Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt MITEN se vauva vaan pistetään nukkumaan?!

Vierailija
21.10.2017 |

Täällä kun on näitä superviisaita ihmisiä jotka jakaa viisauttaan miten eivät opeta lasta nukahtamaan rinnalle tai liikkeeseen vaan sänkyyn ja nukahtaa itsekseen. Niin miten ihmeessä? Olen nyt yrittänyt toisen kanssa sitä etten opeta näille pahoille tavoille mutta kun ei se vauva vaan nukahda siellä itsekseen. Huudatatteko te sen lapsen uneen sinne omaan sänkyyn? Siihen en rupea. Että kertokaa nyt tai tulkaa näyttämään miten se onnistuu? Vai joko joku voi myöntää että se ei ihan niin yksioikoisesti mene kaikilla. Vai olenko minä vaan niin tajuttoman kykenemätön näin yksinkertaiseen asiaan. Piti olla tästä stressaamatta tämän kohdalla mutta vaan taas pyörii päässä jonkun kommentti kuinka itse opetan lapsen nukahtamaan rinnalle tai hytkytyksiin. Mutta kun se ei nukahda muutoin. Huutaa vaan väsymystään.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Meillä on nukutettu milloin mitenkin, jossain välissä oli pitkä kausi että kun vauvan laittoi sänkyyn ja peitteli, niin nukahti heti. Mutta ei se ikuisesti kestänyt, sen jälkeenkin kyllä jäi nätisti ja huutamatta sänkyyn, mutta nukahtamiseen saattoi mennä aikaa (kuului että pulisi itsekseen tyytväisenä sängyssä).

Vierailija
42/44 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vauva on yksilö ja se mikä pätee yhteen, ei sitten pädenkään toiseen.

Meillä neljä lasta ja esikoinen ja kolmas lapsi nukkuivat hyvin, jo muutaman kuukaudesta alkaen 6-7h yöunia. Lapsi vain sänkyyn ja silitettiin päätä, hiukan hämärässä huoneessa. Ja siinä se oli. Eivät edes heränneet suurempaankaan meteliin. Lapset olivat perineet äidin hyvät unenlahjat.

Toisen lapsen kohdalla oli haastavampaa ja nukahti vain syliin tai viereen, eikä unenpäästä saanut millään kiinni ja sitten kun nukahti, nukkui hyvin.

Neljäs lapsi oli kaikista haastavin, piti olla hämärää ja hiljaisuutta, ei syliä, vaan näköyhteys, hän nukkui koiran unta ja vaikka kuinka hiljaa hiipi pois huoneesta, alkoi itkeminen. Ja muutenkin nukkui kouluikään asti muutaman tunnin pätkissä ja heräsi jokaiseen rapsahdukseen.

Luulen, että ne äidit jotka uskovat lapsen nukuttamisen olevan vanhempien taidoissa ja osaamisessa, niin heillä ei todellisuudessa ole kokemusta useammasta lapsesta, sillä jokainen lapsi on kuitenkin yksilö ja omanlaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn vaan peitellään niin kyllä se siellä nukahtaa ennemmin tai myöhemmin!

Vierailija
44/44 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niistä lopulta selvän ottaa, oma mummini neuvoi kyllä että vauvaa ei hytkytellä yöunille. Hänellä oli 8 lasta. Hän myös neuvoi koliikkivauvoista, miten heitä hierotaan varovasti ja heijataan. Uskoisin hänellä myös 11 päisen sisarussarjan vanhimpana ja myöhemmin lastenpiikana taloissa kiertäessään olleen aika runsas kokemus vauvoista. Äitinsä oli kylän kätilö. Mummi kuoli 2014., rauha hänen muistolleen.

Mulla ei ole mitään patenttiratkaisua, mutta en ole varsinaisesti nukuttanut ensimmäistäkään neljästä lapsestan vaan mennyt heti alusta alkaen mummin neuvoilla. Minun mielestäni paketin avaimet on hämärät valot, rauhallinen tilanne ja samat rutiinit, mutta en väitä että se on joka vauvalle aina toimiva, varsinkaan jos on jo hytkyttelyyn tottunut. Mutta hämärä edistää melatoniinin eritystä. Eikä vauvalle jutella eikä lauleta nukkumaan mennessä.

Kaikkeahan voi kokeilla, kunhan se ei vahingoita lasta ja kärsivällisyyttä vaaditaan. Meillä esim. kolmas ei meinannut päivällä nukahtaa muuten kuin liesituulettimen tai imurin hurinaan. Arvelin sen johtuneen siitä, että matkustin raskausaikana paljon bussilla silloiseen työpaikkaani = vauva varmaan kuuli kohtuun jotain moottorin hyrinää...

N48v, nuorin 6 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi