vanhemmat lehtävät 3viikoksi lomalle
Ok, oon 16 vuotias nuori tyttö jolla on keskivaikea masennus ja itsetuhoisia ajatuksia. Mun isä ja sen vaimo on menossa kolmen viikon lomalle ulkomaille ja jättävät mut kotiin. Yhden viikon ajan isän vaimon lapsi tulee kattomaan mua ja sisar puolta( joka on meillä vuoroviikoin). En osaa pitää huolta ittestäni ja pelkään että saatan tehdä jotain typerää. Isä ei näe mitään väärää tässä. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (6)
Opettelet olemaan.
Monet ikäisesi asuvat jo omillaan. Eli lopeta vinkuminen ja tuollainen "uhkailu" typerien tekemisestä on ala-arvoista.
Aikuiset ovat varmaan lomansa ansainneet.
Ne on aika harvoin muutenkaan kotona. Enkä todellakaan uhkaile, masennus ja itsetuhoiset ajatukset ei oo leikin asia..
Etkö voi mennä äidillesi tai hän auttaa sinua? Tuo on kyllä isältäsi vastuutonta. Käy koulukuraattorin juttusilla!
Olet alaikäinen, joten isäsi pitää järjestää sinulle koko ajalle täysi-ikäinen valvoja, jos hän on poissa. Mielestäni tuo on jo lasun paikka, jos olet lisäksi masentunut ja itsetuhoinen ja sinut jätetään yksin. Tosin epäilen, että juttu on vain provoa...
Mene kouluterveydenhoitajan luokse ja kerro tilanne.
Täysin vastuuton isä on sinulla. Ei todellakaan voi jättää kolmeksi viikoksi yksinään. Voitko huomenna mennä koulun terveydenhoitajalle juttelemaan asiasta?