Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siihen kännykän piippauksen tai soittoon reagoitava kylässä/ystävän seurassa?

Vierailija
23.10.2017 |

Ottaa päähän ihmiset, jotka ovat kännykkänsä orjia. Onko pakko reagoida heti, kun se piippaa viestin merkiksi tai puhelin soi? Myös ruokapöydässä, kylässä, ystävän seurassa - koko ajan ja kaiken aikaa. Viikonloppuna meillä oli ystäväpariskunta istumassa iltaa. Oltiin juuri päästy ruokapöytään, kun toisen puhelin soi. Hän vastasi siihen ja puhui ja puhui isäntäväen ja miehensä odottaessa ruokalautasten äärellä. Eikä todellakaan ollut mikään tärkeä puhelu. Sitten päästiin syömään ja eikö hänelle tule viesti. Taas kännykkää kaivaamaan ja katsomaa, kuka viestittää ja kertomaan meille muillekin, mitä tämä henkilö hänelle viestii. Siis haloo! Mielestäni tämä on huonoa käytöstä.

Itse laitan puhelimeni äänettömälle jopa oman perheen ruokailun ajaksi, saati sitten vieraiden aikana. Laittavathan ihmiset puhelimet kiinni konserteissa ja teatterissakin, miksi ei sitten ystäviä tavatessa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että kännykkät pois. 

Vierailija
2/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku voisivat myös olla reagoimatta muiden puhelimiin. Itsellä on työnantajan hankkima puhelin ja vapaa-ajalla en useinkaan vastaa siihen, saati että menisin tarkastamaan jos tulee sähköposti.

Mutta minulla on ystäviä jotka tuovat minulle minun puhelimen kun kuulevat sen piippaavan tai parhaat jopa VASTAAVAT minulle tuleviin puheluihin, jos en ole niin lähellä että voisivat tuoda puhelimen minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos lapseni soittaa tai isäni joka on vanha. Ystäväni kyllä ymmärtää asian.

Vierailija
4/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan jos lapseni soittaa tai isäni joka on vanha. Ystäväni kyllä ymmärtää asian.

Lapsellasi ei ole isää, joka voisi vastata lapsesta sen ajan kun olet vierailulla? Sinulla ei ole sisaruksia tai vastaavaa vastuun jakajaa kuten esim. miehesi, jotka voisi vasta isästä, kun olet vierailulla? 

Vierailija
5/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tapauksissa kohtelias ihminen laittaa kännykän äänettömälle, tai sulkee sen. Jos pitää olla kännykän päässä tavoitettavissa, ei kannata silloin sopia kyläreissua. Viestit voi muussa tapauksessa katsoa vasta sitten, kun siihen tulee sopivampi tilaisuus. Kukaan ei ole kuolemassa ja jos on, niin mitäpä sille voi sieltä kylästä käsin tehdä? Kännykät kiinni, kun vieraillaan ja seurustellaan.

Ainoastaan moukka ei tajua tätä.

Vierailija
6/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve lapsellasi olisi soittaa juuri silloin? Miksi jättäisit lapsesi ilman turvaa ja lähtisit itse kyläilemään? Joku tässä mättää.

Vierailija
7/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias on vielä sen ikäinen että voi tulla hätä yksin ollessa, siksi vastaan puhelimeen!

Vierailija
8/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaamme se on oman tärkeyden tunteen välikappale. 

Lapsellekin on huono, että se vanhempi on aina tavoitettavissa ja ratkaisemassa niitä ongelmia.

Vierailija
9/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-vuotias on vielä sen ikäinen että voi tulla hätä yksin ollessa, siksi vastaan puhelimeen!

6-vuotias on vielä sen ikäinen, että hänen tulisi olla vanhemman kanssa eikä yksin.

Vierailija
10/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkimälläkö te sitten opettelette miten hätätilanteista selvitään itsenäisesti? Jos lapsi on riittävän kypsä jätettäväksi yksin hänen tulisi olla myös riittävän kypsä selviämään niistä hätätilanteista.

