Joku vanha sekavan oloinen pappa saarnasi minulle koko 20 minuutin bussimatkan, kuinka "ei ennen vanjaan tuijotettu noita tuollaisia laitteita koko aikaa ja joka paikassa"
Kun selailin älypuhelintani. Sain kuulla olevani uusavuton "nykyajan kakara" (olen 26v) jonka elämän ainoa sisältö on tuijotella tämmöisiä laitteita aamusta iltaan. Niistä lähtee kuulemma myös vaarallista säteilyä aivoihin. Ei hänen aikanaan tehty niin ja kaikki oli ennen paremmin.
Voi kun olisi varaa omaan autoon...
Kommentit (113)
Oletko ajatellut että ehkä hänen sanoissaan oli sittenkin totuuden perää? Nosta katseesi siitä pirun älypuhelimesta ja katso ympärillesi - kaikki tuijottavat zombeina puhelimiaan.
Mitä tuollaisten ihmisten mielestä sitten bussissa pitäisi tehdä :D Onko sillä mitään väliä tuijotanko tyhjyyteen vai selaanko kännykkää jos istun bussissa tai vaikka odotan kaveria.
Mutta toisaalta ainahan se on niin että ennen oli parempaa ja "nykynuoret" on kamalia kaikin tavoin.
Kyllä ennen Vanjaan tuijotettiin ja ammuskeltiin iloisesti.
Ymmärrän. Huonona päivänä tekisi mieli avautua samoin.
Wanha ja sekavan oloinen 38 v.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että ehkä hänen sanoissaan oli sittenkin totuuden perää? Nosta katseesi siitä pirun älypuhelimesta ja katso ympärillesi - kaikki tuijottavat zombeina puhelimiaan.
Mitä pahaa siinä puhelimessa sitten on? Ei kukaan ole koskaan valittanut, jos joku lukee lehteä bussissa. Miksi niitä samoja asioita ei saisi lukea puhelimesta?
Pappa oli oikeassa, sinun pitäisi lopettaa muiden ihmisten aivojen säteilyttäminen julkisissa.
No, niitä sekaviahan aina on maailmassa ja mitä niistä välittämään. Minä kuulin tänään metrossa paasausta siitä miten kova vastakkaisella penkillä oleva humalainen pappa on, miten Sörkan vankilassa oli kova kingi ja vieläkin tappaisi ihmisen tuosta vaan jos tämä käy v*ttuilemaan...
Just niin! Lehden lukua ei paheksuta, mikä siinä puhelinta lukiessa sit ärsyttää. Mä teen töitä puhelimen kanssa, en tosin ole puhelinmyyjä.
Itse totesin kerran vastaavalle papparaiselle, että ennen vanhaan oli myös käytöstapoja, eikä vieraille ihmisille menty huutelemaan tuolla tavalla.
Mistä nämä saarnaajat tietävät, mitä minä sieltä puhelimelta katson? Minä saatan katsoa sieltä lapsen wilma-viestejä, juna-aikatauluja, kalenterimerkintöjä, reittiohjeita tms. Jos joku minulle alkaa tuollaisia saarnaamaan, pyytäisin häntä kertomaan, mihin aikaan lähtee seuraava juna Seinäjoelle tai missä onkaan terveysasema, jonne olen menossa tai mitä liikuntaa pojallani on huomenna, jos hän ei anna minun näitä puhelimesta tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun selailin älypuhelintani. Sain kuulla olevani uusavuton "nykyajan kakara" (olen 26v) jonka elämän ainoa sisältö on tuijotella tämmöisiä laitteita aamusta iltaan. Niistä lähtee kuulemma myös vaarallista säteilyä aivoihin. Ei hänen aikanaan tehty niin ja kaikki oli ennen paremmin.
Voi kun olisi varaa omaan autoon...
Oikeassahan hän siinä olikin.
Oikeassa oli, ei niitä tuijoteltu ennen kun ei niitä ollut. Kukaan ei edes olisi voinut kuvitella, että sellaisia laitteita joskus tulee. Maailma muuttuu, pappaseni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaisten ihmisten mielestä sitten bussissa pitäisi tehdä :D Onko sillä mitään väliä tuijotanko tyhjyyteen vai selaanko kännykkää jos istun bussissa tai vaikka odotan kaveria.
Mutta toisaalta ainahan se on niin että ennen oli parempaa ja "nykynuoret" on kamalia kaikin tavoin.
Nuorison rappiota on manattu jo neljätuhatta vuotta.
Ihmettelen kyllä että mitä mielenkiintoista siellä puhelimassa on. Itse en löydä mitään kiinnostavaa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että mitä mielenkiintoista siellä puhelimassa on. Itse en löydä mitään kiinnostavaa netistä.
Mitä mielenkiintoista on bussin seinissä tai maisemassa, joka on nähty tuhat kertaa? Puhelimessa on viestejä, aikatauluja, uutisia, tiedotteita, sähköposteja, karttoja, aukioloaikoja, opiskelumateriaaleja, erilaisia ohjeita, verkkopankki jne.
Olisit sanonut että: Turpa tukkoon vanhus, enää ei ole 30luku
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen Vanjaan tuijotettiin ja ammuskeltiin iloisesti.
Kyseessä olikin Vanja-eno:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanja-eno
eikä:
Minä lukaisin samanalaiselle papparaiselle Ylen uutisotsikoita kännykästäni. Lopetti sekavan jorinansa siihen.
Asiallisesti ja ystävällisesti voi avata keskustelun kännyköistä julkisissa kulkuvälineissä, mutta ainakin itseni junassa kohtaama ukko oli todella sekava ja vaikutti hieman aggressiiviselta.
Aina kun mulle tulee joku epämiellyttävä avautumaan, alan puhumaan englantia tai jotain itsekeksimää kieltä, tunkeilija lopettaa heti. Ainakaan vanhat ei ymmärrä englantia.