Työkkäri pakottaa minut päiväkotiin vahtimaan pentuja!!
Itselläni kaupallinen koulutus eikä sen alan töitä tarjolla. Nyt pitäs mennä päiväkotiin puoleksi vuodeksi katsomaan perään jotain kirkuvia räkänokkia (sorry vaan). Voi olla etten tule olemaan mikään lasten suosikki hoitaja mutta ei voi mitään.
Kommentit (67)
Itse inhoan lapsia enemmän kuin mitään, jos minut laitettaisiin tuonne niin ei siitä ainakaan kivaa tulisi. Lapset kai aistii jos niitä pitää vastenmielisinä, tai tämmöistä olen lukenut. Onhan tuota jo ehdotettu, hymyilin herttaisesti että "ei minua oikein se ala kiinnosta". En viitsinyt sanoa, että lapset herättää raivoa ja vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulle tekee ihan hyvää se päiväkotiaika. Lapset tykkää susta ja saa sinutkin nauramaan. Sitten huomaat, että sä osaatkin laulaa ja leikkiä. lLopulta sun on pakko tunnustaa, etä sä oletkin yllättäen rakastunut niihin hoidokkeihin. Kivaa kun saa ruuat ja kahvit. Löydät yllättäen itsestäsi ihan uusia puolia. Ulkoilu tekee sulle hyvää, tulee iloinen mieli ja amulla sua jo pienet siellä odottaa. Se on kuin koti, siis "päiväkoti".
Elätkö jossain pilvilinnoissa vai oliko tuo ironiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota "tekisi sinulle hyvää"-asennetta aikuisia ihmisiä kohtaan. Olen ikäni, yli 20 vuotta tehnyt sijaisuuksia, ns hanttihommia ja pätkätöitä matalapalkka-aloilla (ollut siis ihan paarialuokkaa työpaikoilla), nyt toista vuotta työttömänä ja haen lähes mitä tahansa töitä (kaksi ammattitutkintoa on suoritettuna) ja saan kuulla edelleen, reilusti yli nelikympisenä kuinka mistä tahansa työsuhteesta on hyötyä ja jostainhan on aloitettava ja tekee hyvää että jatkuvasti on muiden sylkykuppina.
Miksi työn pitää olla masentavaa ja kuluttavaa, miksi siitä ei saisi iloita ja antaa omaa osaamistaan koko työyhteisön hyväksi? Minä en ole saanut koska olen ollut sijainen ja tehnyt osaamistani ja koulutustani alempaa työtä niin olen ollut sellaisella statuksella työpaikallani että sanomisillani ei ole mitään merkitystä vaikka olisin tiennyt ja osannut paremmin kuin moni vastavalmistunut tai harjoittelussa ollut opiskelija.
Nostan hattuani kunnioituksesta sinulle, että olet työn laitaan tarttunut, sinunlaisesi ovat niitä, jotka pitävät tätä korvausyhteiskuntaan vielä pystyssä.
Sama mantra kuultu. Pitää kouluttautua, mutta et saa vastaavaa työtä. Nekin pätkissä. Jonkun pitää nuo sohvalla makoilijatkin elättää. Jokainen kunniakansalainen saa kyllä pitkän syljen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle tekee ihan hyvää se päiväkotiaika. Lapset tykkää susta ja saa sinutkin nauramaan. Sitten huomaat, että sä osaatkin laulaa ja leikkiä. lLopulta sun on pakko tunnustaa, etä sä oletkin yllättäen rakastunut niihin hoidokkeihin. Kivaa kun saa ruuat ja kahvit. Löydät yllättäen itsestäsi ihan uusia puolia. Ulkoilu tekee sulle hyvää, tulee iloinen mieli ja amulla sua jo pienet siellä odottaa. Se on kuin koti, siis "päiväkoti".
Elätkö jossain pilvilinnoissa vai oliko tuo ironiaa?
Ensimmäiseen lainaukseen viitaten. Tuo tyyppi ei käy täysillä tai ole ollut päiväkodissa töissä. Siinähän sidot kengännauhoja, pistät kuravermettä niskaan, pyyhit joukkueellisen pyllyt, yirtät saada syömään ja nukkumaan. Siistii!
Mä en varmaan selviäisi täysjärkisenä päiväkodissa. Ylisuuret ryhmät, melutaso, täit, kihomadot, oksennustaudit ym. Ei kiitos!
Arvostan kyllä niitä, jotka tuota työtä täydestä sydämestään tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Jos mut pakotetaan päiväkotiin laitan huutonaamarin päälle ja torahampaat. Pelottelen räkänokat niin että ovat kuset ja paskat housuissa ekan pakkotyöpäiväni jälkeen. Tämän teen toki silloin kun muu henkilökunta ei näe. Eli silloin kun mun pitää vahtia räkiksiä ja kun vaki henkilökunta istuu persillään hörppimässä kahvia. 😁😁😁
Niiden lasten vikahan se on, että sä olet luuseri etkä saa oikeita töitä.