Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teologi vastaa hetken kysymyksiinne.

Vierailija
07.04.2006 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen tekee abortin, se on eri asia. Mielestäni on väärin keskeyttää raskaus esimerkiksi siksi, että aika ei ollut oikea.

Abortti kysymys ei ole yksinkertainen, mitään yksiselitteistä vastausta en osaa antaa.

Vierailija
2/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkiä kirkossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko katoliset eri mieltä.

Vierailija
4/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se homoseksuaalisuus, josta Raamattu puhuu kielteisesti syntinä oli erilaista kuin tämän päivän tasavertainen rakkaus kahden samaa sukupuolta edustavan välillä. Raamatun kirjoittamisen aikoihin " homosuhteet" olivat usein vanhan miehen ja huomattavasti nuoremman pojan seksisuhde.

Toista kunnioittava rakkaus ei ole mielestäni synti. Ja onhan tämä maailma täynnä syntiä jo ilman homoja ja lesbojakin.

Vierailija
5/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, mitä ajatuksia se herätti sinussa?

Vierailija
6/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen opiskelemaan teologiaa tänä keväänä Helsingin yliopistoon. Kerro, oi kerro, pääsykokeista! Oliko vaikeat? Onko kova karsinta? Jotain hyviä vinkkejä? Minkälainen lukion todistus sinulla oli? Minulla on keskitasoa, joten turhaanko haaveilen vain? Kitoos!

Vierailija
7/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on uskonnon opetuksen tulevaisuus Suomen kouluissa? Minkälainen tilanne on muissa Pohjoismaissa? En haluaisi opiskella turhaan, jos muutaman vuoden päästä koko uskotojen opettaminen lakkautetaan kouluissa.

Vierailija
8/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev. Lut. kirkon mukaan itsemurhan tehneellä on samat mahdollisuudet päästä taivaaseen kuin itsemurhan tehneellä.

Katolilainen kirkko on myös korjannut näkemyksiään koskien itsemurhan tehneen ikuista elämää. Katolilaisissa maissa elää tosin vahva perinne itsemurhaan turvautuneen helvettiin joutumisesta.

Vierailija
9/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

änkin yhtä vahva todiste Jumalan kunnioittamisesta kuin laillinen avioliitto.

Vierailija
10/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä hukkaan, vaan hänen suuri sunnitelmansa koskee jokaista.

Vierailija
11/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen teologiaa, koska koen sen kutsumuksekseni. Minusta tulee pappi, jos Luoja suo. Teologia on ollut intohimoni jo pitkään ennen opintojani.

Vierailija
12/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi kaikille niille ihmisille kymmenien tuhansien vuosien aikana ennen jeesusta. Eivät olleet kuulleetkaan kristinuskosta. Onko heitä taivaassa ?

Vierailija
13/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aiheeseen liittyvä keskustelu on kuitenkin kiinnostavaa ja tärkeää. On liian helppoa vaipua tietämättömyyteen ja kuvitella, että Raamattu tipahti sellaisenaan taivaasta. On hyvä ymmärtää,että muitakin, hyvin erilaisiakin, tekstejä oli ja näistä valittiin kaanoniin tietyt tietyistä syistä.

On myös kiinnostavaa kuinka monia erilaisia kristinuskoon pohjautuvia liikkeitä oli jo hyvin varhaisessa vaiheessa liikkeellä. Erilaisia näkemyksiä, ei vain tätä yhtä josta taistellaan, ikäänkuin se olisi sellaisenaan syntynyt 2000 vuotta sitten.

En koe millään tavalla, että eksegeettinen työ veisi pohjaa uskolta.

Vierailija
14/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei todellakaan täydennä raamattua, vaan suorastaan tekee tyhjäksi monet raamatun " totuudet" . Kannattaa kyllä nopeasti etsiä kirja käsiin ja lukea.

Vierailija
15/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet koostuvat kahdesta osasta siten, että ensin on kirjallinen osa, jossa ysytään kysymyksiä pääsykoe kirjoista. Sitten on toinen osio, jossa jokainen hakija saa eteensä tekstin (n 15 sivua). Aikaa tekstin lukemiseen on 30 min. Sitten tekstit otetaan pois ja sinun tulee vastata pariin kolmeen kysymykseen esseellä.

Pääsykoe on rankka, mutta edelleen painotan, että paljon lukemalla pääsee sisään! Hakijoita on teologiseen tiedekuntaan nykyään paljon, mutta sisään otetaan myös paljon, siis ainakin Helsinkiin (200 joka vuosi).

Tsemppiä sulle, niin ja minä pääsin sisään pelkän pääsykokeen perusteella. Eli revi pääsykokeista hyvät pisteet, silloin todistuksellasi ei ole merkitystä.

Vierailija
16/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Wannabe-teologi

Vierailija
17/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

astajakseen, vai antaako Saatanalle vallan. Heitä on siis taivaassa, jos valitsevat Jumalan. Sama koskee lapsia, jotka ovat kuolleet ennen kastetta.

Vierailija
18/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein yhteydessä henkimaailmaan, useimmiten ns. henkioppaani välityksellä. Hän tukee ja " herättelee" minua. Olen ollut yhteydessä henkimaailmaan niin kauan kuin muistan. Saan sieltä tietoa sitä mukaa kun pystyn omaksumaan. Muistan hämärästi menneitä elämiäni, lapsena muistin vahvemmin.

Olen tavannut kuolleita läheisiäni ja he ovat vahvistaneet sisäisiä tietojani esim. siitä, että kuolemaa ei ole, vaan ainoastaan fyysinen kuolema, sielu elää ikuisesti. Olen irtaantunut useita kertoja kehostani, täysin spontaanisti.

Raamattu avautuu minulle seitsemänä kirjana. Ensimmäinen on tämä kristillinen näkemys, siitä sitten mennään eteenpäin yhä syvemmälle henkisyyteen. Oikeastaan minulla on juuri meneillään seitsemäs ymmärryksen taso.

Pystyn myös välittämään parantavaa energiaa.

Olenko siis pahan vallassa?

Vierailija
19/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuollut lapsi tietää valita saatanan ja jumalan väliltä ?

Vierailija
20/36 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia näkemyksiä Jeesuksen persoonasta ja maanpäällisestä elämästä on ollut jo pitkään ja se on mielestäni vähintäänkin normaalia ajatellen, että mitään yksiselitteistä lähteiden lähdettä ei ole ja aihe on kuitenkin hyvin paljon keskustelua synnyttävää.

Aiheesta olen siis lukenut, vaikken kyseistä kirjaa olekaan lukenut.