The Walking Dead kausi 8 OFFICIAL
Onko sarjan katsojia paikalla, joko jännittää huominen aloitus? Itse haluaisin jo että Neganista päästäisiin eteenpäin, lähdettäisiin taas liikkeelle vaikka eri kaupunkiin, maahan tai miksei laivalle. Jotain uutta odotan tulevalta kaudelta.
Kommentit (1255)
Eihän tuollainen kauden päättänyt rauha tule pitkään kestämään.
Jäikö Negan nyt siis kaulahaavansa kanssa Rickin porukan vangiksi? Ei kai sitä uskalla päästää vapauteen oman porukkansa joukkoon, ihan jo luonteensa ja historiansa perusteella.
Toivottavasti se verinen maila on ainakin tajuttu hävittää....paitsi että luonnollisestikin sillä halutaan tulevissa jaksoissa mässäillä...ehkä Maggie toteuttaa päämääränsä juuri sen avulla?
Seuraavalla kaudella nähdään siis todennäköisesti Rickin ja Neganin välien lähentymistä, porukan sisällä kytevän Neganin salamurhasuunnitelman kehittymistä ja veristä sotimista nyt vain eri vastustajan kanssa.
Ainakin Dwight tullaan vielä tulevaisuudessakin näkemään, ehkä seuraavan vastustajan porukoissa?
En käsitä, miksi se Dwight ajettiin pois, kun muut saavat olla rauhassa. Kyllähän ne muutkin on vielä pahempia pahiksia kuin Dwight.
Esimerkiksi se kaatisnainen. Jadis tai Anne. Se vasta pahis on. Yrittänyt 2 kertaa tappaa Rickin kamalalla tavalla kiduttaen. Miksi hänet hyväksytään noin vaan, mutta kiltistynytyä Dwightiä ei.
Aikahyppy se vasta jotain olisikin, mutta sitä lienee tuolta sarjalta turha toivoa. Montakohan kautta Maggie on raskaana. Tai sitten hän synnyttää pian, mutta muu ei ole edennyt.
Seuraava vastustaja on se tietonainen. Sitä vastaan taistellessa tarvitaan jostain syystä Neganin apua. (Omaa kehitelmää)
Oikeasti sieltä Neganin joukosta nousisi joku muu pahis johtoon ja ne taistelisivat taas. Saihan se Simon otettua heti Neganin paikan ja sai kovia pahiksia pahistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
No niin,mietteitä kauden päätösjaksosta.
Omasta mielestäni oli kyllä ihan hyvä, ehkä jotain jäi puuttumaan. Eugenen temppu oli kyllä 💪🏻 Ja suurin ylläri Maggien, Jesuksen ja DARYLIN(??!) kääntyminen Rickiä vastaan.
Tässä lyhyesti mietteet, nyt tarttee lähteä töihin. Lokakuuhun on pitkä matka/aika 😓
Eivät Maggie, Daryl ja Jesus varsinaisesti kääntyneet Rickiä ja Michonea vastaan, mutta he haluavat sopivan tilaisuuden tulleen tappaa Neganin, jonka Rick jätti käsittämättömästi henkiin. Oli jotenkin huvittavaa että Rick ja Negan joutuivat vielä kolmannen kerran nyrkkitappeluun eikä Rick muka älynnyt tälläkään kertaa säästää muutamaa patruunaa Neganin ampumista varten. Rickin päätökseen ottaa Neganin vangiksi vaikutti nähtävästi Carlin kirjoittamat kirjeet, mutta muutenhan Rick ja kumppanit ovat listineet hyvin runsain mitoin noita Neganin kannattajia. Tv-sarjojen logiikassa on se jännä puoli että sivuhenkilöiden kuolemilla ei ole samaa painoarvoa kuin päähahmojen kuolemilla. Mikäli Rick pitää itseään demokraattisena johtaja, niin olisihan hänen pitänyt ottaa huomioon muiden liittolaisten mielipiteet, sillä olihan Glenn hänellekin hyvä ystävä, jonka Negan tappoi.
Neganhan ilmestyi sarjaan 6. kauden 16. jaksossa ja vihdoin 8. kauden 16. jaksossa hänet saatiin kukistettua. Kuten muistatte niin Maggie oli jo raskaana tuossa 6. kauden finaalijaksossa, jolloin hänet aiottiin kuljettiin Hilltopin lääkärin luokse, mutta sen jälkeen tuo raskaus ei ole näkynyt millään lailla Maggien toiminnassa 7. ja 8. kaudella. Tuo kertoo yhdellä tavalla miten vähän tai paljon aikaa viimeisen 32 jakson aikana on kulunut Glennin ja Abrahamin kuolemista. Jotenkin vaikutti siltä että lähes kaikki isoimmat ratkaisut olikin sitten säästettu tuohon 8. kauden finaalijaksoon, vaikka tapahtumien kulkua olisi voinut hyvinkin nopeuttaa ja napata Negan jo 8. kauden puolivälissä.
Olenko ainoa joka ei täysin luota Jesukseen? Se on koko ajan vaivihkaa ohjaillut asioita tiettyyn suuntaan, esitellyt ihmisiä toisille saadakseen ne tekemään mitä se haluaa, kuiskutellut mielipiteitään faktoina vaikuttaakseen Rickin porukan päätöksiin, hivuttanut Maggien Hilltopin johtoon ja itsensä tämän luottomieheksi. Ja nyt kun Maggie julistaa kauna-ajatuksiaan niin Jesus ei pysty pidättelemään omahyväistä virnettä, kaikki sujuu juuri niin kuin se haluaa.... Mutta mitä Jesus loppujenlopuksi juonii, se toivottavasti selviää ensi kaudella.
Jeesus on joskus ollut tappamatta täysin selkeitä roistoja. On omituista, että se nyt juonii Maggien kanssa ja suunnittelee Neganin tappamista Rickiltä salaa.
Maggie kokee Rickin ja Michonnen vijolkisikseen ajattelematta yleistä hyvää.
Oli tylsä jakso ja petyin. Ei tuosta kaudesta jäänyt käteen mitään. Tuntuu, että olen ainoa joka ei jaksosta pitänyt. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että olen katsonut maratonina sarjan alkukausia, jolloin oli vielä jotain tasoa edes.
Vierailija kirjoitti:
Oli tylsä jakso ja petyin. Ei tuosta kaudesta jäänyt käteen mitään. Tuntuu, että olen ainoa joka ei jaksosta pitänyt. Asiaan saattaa vaikuttaa se, että olen katsonut maratonina sarjan alkukausia, jolloin oli vielä jotain tasoa edes.
Olihan tässä jaksossa tapahrumia. Ja erityisesti pidin siitä, että kaikki päänäyttelijät oli vaivauduttu ottamaan mukaan samaan jaksoon. Montaa heistä ei olla nähty kuin vilaukselta koko kautena muutaman kerran.
Varmaan säästävät palkkakustannuksissa.
Apua kuinka paljon on viikossa tullut kommentteja tähän ketjuun! Kun alkukaudesta tuntui ettei oikein lähde, kaikki ovat ihan kyllästyneitä. En kerkiä nyt noita seitsemää viimeistä sivua lukaisemaan, kommentoin ihan vaan että jumankekka ettei sitä Neegania nyt sitten voitu vaan tappaa! Hetken aikaa olin ihan voitonriemuissani, kun Rick viilsi siltä kurkun auki, mutta ei. EI!!!
No jos vaikka Maggie tai Daryl sitten salamurhaisi sen. Jeesus nyt ei tapa ketään, ei vaikka kannattaisi. Olen ruvennut inhoamaan koko halvatun hahmoa. Jeesus on sille oikein sopiva nimi.
The Walking Deadissa meni siis 33 jaksoa 6. kauden finaalijaksosta 8. kauden finaalijakson ennen kuin Negan kannattajineen kukistui. Maggie on ollut raskaana koko tuon ajan vaikka eipä sitä ole suuremmin huomannut 7. ja 8. kauden aikana. Sarjan pitkäaikaisena fanina olen ollut varsin pettynyt hitaaseen tapahtumien kulkuun ja siihen että pääteemaksi on tullut lähinnä Rick vastaan Negan. Samalla monien muiden henkilöhahmojen kehittely ja ruutuaika on jäänyt vähemmälle kahden päähahmon kustannuksella. Sinällään oli huvittavaa että Rick ja Negan päätyivät vielä kolmannen kerran nyrkkitappeluun eikä Rick älynnyt tai osannut tälläkään kertaa säästää muutamaa patruunaa Neganin ampumiseksi. Sinällään oli ristiriitaista että hän halusi ottaa Neganin elävänä vangiksi nähtävästi Carlin kirjeiden perusteella vaikka Negan oli vastuussa etenkin Glennin ja Abrahamin kuolemista. Huvittavaa sinällään miten eri tavalla sivuhenkilöiden kuolemat noterataan verrattuna päähahmojen kuolemiin.
Maggien, Darylin ja Jesuksen turhautuminen tarkoitti lähinnä sitä että he haluavat listiä Neganin sopivan tilaisuuden tullen. Eugene teki varsin yllättävän takinkäännön sabotoimalla ammukset, mutta siinä oli se iso riski että jos kuka tahansa Savioursien rivisotilaista olisi testannut aseensa ennen yhteenottoa, olisi Eugenen huijaus paljastunut. Ainoastaan pieni osa ammuksista, jotka hän antoi Neganin testattavaksi toimi.
Kaiken kaikkiaan 8. kauden finaalijaksoon oli koottu paljon iso ratkaisuja vähän turhankin laskelmoidusta verrattuna muuten hitaaseen juonen kulkuun. Nythän päästiin suhteellisen rauhan tilaan ja taistelujen aiheuttamia vanhinkoja alettiin korjata Alexandriassa, Hilltopissa, Kingdomissa ja Oceansiden naisetkin tulivat mukaan yhteiseen porukkaan ja huomattava osa henkiinjäänneistä Saviourseista armahdettiin. Lähinnä uhkaavaana pidettiin jotain suurta kukkulan laelta havaittua zombilaumaa.
Ketä helikoptereiden takana on? Asiasta on varmaan keskusteltu jo aiemmin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa... nyt kun on mennyt puoli vuorokautta jakson jälkeen, ajattelen monia asioita kriittisemmin. okei, olihan eilinen jakso kauden keskitasoon verrattuna ihan eri levelillä ( niinkuin päätösjaksot yleensä on! )... mutta oli siinä paljon hölmöyksiä ja epäjohdonmukaisuuttakin.
IMDB:ssä on todella kriittistä tekstiä, ja totuushan se on että sarjan taso on käsittämättömän huono verrattuna siihen alkukauteen. Joku vertasi hienosti että TWD on kuin autokolari - tekee pahaa katsoa, mutta ei voi kääntää päätä pois.
Miksi ihmeessä Jesus ja Daryl nousisivat Rickiä vastaan nyt yhtäkkiä? Maggien vielä ymmärtää, mutta jotenkin varsinkin Jesus, joka on kirjaimellisesti jeesustelija, olisi Rickiä vastaan yhtäkkiä. Okei, voihan siinä olla jotain muuta taustalla jota ei vielä näytetty.
Neganin roikkuminen ja kaikesta selviäminen sekä Rickin huono ampumataito saa jo koomisia piirteitä. Okei, ei siitä sen enempää.
Eugene -kuvio oli hieno. Okei, sekin oli IMDB:llä tyrmätty monen katsojan kantilta. No, oli mulle kyllä jonkuverran yllätys. Olin pitkään aattellut että Eugene tekee vielä jotain ( ei ole aito Negan ) mutta en ihan tällaista osannut odottaa.
En tiiä, ristiriitainen fiilis. Tähän olisi sarja voitu hyvin lopettaa.... vaikea kuvitella mitä sellaista 9. kaudella tulee että sarja jatkuisi enää sen jälkeen. Lopun alkua, tästä erilaisesta lopusta huolimatta.
Onko muuten noita sarjakuvia käännetty suomeksi? Ja jos on niin mistä niitä voisi tilata.
Todellakin joku olisi kokeillut asettaan ja juju olisi paljastunut.
Rick on poliisi, joten ampumataidon pitäisi olla huippuluokkaa.
Älytöntä olettaa, että Neganin alaiset olisi yhtäkkiä kilttejä . Sieltä nousisi uusi johtaja ja sama meno jatkuisi. Onhan se kätevää käydä keräämässä muilta tuotokset.
Aika epävarmaa pitää tuollaisissa oloissa roistojen roistoa vankina. Yks päivä se voi olla vapaa kuten yksi susijengiläinen.
Laittaisitko joku Linkin amerikkalaisten fanien keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa... nyt kun on mennyt puoli vuorokautta jakson jälkeen, ajattelen monia asioita kriittisemmin. okei, olihan eilinen jakso kauden keskitasoon verrattuna ihan eri levelillä ( niinkuin päätösjaksot yleensä on! )... mutta oli siinä paljon hölmöyksiä ja epäjohdonmukaisuuttakin.
IMDB:ssä on todella kriittistä tekstiä, ja totuushan se on että sarjan taso on käsittämättömän huono verrattuna siihen alkukauteen. Joku vertasi hienosti että TWD on kuin autokolari - tekee pahaa katsoa, mutta ei voi kääntää päätä pois.
Miksi ihmeessä Jesus ja Daryl nousisivat Rickiä vastaan nyt yhtäkkiä? Maggien vielä ymmärtää, mutta jotenkin varsinkin Jesus, joka on kirjaimellisesti jeesustelija, olisi Rickiä vastaan yhtäkkiä. Okei, voihan siinä olla jotain muuta taustalla jota ei vielä näytetty.
Neganin roikkuminen ja kaikesta selviäminen sekä Rickin huono ampumataito saa jo koomisia piirteitä. Okei, ei siitä sen enempää.
Eugene -kuvio oli hieno. Okei, sekin oli IMDB:llä tyrmätty monen katsojan kantilta. No, oli mulle kyllä jonkuverran yllätys. Olin pitkään aattellut että Eugene tekee vielä jotain ( ei ole aito Negan ) mutta en ihan tällaista osannut odottaa.
En tiiä, ristiriitainen fiilis. Tähän olisi sarja voitu hyvin lopettaa.... vaikea kuvitella mitä sellaista 9. kaudella tulee että sarja jatkuisi enää sen jälkeen. Lopun alkua, tästä erilaisesta lopusta huolimatta.
Samaa kuviota voi jatkaa aina uudelleen. Kirjavainen on valtavasta pahisryhmästä, jota vastaan alkaa sota. Aluksi sitä luullaan hyväksi ja toimivaksi yhteiskunnassa aivan kuten kuvernöörikin kaupunkia. Nyt vaan mittakaava on suurempi. Tämä oli mun spekulaatiota.
Tätä samaa voi toistaa loputtomasti.
Loppu tuntui jotenkin todella keinotekoiselta. Ensin sarjassa on viipyilty jaksotolkulla yksityiskohdissa ja edetty todella hitaasti, ja finaalissa pikakelattiin yhtäkkiä onnelliseen loppuun. Aivan kuin käsikirjoittajille olisi tullut kiire päätösjakson kanssa.
Kaiken lisäksi tuntuu kuin olisin vieraantunut kaikista vanhoista päähahmoista, kun heitä on näytetty tällä kaudella niin vähän, että ovat jääneet ihan ohuiksi Rick-Negan-kuvion viedessä kaiken huomion. Daryl ja Michonne olivat ennen lempihahmojani, mutta nyt molemmat oikeastaan vaan ärsyttävät.
Ylipäänsä siitä saakka, kun selviytyjät lähtivät vankilasta, en ole enää oikein saanut otetta sarjasta, jonka alkukausia rakastin. Olen pettynyt erityisesti tähän uusimpaan kauteen ja varsinkin päätösjaksoon. En siksi, että olisin kaivannut taas massiivista verenvuodatusta vaan siksi, että sarjaan alunperin koukuttanut intensiivisyys ja raadollisuus on kadonnut. Nyt kyseessä voisi olla mikä tahansa postapokalypsi, jossa eloon jääneet kamppailevat keskenään, eikä se maailma, johon Rick heräsi aikoinaan sairaalassa.
Ja sekin ärsyttää, että jos porukka alkaa taas rakentaa uutta demokraattista ja sivistynyttä yhteisöä, jotain pahaa on jälleen tulossa. Ei tee mieli antautua toivolle siitä, että asiat paranisivat, koska kohta taas tapellaan jotain superpahista vastaan.
Mitäköhän Dwightille tästä eteenpäin tapahtuu? Ilmeisesti hän kai vaan lähtee omille teilleen ja katoaa koko sarjasta, kun Daryl sanoi tappavansa hänet jos hän näyttää vielä naamaansa noilla nurkilla. Toinen vaihtoehto on että hän lymyilee jossain lähistöllä ja pelastaa Darylin hengen esim. tämän jouduttua zombilauman kynsiin. Se olisi kai ainoa vaihtoehto, jolla Dwight voisi sarjaan vielä palata.
En yleensä itke sarjaa katsoessa, en itkenyt edes Carlin kuolemaa. Glennin kuolema itketti ja niin taisi myös Dalen ja Hershelin ( ainakin nämä muistan ) mutta eilen oli oudosti pala kurkussa kun katselin sitä kohtausta jossa nämä olivat niityllä, saviorit ja Rickin porukat ja katselivat kun Negan makasi maassa ja Rick huusi Saddiqille että pelasta hänet. Maisema ja tunnelma olivat käsinkosketeltavan hienoja...
Saas nähdä millainen aikahyppy tulee sarjassa. Ainakin toivon että Maggie olisi VIHDOIN saanut lapsen. Sen kikkarapää saviorin kanssa tulee kyllä takuulla jotain sutinaa....