Vierailija
11/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä ipanaa ei voi ottaa mukaan? Miksi se pitää hylätä oman onnensa nojaan? Pysy kotona, kunnes ipana täyttää 36v. Näin on turvallisinta.

Vierailija
12/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 , lapsellani on isä kyllä, ja kukaan ei meidän kaveripiirissä pidä millään muotoa outona, että lapselle ollaan tavoitettavissa. Toki jos tilanne on sellainen, pidän puhelimen äänettömällä, mutta kyllä, lapseni tietää että jos tulee hätä, he saavat soittaa minulle, jos en vastaa, tietävät että soitan takaisin.

On tilanteita toki joissa puhelin on poissa, mutta jos on ystävien illanvietosta kyse, kyllä jokainen vanhempi käsittää että jossain vaiheessa katsotaan puhelinta, onko kaikki hyvin.

Päivystävää työtä kun teen, itselläni on puhelin mukana todella usein ja vastaan myös siihen. Aikuinen ihminen ymmärtää että maailma ei pyöri isäntäväen ympärillä vaikka miten olisi moukkamaista jonkun mielestä.

Ja ei, vanhalla isälläni ei ole muita lapsia ja kyllä, syistä joita en sinulle avaa, vastaan aina kun hän soittaa.

Vierailija
13/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selusta näiden suhteen tulisi turvata jo ennen ystäväville lähtöä. Ystävät ymmärtävät, mutta jälkikäteen tekevät tälläisiä aloituksia tai valittavat toiselle ystävälle.

Vierailija
14/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, ehkä sinun pitäisi ottaa se pää sieltä perseestäsi pois ja pikkuhiljaa herätä todellisuuteen.

Vierailija
15/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ehkä sinun "ystäväsi" niin kuin sanoin, minun ystävät kyllä ymmärtävät, he ovat ihan itsekin tavoitettavissa omille lapsilleen.

Ja kieltämättä hiukan outoa että omalla lapselle vastaaminen olisi jonkun mielestä paha asia?

Vierailija
16/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4

Ja ei, vanhalla isälläni ei ole muita lapsia ja kyllä, syistä joita en sinulle avaa, vastaan aina kun hän soittaa.

Miten tämä onnistuu teatterissa? Eivätkö muut katsojat ja näyttelijät häiriinny? 

AP 

Vierailija
17/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 , lapsellani on isä kyllä, ja kukaan ei meidän kaveripiirissä pidä millään muotoa outona, että lapselle ollaan tavoitettavissa. Toki jos tilanne on sellainen, pidän puhelimen äänettömällä, mutta kyllä, lapseni tietää että jos tulee hätä, he saavat soittaa minulle, jos en vastaa, tietävät että soitan takaisin.

On tilanteita toki joissa puhelin on poissa, mutta jos on ystävien illanvietosta kyse, kyllä jokainen vanhempi käsittää että jossain vaiheessa katsotaan puhelinta, onko kaikki hyvin.

Päivystävää työtä kun teen, itselläni on puhelin mukana todella usein ja vastaan myös siihen. Aikuinen ihminen ymmärtää että maailma ei pyöri isäntäväen ympärillä vaikka miten olisi moukkamaista jonkun mielestä.

Aikuisen ihmisen tulisi ymmärtää myös muiden huomioon ottaminen sosiaalisssa tilanteissa ja ettei  maailma pyöri puhelimen ympärillä.

Vierailija
18/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatahan siihen voi, mutta täytyy olla aika heikkolahjainen, jos ei älyä muiden odottavan.

Vierailija
19/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla ei ole 6 vuotiasta lasta vaan vanhempia lapsia, ja viimeksi kun vanhin lapseni soitti oli hätä hänen omalla hevosellaan, jota ei itse pystynyt siinä tilanteessa hoitamaan.

Vierailija
20/57 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän mielelläni kännykän hiljaisella, kun on seuraa. Kovin pitkäksi aikaa en tosin voi jättää sitä seuraamatta, sillä iäkkäät vanhempani soittavat, kun tarvitsevat apua. Nykyisin aika usein. Heitä ei oikein voi pitää odottamassa - ja tämä on tilanne, joka ei kuitenkaan jatku määräänsä pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi