Mukava äitiysneuvola hakusessa Turussa
Olen muuttanut Turkuun pari kuukautta sitten ja tein juuri positiivisen raskaustestin. Edessä olisi siis yhteydenotto neuvolaan. Jos oikein olen ymmärtänyt, neuvola määräytyy äidin terveyskeskuksen mukaan. En ole vielä valinnut itselleni terveyskeskusta. Valinnassa mulle tärkeintä on ystävällinen henkilökunta, erityisesti koska kyseessä on ensimmäinen raskaus ja kaikki on uutta. Maantieteellisesti meitä lähinnä on Kirkkotien terveysasema, mutta olen kuullut hyvää myös Keskustan terveysasemasta. Millaisia kokemuksia palstalaisilla on turkulaisista neuvoloista? Mitä suosittelisitte?
Kommentit (7)
Vasaramäen ja Brahen neuvoloista on hyviä kokemuksia. Toki voi riippua henkilökemioista paljonkin.
Valitse se mihin on oikeasti helpoin kulkea. Loppuraskaudesta siellä käydään viikottain, tarvittaessa useamminkin jos pitää esim. kontrolloida virtsaa tai on muita oireita jotka vaativat seurantaa. Ja mieti mihin on helppo vauvan kanssa sitten kulkea..
Vierailija kirjoitti:
Vasaramäen ja Brahen neuvoloista on hyviä kokemuksia. Toki voi riippua henkilökemioista paljonkin.
Kiitos kommentista.
Onko kellään kokemuksia Kirkkotien neuvolasta? Se on tällä hetkellä läheisyyden takia todennäköisin valintamme. t. ap
Kirkkotien neuvola oli ihan ok. Henkilökunta oli mukavaa, mutta jatkuvat lääkäri- ja kätilöharjoittelijat voi käydä hermoille. Varsinkin ne lääkäriksi opiskelevat, kun ne kulkee aina kolmen kimpassa, itse tosin huolin aina vain yhden kerrallaan huoneeseen.
up