Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämän noviisilta kysymys sairaslomasta

Vierailija
23.10.2017 |

Yöllä nousi kuume ja olo todella flunssainen. Laitoin esimiehelle sähköpostia, että joudun olemaan ainakin tämän päivän poissa.

Esimiehellä on oikeus myöntää kolme päivää vapaata ilman lääkärintodistusta. Hän oli nyt vastannut, että on myöntänyt ma, ti ja ke lomaa, jonka jälkeen tulee mennä lääkäriin, jos olen vielä sairaana.

Nyt kuitenkin tuntuu jo paljon paremmalta eli kyseessä taisi olla jokin piikinomainen pikaflunssa. Olen siis kaikella todennäköisyydellä työkykyinen huomenna, olisin oikeastaan tänään. Vain väsyttää, kuume ohi.

Riittääkö, kun vain ilmoitan esimiehelle tulevani huomenna ja ilmestyn vai tarvitaanko tässä jotain muita kommervenkkejä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tunnollinen. 

Pidät vain nyt nuo kolme päivää, jotka myönnettiin. Sinussa kytee nyt joku virus, jota tartutat hyvinkin vielä pari päivää, vaikka olisit oireeton. 

Ota rennosti ja käy vaikka kävelyllä. 

Mutta kysymykseen vastaus, voit toki toimia kuten kuvailit. Esimiehen ei kuitenkana ole pakko suostua siihen että tulet, kun sairasloma on "määrätty". 

Vierailija
2/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä mene töihin. Työnantajasi menettää työpanoksesi ja joutuu silti maksamaan palkkasi kolmelta päivältä. Parhaassa tapauksessa hän joutuu ottamaan tilallesi sijaisen, jolloin kulu on kaksinkertainen.

Tälläkeinoin voit omalta osaltasi olla mukana tasoittamassa tuloeroja ja tasa-arvoistamassa yhteiskuntaamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä mene töihin. Työnantajasi menettää työpanoksesi ja joutuu silti maksamaan palkkasi kolmelta päivältä. Parhaassa tapauksessa hän joutuu ottamaan tilallesi sijaisen, jolloin kulu on kaksinkertainen.

Tälläkeinoin voit omalta osaltasi olla mukana tasoittamassa tuloeroja ja tasa-arvoistamassa yhteiskuntaamme.

Meillä on sellainen kiinteäpalkkainen, kiertävä varahenkilö näitä tilanteita varten eli ei tule lisäkuluja mun sairastamisesta -- kyseessä kaupunki. 

Vierailija
4/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen kiinteäpalkkainen, kiertävä varahenkilö näitä tilanteita varten eli ei tule lisäkuluja mun sairastamisesta -- kyseessä kaupunki. 

Tuo vastaaja v*ttuili sinulle. 

Vierailija
5/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Sähköposti tai tekstari ei yleensä riitä, vaan pitää soittaa, jotta esimies kuulee äänesi ja voi tarvittaessa esittää lisäkysymyksiä.  Varsinkin maanantaiaamuna.

Vierailija
6/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vastaaja v*ttuili sinulle. 

Totta kai tajusin, mutta korjasin silti tuon kustannuskysymyksen. 

Vierailija
7/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet huomenna töihin, jos tunnet itsesi terveeksi. Jos sairaslomasi on palkaton, soitat ip pomolle ja kysyt, saatko tulla huomenna vai vasta to.

Jatkossa ilmoita itse, että olet pois tämän päivän ja katsotaan huomenna tilanteen kehitys. Näin meillä toimitaan tuollaisissa pikkusairasteluissa.

Vierailija
8/8 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan lähde tartuttamaan muita. Yksi kokonainen kuumeeton päivä pitäisi olla välissä. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan