Työkkäri pakottaa minut päiväkotiin vahtimaan pentuja!!
Itselläni kaupallinen koulutus eikä sen alan töitä tarjolla. Nyt pitäs mennä päiväkotiin puoleksi vuodeksi katsomaan perään jotain kirkuvia räkänokkia (sorry vaan). Voi olla etten tule olemaan mikään lasten suosikki hoitaja mutta ei voi mitään.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma ala ei työllistä, sitten on hakeuduttava alalle mikä työllistää.
Kerrotko vielä, että mitkä ovat ne työllistävät alat, ynnä millä rahoittaa toinen tutkinto? Entä jos omalla paikkakunnalla ei ole järkeviä opiskelumahdollisuuksia ja oppisopimusmahdollisuudetkin on toistaiseksi jäädytetty (työnantajilla ei varaa)? Entä jos ei ole mahdollisuutta/varaa lähteä tässä elämäntilanteessa muualle opiskelemaan?
Tätä olen työttömissä ihmetellyt. Tuota asennetta, että jonkun ulkopuolisen pitää kertoa sinulle aivan kaikki vastaukset. Mitään vastuuta tai draivia sinulla ei ole hoitaa itse omat ongelmasi. Kuvittelet, jos ladot läjän kysymyksiä pöytään etkä saa itsellesi kelpaavia vastauksia, niin sinulla on vapaus löllötellä toisten kustannuksella korvauksilla.
Paljon on maailmassa asioita jotka hämmästyttävät ja kummastuttavat pientä kulkijaa.
Yksi on se että miksi joku antaa neuvon/käskyn "tee sitä/tätä" ja kun kysyy miten se onnistuu niin kohotellaan kulmia ettei nyt kaikkea voi toisen etten tehdä, hyvänen aika.
On kovin kovin helppo antaa neuvoja kun itse on täysin eri tilanteessa, ollaan olevinaan viisaita (=ylimielisiä) ja huudellaan käskyjä ilman että edes itsellä on aavistustakaan kuinka ne voisi toteuttaa.
Ja huom! En ole työtön, eli ei "kalikka kolahtanut" mutta pahalta tuntuu niiden lukuisien työttömien puolesta jotka ovat lähes tai täysin pattitilanteessa ja toiset syyllistävät päälle.
Huvittavaa, että minua syytät ylimielisyydestä juuri, kun olet päässyt kertomasta että olen "pieni kulkija". Kuule kyllä se niin on aina, että jokainen on vastuussa itse omasta elannostaan. Kukaan ei voi olettaa saavansa sinikopioita elämänsä ratkaisuihin vaan yleisohjeen jälkeen pitää asiat osata miettiä itse.
Tuosta kyselemisestä tulee vääjäämättä mielikuva, että mitään aikomustakaan ei ole muuttaa elämäänsä vaan tavoitteena on vain aina uudella tekosyyllä tyrmätä mahdolliset jatko-ohjeet. Kuvittelemalla, että muilla on velvollisuus kertoa perusteelliset toteuttamisohjeetkin, ennen kuin persettään voi nitkauttaa sohvalta, niin se perse pysyy siinä sohvalla vast'edeskin.
Onpa järkeä. Toisia päiväkoteja suljetaan jos siellä ei ole pätevää henkilökuntaa ja nyt pakotetaan alalle kouluttamattomia hakemaan ilmaistöihin vaikka olisi ehkä ne oman alan opintolainatkin vielä maksettavana. Lopulta ihmisillä ei ole enää ostovoimaa ja kuolevat nekin yritykset pystyyn jotka vielä hengissä ovat kun tuote ei mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tee ap:lle hyvää ei myöskään lapsille. Purkaa turhautumisen lapsiin. Ei päiväkotiin pitäisi pakottaa tukien katkaisun uhalla. HUONO JUTTU.
Kyllä aikuinen ihminen osaa työpaikalla käyttäytyä vaikka kuinka olis turhautunut. Oman alan töitä ei ole muillekkaan, niitä tehdään mitä saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukava varmaan mennä sinne askartelemaan ja kylmässä seisomaan. Hyi!
