Joko olet ajatellut vaihdattaa talvirenkaat?
Talvi tulee ja yöpakkasia on jo koko maassa. Kuluneella viikolla pelti rytisi liukkauden teiden vuoksi etelässä. Onko sinulla jo nastarenkaat alla tai oletko ajatellut vaihtaa?
Kommentit (11)
On molemmissa autoissa. Mies vaihtoi pakettiautoon perjantaina ja eilen henkilöautoon, jonka pääsääntöinen kuski olen. Ensi viikolla on aamuvuoroja. Lähden
klo 5 ajamaan töihin.
Pohjois-Savo
Ei jäänyt pelkästään tuumailuksi, vaan vaihdoin vaimon auton renkaat eilen ja oman autoni kumit tänään. Kummassakin nastattomat talvirenkaat alla.
Eilen vaihdettiin yhteen autoon talvirenkaat ja tulevalla viikolla myös toiseen.
Varmaan ensi viikolla vaihdatetaan kummankin autoon.
Molemmissa autoissa on nyt, eilen vaihdettiin toiseenkin. Perjantaina täällä oli tien pinnat niin jäässä, ettei meinannut kävellenkään pysyä pystyssä.
En. Moottoripyörässäni ei ole talvirenkaita ja ajelen vielä sillä jonkunaikaa. Autoon vaihdan myöhemmin.
Katson rauhassa miten säätila kehittyy. Monena vuonna tähän aikaan on tullut muutama yöpakkanen mutta varsinainen talvi on sitten kuitenkin alkanut vasta mustan joulun jälkeen tammikuussa. En siis pidä kiirettä renkaiden vaihdon kanssa vaan vaihdan ne ehkä vasta joulukuun alussa. Toki aiemmin jos talvi alkaa aiemmin.
Joka vuosi viimeiset 39 vuotta olen asiaa hetken ajatellut ennen kuin olen vaihtanut tai vaihdattanut renkaat. Tältä syksyltä asia tuli perjaitaina hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdattaa?
Niin. Rengasliikkeessä. Ei kai kukaan nykyään enää itse viitsi vaihtaa, kun palvelua on tarjolla?
Vaihdattaa?