Auttakaa minua uskonnon valitsemisessa!
Olen ollut ateistina monta vuotta ja on tullut aika valita uskonto. Kertokaa hyviä puolia eri uskonnoista ja suositelkaa niitä minulle. En löydä sisäistä rauhaa ilman uskontoa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Skientologia voisi sopia sulle.
En suosittele yhtään kenellekään.
Rukoile Jumalaa, että hän johdattaa sinut Häneen oikein uskovien luokse. Älä ole ennakkoluuloinen.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Johannes 14:6 FB38
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Matteus 7:13-14 FB38
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matteus 11:29 FB38
Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
1. Korittolaiskirje 8:5-6 FB38
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apostolien teot 4:12 FB38
Raelismi ois ihan hyvä valinta. Monissa uskonnoissa joutuu odottamaan loppuelämänsä jonkin sortin paratiisiin tai nirvanaan menemistä, mutta raelismissä ei tartte odottaa montaa vuotta , sillä 2025 avaruusoliot tulevat Jerusalemiin.
et kyl hirveesti kerro itsestäs, joten vaikee valita sulle uskontoa. mutta jos oot star wars-fani, niin jedismi tai sua pelottaa elektromagneettinen säteily ja oot valmis muuttamaan japaniin, niin panawave.
Kirjoita paperille ne tarpeet, joita haluat uskon täyttävän elämässäsi, esim. yhteisöllisyys, rauhan tunne, yhteenkuuluvuus toisten kanssa jne. Kirjoita myös ne asiat, joita et ole valmis tekemään, esim. paasto, rukousajat auringonnousun mukaan jne.
Mieti myös suomenuskoa, jossa rituaalit ovat aika vapaita. Mieti suhdettasi jouluun ja pääsiäiseen.
Tee oma valintasi pohdinnan jälkeen. Joka ikinen uskonto lupaa sinulle samat asiat: sisäisen rauhan, merkityksen elämälle ja kenties jopa elämän kuoleman jälkeen.
Valitse haluamasi ja toteuta sitä rauhanomaisesti, toisten vakaumuksia kunnioittaen.
katso mikä uskonnoista pärjää parhaiten maailmassa ja jossa ihmisten on paras olla. Tuskin tarvitsee miettiä kahdesti.
Mites juutalaisuus? Voisit muuttaa Israeliinkin, jos kaipaat uusia kuvioita ja kivempaa säätä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita paperille ne tarpeet, joita haluat uskon täyttävän elämässäsi, esim. yhteisöllisyys, rauhan tunne, yhteenkuuluvuus toisten kanssa jne. Kirjoita myös ne asiat, joita et ole valmis tekemään, esim. paasto, rukousajat auringonnousun mukaan jne.
Mieti myös suomenuskoa, jossa rituaalit ovat aika vapaita. Mieti suhdettasi jouluun ja pääsiäiseen.
Tee oma valintasi pohdinnan jälkeen. Joka ikinen uskonto lupaa sinulle samat asiat: sisäisen rauhan, merkityksen elämälle ja kenties jopa elämän kuoleman jälkeen.
Valitse haluamasi ja toteuta sitä rauhanomaisesti, toisten vakaumuksia kunnioittaen.
Suomenusko? Mikä se on? "Minä uskon Suomeen, satavuotiseen tasavaltaan, metsien ja järvien maahan..."??
Jos tuntuu totuudelta, että Jumala on säätänyt avioliiton yhden miehen ja yhden naisen väliseksi, niin myöhempien aikojen pyhien jeesuksen kristuksen kirkko on sillä kannalla.
Sukupuolielämää vain avioliitossa. Kaikkien asioiden ympärillä leijuu tai jyskyttää se kulmakivi, että naisen kuuluu haluta olla vaimo ja äiti. Miehen kuuluu haluta olla aviomies ja isä. Jos niihin ei mahdollisuutta maan päällä, niistä pitää kuitenkin haaveilla ja elää niin, että iankaikkisuudessa avioliitto mahdollistuu.
Ja ilolla maksat 10%kaikesta tulosta. Ja mieltää asia niin, että Jumalalta saamme kaiken joten Hän on tosi reilu, kun saamme pitää 90% tuloistamme.
Näihin uskominen on oikeastaan lähtökohta.
Minä koen yhteyttä Helluntalaisiin. Myös vanhoillis-lestadiolaisiin,mutta en siihen pakolliseen lapsilaumaan, vaikka kuolemisienkin uhalla.
Jos olet edelleen ateisti, eli et usko mihinkään jumalaan, valitse sellainen uskonto, jonka oppeihin ei kuulu jumalusko.
Vierailija kirjoitti:
Lentävän spagettihirviön kirkko.
Hyvät puolet:
- palvot lentävää spagettihirviötä
- kuulut kirkkoon
- ei tarvitse maksaa kirkkoveroa
Minäkin tulin ehdottamaan tätä. Lisäksi voit pitää pastasiivilää päässäsi. Jossain maassa jopa passikuvassa.
Usko hyvään. Se on uskoa Jumalaan, koska Jumala on Rakkaus. Ja rakkaus on pelkästään hyvää.
Positiivisuus on vahvinta uskoa. Siinä ei epäuskolle anneta sijaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen yhteyttä Helluntalaisiin. Myös vanhoillis-lestadiolaisiin,mutta en siihen pakolliseen lapsilaumaan, vaikka kuolemisienkin uhalla.
Mulla on vähän sama ton vanhoillislestadiolaisuuden kanssa. Kärsin mt-ongelmista ja itsestäni huolehtiminenkin rankkaa, en pystyisi huolehtimaan lapsista. En kuitenkaan halua elää sinkkuna koko elämääni. Onko vanhoillislestadiolaisia paikalla? Mitä ajattelette, jos esim. mt-ongelmien vuoksi lapsia ei ole kannattavaa saada?
Huutelet tietysti eri Jumalia ja vaadit että se ainoa oikea vastaa. Koska eihän elottomat ja mykät puujumalat ja kuvat reagoi yhteydenottopyyntöösi.
Skientologia voisi sopia sulle.