Sori, mutta työkokeilijat ja muut työllistetyt ei askartele. Ei ainakaan meillä. T. Töissä päiväkodissa.
Että onnea vaan, ap. Joudut todennäköisesti juoksemaan ympäri päiväkotia eri ryhmissä. Tiedän, että se vituttaa kun joudut päivittäin opettelemaan vieraiden lasten allergiat. Kyllä siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa järkeä. Toisia päiväkoteja suljetaan jos siellä ei ole pätevää henkilökuntaa ja nyt pakotetaan alalle kouluttamattomia hakemaan ilmaistöihin vaikka olisi ehkä ne oman alan opintolainatkin vielä maksettavana. Lopulta ihmisillä ei ole enää ostovoimaa ja kuolevat nekin yritykset pystyyn jotka vielä hengissä ovat kun tuote ei mene kaupaksi.
Kumma että tätä ei ole vielä julkisuudessa myönnetty, kun kuka tahansa näkee tämän ympärillään. Liikkeitä suljetaan ja tunnetut hyvämaineiset firmat irtisanovat työntekijöitään konkurssin uhatessa. Ja pystyssäkin olevilla liikkeillä parkkipaikat ammottavat tyhjyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset väkisin kotoa töihin, jotta voidaa orjapalkata täysin epäpätevää ja motivoitumatonta henkilöä hoitamaan jälkikasvua. Suomi sata.
Rahaa on kuitenkin jaettavaksi:
"Eduskunnan Suomi 100 -juhlatoimikunta esittää HS:n tietojen mukaan 50 miljoonan euron lahjoitusta Itlalle eli Itsenäisyyden juhlavuoden lastenrahaston säätiölle. Kyseessä on valtion virallinen lahja 100-vuotiaalle Suomelle."
"Itla on tuntematon pikkusäätiö, joka edistää lapsiin ja nuoriin liittyviä hankkeita. Se perustettiin vuonna 1987 Suomen 70-vuotisjuhlan kunniaksi. Säätiön palkkalistoilla ei ole yhtään vakituista työntekijää ja sen peruspääoma on vain 50 000 euroa. Viime vuosina säätiö on saanut hankkeisiinsa valtiolta mittavaa tukea."
"”Itla toimii tutkimuksen ja lastensuojelukentän välimaastossa”, kertoo säätiön asiamies Petra Kouvonen."
"Itlan tärkein hanke on Kouvosen mukaan ollut Kasvuntuki.fi-niminen portaali, joka levittää tietoa vaikuttavista työmenetelmistä lasten ja nuorten parissa työskenteville. Itlalla riittää parhaillaan töitä, sillä säätiö on Kouvosen mukaan saanut 1,1 miljoonan euron rahoituksen työn jatkokehittämiseksi yhdessä Suomen mielenterveysseuran kanssa. Rahoitus on saatu sosiaali- ja terveysministeriön alaisesta Lapsi- ja perhepalveluiden muutosohjelmasta (LAPE)."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että tätä ei ole vielä julkisuudessa myönnetty, kun kuka tahansa näkee tämän ympärillään. Liikkeitä suljetaan ja tunnetut hyvämaineiset firmat irtisanovat työntekijöitään konkurssin uhatessa. Ja pystyssäkin olevilla liikkeillä parkkipaikat ammottavat tyhjyyttään.
Älä hämäänny kuvittelemaan etteikö ostovoimaa olisi edelleen. Se vain on siirtynyt verkkoon. Siksi anttilat ja stockmannit ovat vaikeuksissa. Ei sen takia, että työtöntä aktivoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän riemua täälläkin on odotettavissa? Valitettavasti on alalle vielä pätevyys, vaan en noita mutiaisia enää siedä. Aina vaan tulee lisää. Olisin varmasti tosi kiva lastentarhaope ja repisin huivit päästä heti. Me eletään Suomessa, eikä islamia sitten opeteta. Hups, tunti meni ohi. Oltiin metsässä lenkkeilemässä ja unohdin ilmoittaa.
Haaveilet lasten pahoinpitelystä? Älä kiltti mene lähellekään lapsia, jooko.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota "tekisi sinulle hyvää"-asennetta aikuisia ihmisiä kohtaan. Olen ikäni, yli 20 vuotta tehnyt sijaisuuksia, ns hanttihommia ja pätkätöitä matalapalkka-aloilla (ollut siis ihan paarialuokkaa työpaikoilla), nyt toista vuotta työttömänä ja haen lähes mitä tahansa töitä (kaksi ammattitutkintoa on suoritettuna) ja saan kuulla edelleen, reilusti yli nelikympisenä kuinka mistä tahansa työsuhteesta on hyötyä ja jostainhan on aloitettava ja tekee hyvää että jatkuvasti on muiden sylkykuppina.
Miksi työn pitää olla masentavaa ja kuluttavaa, miksi siitä ei saisi iloita ja antaa omaa osaamistaan koko työyhteisön hyväksi? Minä en ole saanut koska olen ollut sijainen ja tehnyt osaamistani ja koulutustani alempaa työtä niin olen ollut sellaisella statuksella työpaikallani että sanomisillani ei ole mitään merkitystä vaikka olisin tiennyt ja osannut paremmin kuin moni vastavalmistunut tai harjoittelussa ollut opiskelija.
Nostan hattuani kunnioituksesta sinulle, että olet työn laitaan tarttunut, sinunlaisesi ovat niitä, jotka pitävät tätä korvausyhteiskuntaan vielä pystyssä.
Päiväkotiin minäkin jouduin aikoinaan, kun olin työttömänä. Silloin se jakso kesti 6 kk. Itse en tykännyt lapsista sitä ennen ja sinä aikana mielessäni vahvistui päätös siitä, että minusta ei ikinä tule äitiä. Taisin olla joku parikymppinen silloin.
Aika kamalana muistan tuon ajan. Hermo ei meinannut riittää millään niihin lapsukaisiin, koko ryhmässä oli taisi olla noin 3 vekaraa, joista tykkäsin. Muut hoitajat oli myös ihan kauheita. Kun yksi lähti huoneesta, alkoi armoton p**n puhuminen ko. tyypistä. Useamman kerran piti minunkin mennä vessaan itkemään, kun vahingossa kuulin, mitä minusta puhuivat. Enkä oikeasti ole edes mikään herkkä mimosan kukka.
Hassua sinällään, että useimmat lapset tykkäsivät minusta vaikka minä en pitänyt heistä. Johtuiko sitten siitä, että puhuin heille kuin aikuisille, koska en osannut, enkä halunnut olla mukava tarhan täti. Tai sitten lapset on niin kuin kissat, hakeutuvat aina sen luo, joka ei yhtään piittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kerrot, että lapset kiihottavat sinua seksuaalisessa mielessä? Joudut jonnekin metsurin hommiin.
Ot. Saa olla kyllä varsin hyvä kunto ja jotain tietoa metsähommista jos metsuriksi meinaa. Kuka metsänomistaja haluaa metsäänsä ihmisen, jolla ei ole mitään hajua siitä, mitä puita sieltä pitäisi kaataa ja mitä taimia poistaa. Ja joka kaiken lisäksi väsähtää kun on rämpinyt metsässä kaksi tuntia täydessä varustuksessa vaikka vielä 5-6 tuntia pitäisi jaksaa. Toinen vaihtoehto tietenkin on laittaa hänet pihapuun kaatoon, sehän on jo helpompaa. Ei tarvitse kuin kaataa puu. Ja varoa taloja...
Vierailija kirjoitti:
Muistuta, että olet kokeilija! Sinulla ei saa olla omaa vastuualuetta etkä tee mitään yksin, et edes pese niitä pottia. Seiso tumput suorina ja kysy, kysy, kysy. Sinulla pitää olla oma ohjaaja/vastuuhenkilö, jonka kanssa teet, ei siis jonka käskystä. Muistuta koko ajan, että sinulle pitää esitellä LTO:n töitä, ei pelkkää siivousta. Ne kyllästyy aika pian, mutta kun kysyminen ei ole peruste katkoa työkokeilua.
Jos pennut ei tottele niin karju niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee ap:lle hyvää ei myöskään lapsille. Purkaa turhautumisen lapsiin. Ei päiväkotiin pitäisi pakottaa tukien katkaisun uhalla. HUONO JUTTU.
Jos joku joutuu pakolla hoitamaan lapsia tai tekemään pakotettuna mitä tahansa muuta työtä, josta ei pidä eikä ole koulutusta, voi tämä poikia vain ja ainoastaan ikävyyksiä.
Tällä tarkoitan tahallisesti huonoa hoitoa ja voi johtaa jopa lasten ja muiden työntekijöiden kiusaamiseen, koska itseä v*tuttaa niin armottomasti tällainen orjatyö. Voin hyvin kuvitella, että tällainen työntekijä syöttää muslimilapselle possua, repii huivit päästä ym hubaa.
Olen kuullut, että tällaista on jo tapahtunutkin jossakin päiväkodissa erään 9:n euron orjatyöläisen taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku joutuu pakolla hoitamaan lapsia tai tekemään pakotettuna mitä tahansa muuta työtä, josta ei pidä eikä ole koulutusta, voi tämä poikia vain ja ainoastaan ikävyyksiä.
Tällä tarkoitan tahallisesti huonoa hoitoa ja voi johtaa jopa lasten ja muiden työntekijöiden kiusaamiseen, koska itseä v*tuttaa niin armottomasti tällainen orjatyö. Voin hyvin kuvitella, että tällainen työntekijä syöttää muslimilapselle possua, repii huivit päästä ym hubaa.
Täytyy sanoa, että miettisin kyllä työnantajana kahdesti ennen kuin palkkaisin tällaisen henkilön edes koulutustaan vastaavaan työhön. Mitä se kertoo ihmisestä, ettei pysty hillitsemään ketutustaan vaan purkaa sen lapsiin ja työkavereihin...
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pakon alla ne huivit lähtisivät päästä, lauletaan siniristilippua ja suvivirttä. Ruoan seassa saa olla possua.
[/quote]
Mitä?[/quote]
Häh! Peräti 14 henkilöä EI tajunnut tätä pointtia, kyllä täytyykin olla tyhmiä ihmisiä ja sellaisia minä haukun kuin rakkikoira!
Meidän pk:sta laitettiin avustaja pihalle kun ei ollut varaa palkata jatkoa.
Toisesta päästä ulos -työkkärin päästä sisään.
Vanhemmat tuskin tosiaan olisivat riemuissaan vastahakoisesta epäpätevästä työntekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pk:sta laitettiin avustaja pihalle kun ei ollut varaa palkata jatkoa.
Toisesta päästä ulos -työkkärin päästä sisään.
Ja tämä kaikki, eurokossun hinnalla per päivä. Ei ihme, että vanhemmat haluavat mielummin hoitaa lapsensa kotona, mikäli suinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuinen ihminen osaa työpaikalla käyttäytyä vaikka kuinka olis turhautunut. Oman alan töitä ei ole muillekkaan, niitä tehdään mitä saadaan.
Toki osaa käyttäytyä. Kiukku ja harmi tulee silti esiin vaikka olisi kuinka korrekti. Ja lapset aistivat kyllä antipatian.
Paljon on maailmassa asioita jotka hämmästyttävät ja kummastuttavat pientä kulkijaa.
Yksi on se että miksi joku antaa neuvon/käskyn "tee sitä/tätä" ja kun kysyy miten se onnistuu niin kohotellaan kulmia ettei nyt kaikkea voi toisen etten tehdä, hyvänen aika.
On kovin kovin helppo antaa neuvoja kun itse on täysin eri tilanteessa, ollaan olevinaan viisaita (=ylimielisiä) ja huudellaan käskyjä ilman että edes itsellä on aavistustakaan kuinka ne voisi toteuttaa.
Ja huom! En ole työtön, eli ei "kalikka kolahtanut" mutta pahalta tuntuu niiden lukuisien työttömien puolesta jotka ovat lähes tai täysin pattitilanteessa ja toiset syyllistävät päälle.