaa välillä mitä siellä laatan ulkopuolella tapahtuu.. eläkää oikeeta elämää.

Vierailija
96/113 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen millanen sää on tai mitä kaupassa myydään, käyttämällä silmiäni. Muutkin aistit on ihan hyviä olemassa, mutta näemmä toisille se laatta toimittaa aistien ja elämän virkaa.

Surullista.

Ahaa, eli olet myös ennustaja? Kun kerran pystyt näkemään tulevaisuuden sään? Ja olet myös jonkin sortin taikuri kun pystyt näkemään kaikki maailman tavarat ja hinnat yhdessä kaupassa?

Jos minä haluan tarkistaa viikonlopun sään tai vertailla haluamani tuotteen hintoja netissä, niin miten tämä on sinulta pois?

Vierailija
97/113 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään määrääkään, ei ole sellasta diktaattroin valtaa. Mutta on se helvetin masentavaa tämä maailmanmeno nykyään, että ihmiset ei enää pärjää ilman tollasta turhaa rakkinetta, tai kuvittelevat etteivät pärjää.. että se elämä pyörii sellasen typerän laitteen ympärillä. Katselkaa välillä mitä siellä laatan ulkopuolella tapahtuu.. eläkää oikeeta elämää.

Älypuhelimet ja some ovat nykyään osa sitä oikeaa elämää. Ajat muuttuvat.

Vierailija
98/113 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 60v ja luen kännykkääni aina liikennevälineissä ja niin tuntuvat tekevän monet muutkin. So? Sama kai se mitä lukee, joskus luen metrolehteä tai kirjaa. Matka sujuu tällä tavalla huomaamatta, maisematkin on jo tähän ikään mennessä nähty. Ainahan noita jankkaajia riittää, ovat joko humalaisia tai mt-ongelmaisia. Onhan se tietysti ärsyttävää jos koko matkan ajan joku sekopää jankkaa siinä vieressä.

Vierailija
99/113 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä rehellisesti sanottuna vituttaa myös kun katsot junassa ympärille niin vauvasta vaariin kaikilla on älypuhelin kädessä. Omistan itse kyllä S8 edgen mutta ei ole tarvis tuijottaa sitä 24/7.

-M22

Vierailija
100/113 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs mummo läpsäytti polvelle vastapäistä nuori gimmaa joak tuijotti vaan puhelimeensa eikä iirtänyt edes jalkajaan kun olin poistumassa junasta, sanoi että siirry sinäkin siinä vään äläkä tuijota vaan sitä phelinta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi