Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teologi vastaa hetken kysymyksiinne.

Vierailija
07.04.2006 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esuksen lunastustyöstä, hänen elämänsä alkutaipaleita väritettiin ajalle sopivalla tavalla. Raamattu on aikansa luomus.

Vierailija
22/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysissä sielusi voimissa ja koet olevasi näillä " harjoituksilla" yhteudessä Jumalaan, eli rakkauteen, en usko, että olet Pahan vallassa. Jos kuitenkin vähääkään epäilet olevasi, luultavasti olet. Jumala ei jätä epäilyksen varaan uskovaa siinä kysymyksessä, että onko Hän hyvä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan emme voi sanoillamme tavoittaa Jumalan suuruutta, niin suuri hän on. Mutta, uskon, että Jumala on täydellinen rakkaus, kaiken uhalla ;)

Vierailija
24/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma: Odotan lasta, mutta minulla on krooninen sairaus joka voi vahingoittaa lasta vaikka todennäköisempää on että kaikki menee hyvin. Olen tämän vuoksi tarkassa lääkäri seurannassa. Pystyn itse tiettyyn rajaan asti kontrolloimaan m.m. lääkityksellä tilannetta, kaikkeen en kuitenkaan pysty vaikuttamaan. Ja poden syyllisyyttä!

Jos lapsi saa minun sairaudesta johtuvia " vaivoja" oliko silloin näin tarkoitus käydä vai onko syy minun kun en pystynyt paremmin kontrolloida olosuhteita?

Rukoilen että asiat menevät niin kuten Jumala haluaa. Voinko luottaa siihen että asiat menevät niin?

KIITOS jos vastaat!

Vierailija
25/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, millä on merkitystä, ei se, miten hän maailmaan syntyi. Tämä on siis minun mielipiteeni. Ymmärrän, jos halutaan pitää kiinni neitseestä sikiämisestä. Minä en voi tietää Jeesuksen äidin neitseellisyydestä, eikä se oikeastaan minua liiemmin kiinnostakaan.

Vierailija
26/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, enkä vähäisimmässäkään määrin tunne olevani pahan vallassa, päinvastoin.

Mutta tieto, joka minulla on ja jota olen saanut on erittäin ristiriitaista kristinuskon kanssa.

Joten jompikumpi on väärää tietoa, minun tai kr. kirkon oppi. Miltä sinusta tuntuu, kumpi on oikeassa, molemmat ei voi olla.

Vierailija
27/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää asian Jumalalle. Rukoile Häntä, Hänen tahtonsa tapahtuu.

Kaikkea hyvää odotukseesi. Yritä kestää rankkojen psykkisten paineiden alla. Kaikki menee kuten Jumala näkee sinulle parhaaksi. Sen voit uskoa, vaikkei se aina siltä näyttäisikään.

Muistan sinut ja syntymättömän lapsesi rukouksissani.

Vierailija
28/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon valita hyvän ja pahan väliltä, koska täten maailma on paras mahdollinen. Siis jos olisi vain hyvää, ei olisi maailmaa, olisi vain taivas. Jumala on kuitenkin luonut maailman ja silloin sillä on jokin tarkoitus pysäkkinä ennen taivasta. Syytä en tiedä, mutta kyllä minä ainakin viihdyn aikas hyvin, eli kiitos Hänelle tästä mahdollisuudesta.

Vierailija
29/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle " Teologi" .

Kyyneleet valuen luin vastauksesi. Kiitos paljon kauniista sanoistasi. Viesti merkitsee minulle paljon.

" nro 43/ odottava äiti"

Vierailija
30/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki sydäntäsi ja pydä Jumalalta apua, hän näyttää sinulle kumpi tie on oikea. Tunnet sen varmasti sydämessäsi.

Vierailija
31/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun Jumalasi on täydellinen ja täydellisesti rakastava, kaikki sielut pääsevät taivaaseen. Eihän kukaan ihminen voisi olla onnellinen taivaassakaan, jos hänen kaikki rakkaansa eivät ole siellä myös.

Kristinuskon Jumala on täysin ihmisten itsensä luoma Jumala, niin epätäydellinen vihassaan ja kostossaan, että se saattaa häpeään oikean Rakkauden ja Valon Jumalan.

Vierailija
32/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ainoastaan kuulla mielipiteesi. Se ei vaikuta uskooni millään tavoin, minusta on vain mielenkiintoista käydä keskustelua kristityn kanssa. Usein vain käy niin, että kristitty uskova jo varhaisessa vaiheessa toteaa, ettei hänellä ole asioista tietoa, hän vain uskoo. Minä taas en voi uskoa ilman tietoa.

Omassa uskossani esim. Jeesus on korkea opettaja, mutta ei minkäänlainen pelastaja. Ihminen itse pelastaa itsensä. Sitä niittää mitä kylvää. Minusta tuntuu niin käsittämättömältä, että ihmiset eivät näe ja ymmärrä raamatun todellista sanomaa. Mutta kaikki aikanaan, kaikellahan on aikansa ja paikkansa.

Uskoni ei siis perustu uskoon varsinaisesti, vaan tietoon, jota jatkuvasti saan henkimaailmasta.

Vierailija
33/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri tarkoitim kun sanoin, että sanamme vain yrittävät kuvailla Jumalaa, mutta osuvat aina lopulta vain todellisen idean kangastukseen.

Raamattu on ajassa ja paikassa kirjoitettu, siten se sisältää myös paljon imhimillisyyttä, kuten vihaa ja kostoa. Punainen lanka on kuitenkin nähtävissä Raamattua luettaessa. Minä luotan siihen. Mutta kukin uskoo mihin uskoo. Niin on hyvä, koska uskoa ei voi pakottaa, eikä Jumala varmasti sellaisella uskovalla mitään tekisikään. Yhtä vähän hän tekee uskoon pakottajillakin.

Vierailija
34/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta minulla ei ole ja sen edessä nousen tai kaadun.

Vierailija
35/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskustelusta, nyt menen nukumaan :)

Vierailija
36/36 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoa ja todellista Jumalan Rakkautta elämääsi!