Olen Mensan jäsen, eli huippuälykäs
Olen älykkäämpi kuin 98% ihmisistä. Aika raju juttu kun oikein kunnolla funtsii. Kovin moni ei tiedä miltä tuntuu olla oikeasti älykäs, eikä vaan semmonen "naistenlehtiälykäs".
T: Mensalainen älykkö
Kommentit (18)
Miten olet hyödyntänyt älyykkyyttäsi? Musikaalisuudestakaan ei hirveästi iloa kenellekään jos ei soita/laula/sävellä.
Minäkin olen, mutta en pidä sitä mitenkään kummoisena, kunhan mielenkiinnosta kävin testissä. Se ei kuitenkaan mittaa kuin yhdenlaista mitattavissa olevaa älyä ja päättelykykyä, ei siis ole mitenkään absoluuttinen kaikissa eri osa-alueissa. Mutta jee, hyvä me. :P
Mitä muuta teet kuin ihmettelet älykkyyttäsi? Onko sinulla jokin ammatti?
Mulla ei riittänyt pisteet, mutta oon alimmilla pisteillä "erittäin älykäs", älykkäämpi kuin 97% suomalaisista. Mutta olen vähän luuseri ja sivistymätön moukka. Pelkkä äly ei riitä, menestymiseen tarvitaan paljon puurtamista ja sitä minä en oikein koskaan oppinut, toisin kuin ne vähän tyhmemmät, jotka joutuivat jo lukiossa tekemään töitä. Mieluummin olisin vähän tyhmempi ja ahkera kuin älykäs ja laiska.
en voi lakata nauramasta tuolle "kunnolla funtsimiselle". kokeiles ap joskus harrastaa jotain muutakin "kunnolla".
Kertokaahan älyköt, kuinka ihmisen aivotoiminnan ja ajatusmaailman laajuutta ja tasoa voi kuvata yhdellä numerolla? Vaikka 132.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan älyköt, kuinka ihmisen aivotoiminnan ja ajatusmaailman laajuutta ja tasoa voi kuvata yhdellä numerolla? Vaikka 132.
Tuossa luvussa on kolme numeroa, mihin niistä viittaat?
Tasan ei käy onnenlahjat. Kuulun suurituloisimpaan 2 tai oikeastaan jopa 1%:iin. ÄO vain 130, mutta on siitä ollut sopivasti hyötyä esim opintomenestyksessä ja tälläkin älykkyydellä joutuu välillä epäilemään, että joku toinen ei ole kovin älykäs. Häiritseekö sinua yleinen tyhmyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa luvussa on kolme numeroa, mihin niistä viittaat?
Ellet ymmärtänyt kysymystä, niin ehkä kysymys ei ollut sinulle suunnattu :)
Olen Elloksen jäsen. Älykkyysosamäärästä ei mitään tietoa...
Nyt tiedän ap:n olevan älykäs. En tiedä mitä tuolla tiedolla teen.
Niin minäkin. Olen aina tiennyt olevani hyvä ratkaisemaan ongelmia, ja aivoni tuntuvat yhdistävän helposti "pisteitä" erilaisten asioiden välillä. Oli silti yllätys tajuta kuuluvansa tähän pieneen joukkoon.
Olen nimittäin esimerkiksi sosiaalisesti vain keskinkertainen lahjakkuus, monen mielestä myös vähän outo. Älykkyys ei myöskään ole tehnyt minusta yhtään ahkerampaa. Käytän suuren osan kapasiteetistani miettien, kuinka selviäisin vielä vähemmällä työnteolla. Teen töissäni juuri ne asiat, mitä pitää, mutta harvoin mitään ylimääräistä. Töihini on budjetoitu tietty aika, jota en ikinä tarvitse kokonaisuudessaan. Lopun ajan sitten lepäilen ja mietiskelen. Jostain syystä minua pidetään tästä huolimatta pätevänä ja aikaansaavana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sanatarkasti suht älytön kysymys.
Älykkyystestauksessa mitataan loogista päättelykykyä, ei aivotoiminnan tai ajatusmaailman laajuutta. 132 ei ole numero, vaan luku ja tässä tapauksessa älykkyystestin tulos pistelukuna.
Yritätkö kysyä mistä älykkyystestin pistemäärä muodostuu?
Testin tulos (oikeiden vastausten summa) suhteutetaan muihin testituloksiin, joista on olemassa tilastot. Pistemäärä saadaan aikaiseksi vertaamalla kyseistä tulosta tilastolliseen keskiarvoon, joka määritellään aina luvulla 100 ja näin riippuen keskihajonnasta annetaan tulokseksi pisteluku.
Jotta voisimme tulkita lukua 132 jotenkin, meidän tulisi nyt tietää käytetty keskihajonta. Suomen Mensa käyttää keskihajontaa 15 ja Mensan jäseneksi pääsee, mikäli on suoriutunut testissä paremmin kuin 98% muista testin suorittaneista. Tällöin Mensaälykkään rajaksi muodostuu äo 130.
*funtsii kunnolla* Joo-o, on se erilaista. :)